Barsel tårer/Nedstemt?

AngelWishBaby

Glad i forumet
Noen andre som opplever det?
At lykkes rusen går i bølge daler?

jeg føler meg ikke spes sliten,men av og til bare så ubrukelig .. [:o]
har liksom ønsket meg denne lille jenta mi i mangen år og nå skammer jeg meg fordi jeg ikke klarer og glede meg mer ..

dette er helt vanlig.. jeg gråt for den minste ting, og følelsen av å bli mor var litt stusselig[&o] men detter hvert så gikk det over.. kroppen er så full av hormoner etter fødselen..

håper du har en samboer eller ei go venninne du kan fortelle dette til, for hvis det ikke går over så kan det være greit at noen hvet hvordan du har det slik at du kan få hjelp[:)]

ORIGINAL: AngelWishBaby

Noen andre som opplever det?
At lykkes rusen går i bølge daler?

jeg føler meg ikke spes sliten,men av og til bare så ubrukelig .. [:o]
har liksom ønsket meg denne lille jenta mi i mangen år og nå skammer jeg meg fordi jeg ikke klarer og glede meg mer ..

Hei! Ikke skam deg for at du ikke klarer å glede deg mer, det er utrolig flott å bli mor, men det er også utrolig slitsomt! Du må tillate kroppen din å være sliten, og du må tillate hodet ditt å ikke være lykkelig hele tiden - det er ingen som går rundt og er lykkelig nonstop [:)] Jeg har så glad for at jeg har fått en liten skjønn jente, men ikke sånn at jeg svever på rosa skyer hele dagen. Nå har jeg foreksempel hodepine for jeg har sovet dårlig i natt, så selv om jeg er fryktelig glad i datteren min så er jeg ikke veldig lykkelig akkurat nå [;)] Ting kunne vært bedre liksom, jeg kunne jo foreksempel fått nok søvn, eller småjenta kunne sovet nå så jeg kunne sove også...

Håper du klarer å kvitte deg med skamfølelsen, den trenger du ikke å ha ihvertfall, det går fint an å være glad i barna sine uten å være lykkelig hele tiden [:)]

Jeg har det også sånn. Kan pluteslig føle at alt er helt forferdelig. Bare grine og synes synd på meg selv. For så å komme ut av det igjen, og alt er bra. Det er på en måte så overveldende, med baby, amming, vond og ukjent kropp, i tillegg til et bryst som må tømmes 2. hver time, at hele systemet mitt er litt i sjokk [8D]
Det går nok over ganske snart, men vil jo også nyte den første tiden fullt ut. Får den jo aldri igjen!!

Takk for svar[;)]
Jeg har ikke fortalt d til noen nei,er redd folk skal tro jeg er utakknemlig,klagete.Men skal ta d opp m mannen min de nærmeste dagene.

Jeg er så stolt av jenta mi,og elsker henne over alt på jord,men har så masse bekymringer og tanker.Er redd for og gjøre for mangen feil,få kritikk.Kjenner jeg har lyst og bare være alene uten og treffe noen.
[:(]

Høres litt ut som om du trenger å snakke med noen ja, snakk med mannen din, og gjerne også med helsesøster! Veldig synd hvis du skal føle så mye redsel og skam for noe som ikke er galt!

Sender klem til deg også - det ordner seg nok!

Back
Topp