Barsel

Ingeborg♡

Forumet er livet
♡Novemberhjerter 2025♡
Kjenner mange av spørsmålene jeg har er knyttet til barsel.

Dagens: Dere med babyer som vil ha pupp hele tiden: Får dere dratt ut? Handla, sånne ting? Er ikke komfortabel med å amme foran folk egentlig, eller ute i kulda. Eller i bilen;) Men skulle vært i butikken en tur. Han har kjørt bil én gang fra Ahus og hjem, og det var egentlig ingen høydare, han begynte å skrike på Kiwi da pappaen måtte innom og ha noe.

Det er en kort tur, men synes det er såå vanskelig akkurat det å kombinere det å dra ut med amming. Sånn sett er flaske lettere:)

Dagens: Dere med babyer som vil ha pupp hele tiden: Får dere dratt ut? Handla, sånne ting? Er ikke komfortabel med å amme foran folk egentlig, eller ute i kulda. Eller i bilen;) Men skulle vært i butikken en tur. Han har kjørt bil én gang fra Ahus og hjem, og det var egentlig ingen høydare, han begynte å skrike på Kiwi da pappaen måtte innom og ha noe.

Det er en kort tur, men synes det er såå vanskelig akkurat det å kombinere det å dra ut med amming. Sånn sett er flaske lettere:)
Sniker, jeg ammet mens jeg sto i køen på butikken. Var supersjenert før, etter en stund slutter de fleste å bry seg :laughing002

Jeg ammet ofte i bilen med forrige barnet, men er enig i at det er litt stress de første ukene. Har ikke vært i butikken enda nå pga keisersnitt så kan ikke bære han i bilstol. Men jeg tenker å amme rett før jeg drar, og satse på at han sover gjennom alt sammen :laughing002 I verste fall ammer jeg i bilen

kommer veldig an på baby hva han eller hun finner seg i. Min trives stortsett i bilstol (så lenge bilen eller vognen kjører) og i vognen eller i bæreselen. Samtidig så har det vært noen dager nå der han bare vil ha mamma og pupp hele dagen. Han roer seg greit i bæresele da får jeg hendene fri og mulighet til å slappe litt av uten å holde han.

Har du forsøkt bæresele? Eller sjal alt ettersom. Vanskelig å amme samtidig, MEN! BaBy får komme helt inntil deg og lukte deg og høre på hjertelyden din nesten som når han var i magen. Bæresele har vært gull her i hvertfall.

Barsel (de første 6 ukene) er en unntakstilstand. ♡ Ville gitt bæresele et forsøk og ellers prøvd å time turene sånn at man går ut mellom ammingene. Flasken er ikke akkurat enklere når man skal ut med babyen, med minst du går ut alene og pappaen gir flaske hjemme... men kan absolutt være en løsning hvis du ikke er komfortabel med å amme i offentligheten.

Hilsen mamma til 2 ammebarn og 1 flaskebarn. ;)

Back
Topp