Barselavdeling eller familierom?

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Hva vil dere?
JEg synes det høres masete ut å ligge på avdeling men føler allikevel at det er det beste ettersom det er min første. Noen erfaringer?

Dette lurer jeg også på...

Har veldig lyst på familierom, men vet ikke om det er det på lillehammer? Noen som vet?

Men så er det sikkert godt å snakke med andre også...
Hm....

Noen som vet sånn ca hvor lenge man må være på sykehuset etter fødselen?

Jeg tror det er litt sånn at man skal helst ut så fort som mulig i dag.... Men 3 dager ca?!
På familierom blir du overlatt helt til deg selv da.... På barsel får du masse info og hjelp... Hmmm

på sykehuset i skien tror jeg man får være i 4 dager....men om alt er bra håper jeg å få reise hjem etter 3 dager

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: ainakor79

på sykehuset i skien tror jeg man får være i 4 dager....men om alt er bra håper jeg å få reise hjem etter 3 dager
En kan be om å få dra hjem etter førstedag men da må en tilbake til legesjekken og noen blodprøver på barne

Tenker slik at om fødselen går greit og både jeg og barnet klarer oss fint(tenker på amming og at barnet har det bra) så er det sikkert godt og være hjemme og bare kose seg og slappe av i stedefor å være på sykehuset med masse stress og folk som kommer og går...

Her i Bodø er familierommet ment for de som ikke skal være så lenge på sykehuset, etter hva jeg forstod på legen.
Vil ikke ha familierom, disse dagene skal jeg ha til å bli kjent med den lille i fred og ro. Vi bor fem min fra sykehuset så ungene blir å komme dit etter skolen uansett.
Ikke for å være egoistisk.

ORIGINAL: Siffen

Her i Bodø er familierommet ment for de som ikke skal være så lenge på sykehuset, etter hva jeg forstod på legen.
Vil ikke ha familierom, disse dagene skal jeg ha til å bli kjent med den lille i fred og ro. Vi bor fem min fra sykehuset så ungene blir å komme dit etter skolen uansett.
Ikke for å være egoistisk.

Jeg trodde det var litt av meningen med å være på sykehuset jeg.
Vil egentlig ha sambo der jeg da.
Synes at er så nytt, og er så usikker. hadde vært godt å ha min kjære der føler jeg.

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Jenta-83

Dette lurer jeg også på...

Har veldig lyst på familierom, men vet ikke om det er det på lillehammer? Noen som vet?

Men så er det sikkert godt å snakke med andre også...
Hm....

Noen som vet sånn ca hvor lenge man må være på sykehuset etter fødselen?
På lillehammer er det 2 familie rom var det i hvertfall da jeg var der, det romme fr stortsett de som bar langt unna, så har de noen få etmansrom og resten er 2-4 mansrom, de prøver å kunn ha 2 på romme så sandt det er mulig og de prøver å legge opp til at far skal kunne ligge der en natt med mor og barn før de drar hjem. På lillehamer så sa de at de så helst at mødrene var der i 3-5dager. Jeg fikk mye hjelp der når vi var der å fikk første mann, men på føden så har de også familierom som er litt mer korselig en de andre føderommene men det tror jeg en må spøre spesielt etter

Okay.
Det er jo koselig da...
Kan han da velge selv åssen natt han vil ligge der da?
Men er det da andre på rommet den natta?

ORIGINAL: ragcoon

Synes at er så nytt, og er så usikker. hadde vært godt å ha min kjære der føler jeg.

Det vil jeg å...
Han vil det han også...
Men åssen skal vi få til det a???[8|]

Tusen takk for svar bondekone!!!!![:D]

Setter virkelig pris på det.
Er liksom så mye man lurer på, og da er det fint at det er noen som har vært på samme stedet selv...

ORIGINAL: Venterguttebebis:)

Hva vil dere?
JEg synes det høres masete ut å ligge på avdeling men føler allikevel at det er det beste ettersom det er min første. Noen erfaringer?

Tror ikke jeg skal på familierom for de fleste steder (vet ikke om det er sånn i Asker/bærum men...)forplikter far seg til å være der hele tiden, og det kan ikke min mann... så jeg synes du skal ligge ute på avdeling så kan vi dele rom og sladre[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: ragcoon

Me too.... Vore gott att ha honom där, litt i vart fall [:)]

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

På SØF er det 3 forskjellige avdelinger; normalenheten, fødestuen, og en avdeling for de som trenger ekstra oppfølging. Med førstemann var jeg på normalenheten. Da fikk jeg epidural, noe jeg helst ikke vil ha denne gangen. Syntes ikke det hadde noe særlig effekt. Denne gangen har jeg sagt fra at jeg vil på fødestuen. Der tenkte jeg å prøve å ligge i vann og akupunktur. Der vil også typen sove over sammen med meg mens jeg er der. Har fått beskjed om at vi vil få den samme oppfølgingen som om vi skulle vært på normalenheten. Jeg nøt tiden på sykehuset sist gang, og det skal jeg gjøre denne gangen også, for det er så mye stress med en gang man kommer hjem følte jeg. Alle kom på besøk og satt gjerne hele dagen lang. Var slitsomt syntes jeg.

Er du ikke med på det prosjektet hvor sykehuset velger hvor du skal føde??? Takket ja til det jeg, men vil også på fødestuen.... Hmmmm.... Har du fått et brev som bekrefter at du har fått fødeplass forresten?

ORIGINAL: FrøkenFlode

Hva vil dere?

Tror ikke jeg skal på familierom for de fleste steder (vet ikke om det er sånn i Asker/bærum men...)forplikter far seg til å være der hele tiden, og det kan ikke min mann... så jeg synes du skal ligge ute på avdeling så kan vi dele rom og sladre[:D][:D][:D][:D]

[:D]He he. det blir nok til avdelingen ja selvom jeg gjerne skulle hatt sambo hos meg hele tiden... Men det hadde jo vært kjempekos å¨dele rom med deg hi hi [:D][:D] Tenk om vi havner der samtidig da! [;)]

ORIGINAL: Iroim

På SØF er det 3 forskjellige avdelinger; normalenheten, fødestuen, og en avdeling for de som trenger ekstra oppfølging. Med førstemann var jeg på normalenheten. Da fikk jeg epidural, noe jeg helst ikke vil ha denne gangen. Syntes ikke det hadde noe særlig effekt. Denne gangen har jeg sagt fra at jeg vil på fødestuen. Der tenkte jeg å prøve å ligge i vann og akupunktur. Der vil også typen sove over sammen med meg mens jeg er der. Har fått beskjed om at vi vil få den samme oppfølgingen som om vi skulle vært på normalenheten. Jeg nøt tiden på sykehuset sist gang, og det skal jeg gjøre denne gangen også, for det er så mye stress med en gang man kommer hjem følte jeg. Alle kom på besøk og satt gjerne hele dagen lang. Var slitsomt syntes jeg.

Er du ikke med på det prosjektet hvor sykehuset velger hvor du skal føde??? Takket ja til det jeg, men vil også på fødestuen.... Hmmmm.... Har du fått et brev som bekrefter at du har fått fødeplass forresten?

Jeg sa til jordmor på ultralyd at jeg helst ville på Fødestuen, og da anbefalte hun meg å ikke være med på den undersøkelsen, for da hadde jeg ikke så mye jeg skulle sagt i forhold til hvor jeg ville ende opp. Ellers så har jeg ikke fått brev om fødeplass enda. Skulle det arket med opplysninger om far og mor sendes inn allerede?

Hmmmmm... Fikk beskjed om at jeg kunne trekke meg når jeg ville, og at de tok i mot ønsker.... Jeg vil gjerne på fødestuen selv. Får ta det opp med jordmor i uke 32, skal på ny Ul da. Har sendt inn opplysningene om mor og far, fikk beskjed om at det skulle gjøres innen 14 dager jeg. Altså etter ordinær Ul.

[:D]He he. det blir nok til avdelingen ja selvom jeg gjerne skulle hatt sambo hos meg hele tiden... Men det hadde jo vært kjempekos å¨dele rom med deg hi hi [:D][:D] Tenk om vi havner der samtidig da! [;)]

[:D][:D][:D]det kunne bli kos, ja!!!! Vi får satse på det[:D][:D]

I Ålesund er familierommet forbeholdt de som har hatt et prikkfritt svangerskap og en normal fødsel. Siden jeg skal ha ks får jeg ikke familierom[:@]. Skulle ønske jeg kunne få det. Har jo rimelig mye erfaring med babyer så noen hjelp hverken trenger jeg eller blir tilbudt (ikke sist ivertfall) Må klare meg alene hele tiden så da kunne jeg godt ha tenkt meg å få ha roen på et familierom også. 3-mannsrom HATER jeg[:'(]. Nye damer ut og inn hele tiden, nye familier på besøk hele tiden. Når en har kjent noen en 1/2 dag så skal de hjem. Unger som HYLER på omgang om natten, hvor mange er det som får trillinger og som trenger å venne seg til 3 gråtende barn? Svært få!!!![:'(] 

Ha ha ha det er nesten slik at jeg må prøve å syte så masse at jeg får beholde enmannsrommet hele tiden jeg MÅ være der. Må ligge i 5 dager pga ks osv. Da er det travelt å dele rom med noen.Nye folk hver natt[:'(]

eg har ikkje så mykje valg egentlig..helst vil eg ligge aleine men sist fikk eg dobbeltrom!! Bare eg ikkje havner på 4 manns rom skal eg ikkje sei noke

tar det jeg får jeg. det viktigste er jo å bli kjent med den lille! :)

Back
Topp