Barsel..

lillemor2012

Elsker forumet
Skal dere benytte dere av de to døgnene på barsel,eller reiser dere hjem raskest mulig? tenker da spesielt på 2 gangsfødene:-)

Jeg er delt,jeg vil hjem raskest mulig,sammtidig som jeg tenker det hadde vært litt greit å slippet frem å tilbake for hørseltest og blodprøven.Og at storesøster kanskje får vendt seg til å se mamma med baby før hun har den med hjem :-)

Som førstegangs sist syns jeg barsel var pyton.Alle sto på pinne rundt fødselen,men når ungen var ute å jeg sydd så var det over i seng å de ville ha meg tett inn på tremanns rom.Jeg nektet,var så sliten etter igangsatt fødsel.Så jeg fikk sove på fødestua med henne oppi senga med meg.Sov ikke den natta! Så neste morgen var man på en måte "glemt".Eneste de gnålte om var når det var mat.Mi sov ikke på natta når det ble stille der så jeg gikk hele natta på gangen så vi ikke skulle vekke de andre.Nei,det var pyton,og fantastisk å komme hjem foruten at da ramlet det jo inn med besøk som jeg syns var mega koslig og slitsomt.Det er man skånet for på sykhuset heldigvis!

Jeg får familierom så da tenker jeg at vi benytter oss av de dagene vi har der. Jeg vil vite at alt er i orden med både meg og baby før vi reiser hjem. Føler ikke at vi har det største behovet for å være der, men er greit å få litt alenetid med nye babyen. Gruer meg til å være borte fra datteren min da. Hun skal være hos mine foreldre, så det går helt fint, men jeg er redd hun skal føle seg utenfor.

Tar det som det kommer. Ser for meg at jeg ikke får hvilt hjemme. Regner med de fleste går ut på gangen for å ikke forstyrre slik som du. Hjemme blir det nok aldri helt stille. Storebror som leker og samboer som snorker om natten. Og så synes jeg det er greit å ha ferdig mat tilgjengelig i kantina og få servert mat. Ikke tenke på handling og matlaging og husarbeid og å måtte skifte på senga selv og at storebror får gjort lekser og har ordnet seg tidsnok til leggetid osv. Tror sambo har godt av å ha ansvaret alene noen dager. Håper bare jeg ikke kommer hjem til rot! Vil ligge i sengen på sykehuset og bare "være".

Jeg får familierom så da tenker jeg at vi benytter oss av de dagene vi har der. Jeg vil vite at alt er i orden med både meg og baby før vi reiser hjem. Føler ikke at vi har det største behovet for å være der, men er greit å få litt alenetid med nye babyen. Gruer meg til å være borte fra datteren min da. Hun skal være hos mine foreldre, så det går helt fint, men jeg er redd hun skal føle seg utenfor.
Jeg har tenkt litt på det. Dersom sambo får tilbud om å sove over kommer jeg til å avslå. For det første sover jeg bedre alene ;) Men så ønsker jeg at han er hjemme sammen med pappaen sin i normale rutiner så fort fødselen er over og pappaen kan dra hjem. Nok omveltning å få en baby i familien.

Hadde planer om å reise hjem så fort som mulig...Har vært her i over 3 uker nå- litt lei sykehuset? Jepp!
Skrev meg selv ut etter 1,5 døgn da:p

Tenker det kommer litt anpå om jeg får enerom eller må dele.. Bor bare noen minutter unna sykehuset om det skulle være noe, og vi har ingen slektninger og familie der vi bor, så tror ikke vi blir utplaget med besøk akkurat ;) ikke har jeg andre barn å ta meg av heller, og mannen kan fint ordne mat og andre ting til meg. Så hvis jeg må dele rom med andre tenker jeg at jeg heller drar hjem så fort formen tillater det. Får bare ta det som det kommer.

Jeg har store problemer med å sovne uten mannen min. Når jeg skal sove, sovner jeg best når jeg holder han i hånden, eller ligger i armkroken hans. Jeg gruer meg til å sove uten han. Liker det ikke i det heletatt.

Pappan og jeg skal være på barselhotellet minst 72 timer til alle prøvene er tatt. Er ikke jeg og ungen frisk nok til å være på hotellet skal jeg være på barsel i minst 72 timer. Orker ikke stresse frem og tilbake. Jeg sov ikke godt på barsel den siste natta.. Men det var fordi min lille snipp hadde økedøgn. Utrolig glad for at det ikke var første natta hjemme. Storesøster skal uansett på vinterferie til sine besteforeldre.

Så lenge jeg får være på hotellet (evt enerom på barsel) så vil jeg nok være der i 3 døgn. Jeg hadde nok ikke taklet fellesrom så bra, så hvis det blir det kan det være jeg vil hjem litt tidligere.

Her har vi ikke noe hotell som jeg vet om. Bare 8-10 trippelrom, sånn jeg har forstått det. Det er mulig å ligge fire på rommene, men de bruker alle rommene, så det kan hende vi er heldig å får et stort trippelrom for oss selv. Det hadde vært deilig. Tror uansett jeg kommer til å dra hjem så fort vi får lov.

Får vi plass på hotellet så blir vi der mens vi kan. Men hvis det blir på barsel så tror jeg at jeg heller vil hjem. :)

fra app'en

Her har vi ikke noe hotell som jeg vet om. Bare 8-10 trippelrom, sånn jeg har forstått det. Det er mulig å ligge fire på rommene, men de bruker alle rommene, så det kan hende vi er heldig å får et stort trippelrom for oss selv. Det hadde vært deilig. Tror uansett jeg kommer til å dra hjem så fort vi får lov.
Ikke mye barselhotell i narvik nei :p krysser fingrene for at dere får et rom alene :)

Jeg skal hjem så fort vi får lov å dra. Med andre mann var jeg på barsel et døgn etter fødsel og var helt utslitt. Måtte dele rom med ei som hadde en baby som bare gråt stakkars. Sover best hjemme i min egen seng jeg :-)

Jeg ønsker i alle fall familierom, men vet ikke hvordan man skal gå frem for p få det. Sist gang reiste pappa fra både meg og baby som hylgrein, og jeg sov ikke på 3 døgn. Helt grusomt!!

Kan ikke alle dra etter 6 timer nå om de vil?
Nei, ikke om det må tas tester, eller mor får infeksjon osv. Hvis baby har bæsjet i magen til mor tar man gjerne ekstra prøver. De som har hatt KS blir så klart lenger.

Jeg ønsker i alle fall familierom, men vet ikke hvordan man skal gå frem for p få det. Sist gang reiste pappa fra både meg og baby som hylgrein, og jeg sov ikke på 3 døgn. Helt grusomt!!

Sniker litt..

Kjenner meg igjen i dette og det er så trist at det skal kunne bli sånn! Syntes det var forferdelig selv og ville dratt hjem med en gang neste gang hadde det ikke vært for at man må tilbake for å ta tester..

Jeg er førstegangs fødene og vil hjem så raskt som mulig etter fødsel...

Kan ikke alle dra etter 6 timer nå om de vil?
Når jeg fikk nr 2 i 2009, så måtte jeg ligge i minimum 24 timer ettersom jeg måtte sy en del.. Alt annet gikk kjempe fint og helt uten komplikasjoner, men hender de setter en "nedre grense".. Men nå bor jeg 2 timer unna nærmeste sykehus, det kan jo også ha spilt inn :)

Back
Topp