Barsel ved SUS - stavanger

Canon_95

Forelsket i forumet
Heisann! Lurte på om noen har noen erfaringer med barsel ved stavanger universitet sykehus ?
Hvordan så det ut?

Måtte du dele rom? Om du delte rom, var det trangt/lite rom? Hvordan var det å ta i mot besøk ?

God hjelp med amming og stell? Følte du at jordmødrene tok tid til deg eller at de løp fra en pasient til en annen?

Lurer på det samme om barsel hotellet :)

Takk for svar !

Kom hjem fra barselhotellet for 19 dager siden :D
Syntes det var helt topp!
Fikk dobbeltrom, så mannen og kunne bo der (han må betale da)..besøk kan man ha akkurat når man vil :) masse hjelp til amming og stell/bading.. Veldig behjelpelige folk der, som man kan spørre om det meste!

Lå på barselhotellet med nr 2 da. Hadde enkeltrom, men var mer enn god nok plass der syns jeg. Var veldig greit. De kom innom og titta og snakka når de skulle. Om jeg trengte hjelp, ringte jeg bare på de og fikk hjelp med en gang. Alt var veldig lettvint på hotellet. Besøk kunne komme å gå som de (jeg) ville. Jordmødrene tok seg god tid til meg.

Med nr en lå jeg på 3d. Delte rom med ei annen, på ett 5mannsrom. Syns det hele var mer stress da. Jeg hadde en prematurunge da som ikke lå med meg. Hu ved siden av lå å gråt halve døgnet, resten av døgnet hadde hu besøk av ikke mindre enn 20 om gangen på rommet. Det var en stor glede å få bo på ett kott rett ved heisen, 3 meter fra prematuravd. Heller høre på heisen enn hu på mitt rom gitt... Alle av personale var helt supre da. Som førstegangs og prematur var det litt vanskelig å tilpasse seg alt. De hjalp meg kjempebra med amminga og alt i sammen :)

Jeg fødte i 1. etasje og lå på barsel i 7g etterpå. Jordmødrene tok seg god tid, og fikk hjelp til alt jeg trengte. Fikk eget rom de første dagene så delte jeg med ei tvillingmamma.

Lå på barselhotellet og var kjempefornøyd selv om guttungen lå på 3d pga lavt bs ved fødsel. Jeg ble flyttet over til familierom der etter de 3 første nettene. Så ikke så mye til de ansatte på hotellet med mindre jeg selv tok kontakt. Kan ha vært pga jeg ikke hadde mini der selv om det hadde vært greit å hatt noen å prate med om situasjonen.

Var på barsel de fleste hadde tid og hjalp jeg følte jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Delte rom men var helt ok det også

Var på 7g med begge mine. Syns de hade tid å titta in og snakka å hjalp meg visst se var noet eg lurade på. Trevlig plats der. Super damer specielt 1 men navnet R :-)

Vært på 7g to ganger.
Første gangen var det rolig og jeg fikk et diiigert rom helt for meg selv hele oppholdet.
Andre gangen var det rimlig fullt så da var vi 3 på 2 mannsrom.. hvor hun ene bare grein og grein. Hun var fra Iran og hadde masse besøk...

Personalet var trivelig. Jeg gleder meg til nytt opphold!! :)

Back
Topp