Barselbesøk,- Har dere mye besøk nå i begynnelsen? Flere engstelige mtp smittefare?

Eliine

Flørter med forumet
Hvordan gjør dere det mtp barselbesøk nå i nyfødt-tiden?
Har dere en rolig uke eller to for dere selv først eller inviterer dere familie inn så snart dere er kommet hjem?

Flere som uroer seg mtp evt smittefare nå som det går så mye sykdom?

Har dere mange på besøk eller begrenser dere det til besteforeldre/ de aller nærmeste?

Vi har så langt bare hatt besøk av besteforeldrene og søster min og barna hennes. De er alle inneforstått med at de må være friske når de kommer på besøk og de går alle rett på badet og vasker henden når de kommer :)
Tenkte å invitere noen venner på besøk i romjulen først.
Storesøster går jo i barnehage så sykdom får vi nok hjem på et tidspunkt, bare håper det lar vente på seg til over jul :bag:

Vi inviterte samme dag, og har vel hatt besøk nesten hver dag siden vi kom hjem. Kun rolige folk som ikke maser, og som ikke er syke. Har heldigvis ikke noen innpåslitne rundt oss. Og formen min er god, i tillegg til at jeg ikke føler angst over at andre holder baby

Eg stresser veldig lite. Eg har allerede ein forkjøla storebror her heime, så ser på det som umulig å unngå litt forkjølelse. Baby kom heim frå sjukehuset med litt tett nase (trur det blei for kaldt når ho låg under lys grunna gulsot).

Me har hatt besøk og vore på besøk fleire gonger i veka alt. Men når eg leverer og henter i barnehagen har eg baby i bæresele slik at ingen kjem opp i henne med fingre og snott.

Søstre og mine foreldre og min søster. Så er det en annen søster og onkel på julaften. Utenom det et det ikke noe besøk her
Men nå har vi barn på både vgs og barneskole, så smitte kan jo komme nårsomhelst. Men kommer ikke til å la alt.of alle holde dem osv

Vi tar 1 og 1 dag. Kun folk som er friske får kommet på besøk og så ser vi på hvordan storesøster tar det siden hun også må tas hensyn til <3 vi kommer ikke helt unna smitte pga storesøster men tar noen forhåndsregler :)

Vi er hjemme på tredje uke og har ikke hatt besøk utover besteforeldre som passer mini i to timer mens vi var på julekonsert (hadde ikke gått med mindre billettene ble kjøpt i god tro om at mini ikke skulle komme fem uker før tiden). Jeg makter rett og slett ikke besøk i det matingsregimet vi har.

Vi har hatt en del besøk, men alle har vært friske. Største utfordringen vår er uansett at vi har en storesøster i barnehage som har vært mye syk i høst.

Forrige uke var hun veldig syk og det var påvist rs i avdelingen hennes. Vi gjorde det vi kunne for å hindre smitte, men er nesten umulig å unngå når vi bor i samme hus.

Denne uken ble lillebror syk og har fått påvist rs. Så tøff uke for familien. Heldigvis spiser han godt men har skjønt det er dag 4 og utover som er verst som er i morgen. Så syns det er skummelt om dagen.

Vi har hatt en del besøk, men alle har vært friske. Største utfordringen vår er uansett at vi har en storesøster i barnehage som har vært mye syk i høst.

Forrige uke var hun veldig syk og det var påvist rs i avdelingen hennes. Vi gjorde det vi kunne for å hindre smitte, men er nesten umulig å unngå når vi bor i samme hus.

Denne uken ble lillebror syk og har fått påvist rs. Så tøff uke for familien. Heldigvis spiser han godt men har skjønt det er dag 4 og utover som er verst som er i morgen. Så syns det er skummelt om dagen.
Huffda, god bedring til lillebror! Håper han får et mildt forløp :Heartred

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ha en rolig første tid (1-2 uker) uten besøk. Det ble ikke helt sånn. Vi har hatt en del besøk av familie. Men jeg har nektet å bli med ut for å spise middag/lunsj og å reise på besøk til andre. Jeg er for avhengig av alternative ammestillinger.

Når det gjelder smitte er det noe som stresser meg. Storesøster går i barnehage, så det er vanskelig å unngå. Men jeg blir helt kvalm av å tenke på at omgangssyken går rundt. Synes også det er ekkelt at voksne og større barn ikke blir sykere av RS, for da har man ikke nødvendigvis en pekepinn på det heller. Jeg tipper vi får alt midt i jula. :wacky:

Takk ❤️ Håper det jeg og. Er tøffe dager og netter. Men kanskje det snart snur alt man leser om på nett er alle de små som havner på sykehus. Ennå ikke lest noe om de som ikke gjør det. Lite søvn hjelper heller ikke på frykten merker jeg.
Den frykten er veldig forståelig! Det er vel ofte slik at man får høre om de verste tilfellene, selv om det er mange som har mildere forløp.

Takk ❤️ Håper det jeg og. Er tøffe dager og netter. Men kanskje det snart snur alt man leser om på nett er alle de små som havner på sykehus. Ennå ikke lest noe om de som ikke gjør det. Lite søvn hjelper heller ikke på frykten merker jeg.
Forstår deg veldig godt :Heartpink
Håper gutten din får et mildt forløp og straks er frisk igjen. Hvilke symptomer har han?
Det sies vel at mange av de små får et mildt forløp også? Dessverre skrives ikke det så mye om, så jeg er veldig usikker på hvor mange det gjelder.

Med storesøsken i bhg og skole er jeg engstelig for at baby skal få rs viruset, ikke noe godt å uroe seg.

Masse god bedring til gutten din:Heartpink

Forstår deg veldig godt :Heartpink
Håper gutten din får et mildt forløp og straks er frisk igjen. Hvilke symptomer har han?
Det sies vel at mange av de små får et mildt forløp også? Dessverre skrives ikke det så mye om, så jeg er veldig usikker på hvor mange det gjelder.

Med storesøsken i bhg og skole er jeg engstelig for at baby skal få rs viruset, ikke noe godt å uroe seg.

Masse god bedring til gutten din:Heartpink
Han har mye slim i lungene og nesen. Så hovedutfordringene er jo pusten. Han puster tungt, hoster og brekker seg. Men varierer veldig i løpet av dagen. Har gode perioder hvor han puster greit. Så varierer veldig som også gjør det vanskelig å vite hvor mye han egentlig sliter.

Men ingen feber og spiser godt. Ganske sløv da så ikke så mye våkeperioder. Sovet seg gjennom største delen av dagen. Han hadde jo akkurat begynt å få litt mere våkeperioder i forkant av at han ble syk.

Takk ❤️

Vi møtte nærmeste familie de første to ukene, og ikke så lenge i gangen. Vi har en liten kjernefamilie på hver side, så det blir ikke så mange.

Ang smitte er vi allerede utsatt med barnehagebarn i heimen. Ellers må besøkende være friske så klart.

Han har mye slim i lungene og nesen. Så hovedutfordringene er jo pusten. Han puster tungt, hoster og brekker seg. Men varierer veldig i løpet av dagen. Har gode perioder hvor han puster greit. Så varierer veldig som også gjør det vanskelig å vite hvor mye han egentlig sliter.

Men ingen feber og spiser godt. Ganske sløv da så ikke så mye våkeperioder. Sovet seg gjennom største delen av dagen. Han hadde jo akkurat begynt å få litt mere våkeperioder i forkant av at han ble syk.

Takk ❤️
Stakkar liten :Heartpink
Håper han er forbi det verste og blir fort frisk. Forstår veldig godt man blir bekymret og urolig av å ha det sånn, sender mange gode tanker og ønske om rask og god bedring.
Husk at lege/legevakt er der for dere, så lurer du på noe ville jeg bare ringt når som helst:Heartpink

Her har farmor og farfar vært på besøk. Ellers ingen andre. Regner med at vi en gang i neste uke stikker innom oldemor og så kommer foreldrene min noen dager før julaften og blir her til en gang i romjula. Dette er planlagt resten tar vi mer på sparket og ser hvordan dagene blir.

Takk ❤️
Hvordan går det med gutten din i dag? Håper han er på bedringens vei :Heartpink

Hvordan går det med gutten din i dag? Håper han er på bedringens vei :Heartpink
Han sliter enda. Var en tur på legevakten tidligere i dag, men vi skal se det an hjemme fortsatt. Men er bedt om å komme tilbake om han blir noe verre. Det er akkurat litt i grenseland. Hadde det vært roligere på sykehusene hadde vi nok blitt tatt inn til observasjon siden han er så liten. Men de er fulle med mange sykdommer om dagen med korona, rs, influensa etc på de små.

Men han er en kjemper og spiser heldigvis enda godt. Imponert over hvor lite han gråter selv så mye han plages ❤️ men håper det snur snart for dette tar veldig på. Mannen er blitt syk i tillegg så tar på om dagen.

Hvordan gjør dere det mtp barselbesøk nå i nyfødt-tiden?
Har dere en rolig uke eller to for dere selv først eller inviterer dere familie inn så snart dere er kommet hjem?

Flere som uroer seg mtp evt smittefare nå som det går så mye sykdom?

Har dere mange på besøk eller begrenser dere det til besteforeldre/ de aller nærmeste?
Vi begrenser oss til besteforeldre og (våre) søsken. I tillegg ber vi alle vaske hendene før de får nærme seg lillemor+ vi spør alltid på forhånd om de er/har vært forkjølet. Hvis svaret er «tja, bare litt snufsen», sorry, men da må de faktisk holde en god avstand. Jeg har nemlig ikke lyst til å ligge våken om natten med en snufsen baby som ikke får puste skikkelig. Dette har alle vist forståelse for og respektert, heldigvis:-)

Back
Topp