Barsel og barnepleie

lille_piaff

Forelsket i forumet
Noen som har tatt no utdanning innenfor barsel og barnepleie?

Har ikke tatt, men planen er å ta det etterhvet[:)]Gleder meg til det[:)]

[:)]

straks ferdig med videreutdanningen min innen barsel og barnepleie.
Er helsefagarbeider i bunn.

Må man ha gått helsefag eller lignende?

ja...må være hjelpepleier eller helsefagarbeider i bunn, og ha jobbet minst 1 år før man kan starte å ta videreutdanningen.

ORIGINAL: *yummymummy*

ja...må være hjelpepleier eller helsefagarbeider i bunn, og ha jobbet minst 1 år før man kan starte å ta videreutdanningen.

hvor mange år går barsel og barnepleierutdanningen over?

ORIGINAL: renate m

ORIGINAL: *yummymummy*

hvor mange år går barsel og barnepleierutdanningen over?

det varierer litt... når jeg tok det, gikk det over 2 år, en kveld i uka, og noen helger med undervisning, samt en del innleveringsoppgaver, eksamen, foredrag, 5 uker praksis på barneavdeling, 5 uker praksis på barselavdeling, og en valgfri dag på føden.
Disse praksis ukene er 100% turnus, og ulønnet.
På slutten skriver vi en oppgave med valgfritt tema som går på barnepleierens oppgaver i forbindelse med f.eks amming, eller ikterus ect.

Kan man utdanne seg til sykepleier først og så videre til barnepleier?[:)]

ORIGINAL: carinasverden

Kan man utdanne seg til sykepleier først og så videre til barnepleier?[:)]

Nei, kan jeg ikke tenke meg til. Sykepleie er en høyskoleutdannelse, barnepleier er en videregående utdannelse...
Men bare et spørsmål til dere som tar/vil ta denne utdannelsen? Får man jobb etterpå? Slik jeg har forstått det er barnepleiere på vei "ut" av føde og barsel avdelingene og de ansetter heller sykepleiere/jordmødre....?

Back
Topp