"Barsel gruppe"

Endelavmeg

Andre møte med forumet
Hei, er det noen som vet om man får tilbud om å møte foreldre som har termin rundt samme tid som en selv? Eller må man ta et slikt initiativ selv? Jeg tenker på et tilbud om å møte i en form for "Barsel gruppe". Kjenner litt på at jeg ikke har noen venninner som skal ha barn eller har fått barn som jeg kan være sosial med i barsel perioden og kanskje videre fremover.
 
Tror man "får" barselgruppe etter at ungen har kommet og at det bare er barn som er født i samme tidsrom som blir satt sammen.
Har det på samme måte selv, så håper jeg får en fin barselgruppe.
 
  • Liker
Reactions: Wv
Helsestasjonen du blir tilknyttet pleier å arrangere et møte "nettverks/barsel gruppe".. etter det må man ordne selv
 
  • Liker
Reactions: Wv
Helsestasjonen her :)
 
  • Liker
Reactions: Wv
Her e d gravidsvømming, så da møtte man på noen som va omtrent like langt som en selv, vet ikke om det er slikt tilbud overalt? :)
 
  • Liker
Reactions: Wv
Helsestasjonen her inviterer, men kan variere fra sted til sted så sjekk opp hos deg
 
  • Liker
Reactions: Wv
Usikker hvilken landsdel du holder til i, men her i Rogaland har vi ordna en termingruppe på fb nå. Der møtte jeg en veldig god venninne sist, og man har litt bredere utvalg enn i de man møter på helsestasjonen. Kanskje noe for deg og område du bor i?
 
  • Liker
Reactions: Wv
Hadde barselgruppe med første. Men de har visst sluttet med det i kommunen vår. Tror vi får et møte sammen også må vi ordne selv dersom vi ønsker å ha kontakt videre
 
  • Liker
Reactions: Wv
Vi hadde barselgruppe organisert av helsestasjonen. Siden jeg bor i ei lita bygd hvor alle kjenner alle, så har vi egen fb gruppe der helsesøster er admin og legger til folk etterhvert som det fødes. Vi organiserer selv trilleturer, treff, bading og annet sosialt, og blir det lite aktivitet en periode så er hs innom og tar initiativet til noe. Vi har også fått henne til å organisere førstehjelpskurs med hjerte- lungeredning i regi av ambulansetjenesten.
 
  • Liker
Reactions: Wv
Vi hadde barselgruppe organisert av helsestasjonen. Siden jeg bor i ei lita bygd hvor alle kjenner alle, så har vi egen fb gruppe der helsesøster er admin og legger til folk etterhvert som det fødes. Vi organiserer selv trilleturer, treff, bading og annet sosialt, og blir det lite aktivitet en periode så er hs innom og tar initiativet til noe. Vi har også fått henne til å organisere førstehjelpskurs med hjerte- lungeredning i regi av ambulansetjenesten.

Oj, så kult, skal se på muligheten for det samme
 
Usikker hvilken landsdel du holder til i, men her i Rogaland har vi ordna en termingruppe på fb nå. Der møtte jeg en veldig god venninne sist, og man har litt bredere utvalg enn i de man møter på helsestasjonen. Kanskje noe for deg og område du bor i?

Hvordan kom du i kontakt med alle som skal føde i Rogaland, kunne gjerne tenkt meg å laget en gruppe, vet bare ikke hvor d e lurt å begynne.
 
Aah, her er det gratis.. Var på første timen min denne uka , det var helt herlig for bekkenet! Og fint for meg som er førstegangs for da har jeg en plass jeg kan spørre alle spørsmålan mine ;)

Ser den, hørtes ut som et veldig fint tilbud :happy: kan æ spørre om kor i landet og kordan senter det e på? Må høre med legen om det e nå mulighet for å få d dekt, da d e ganske dyrt for kurs.
 
Ser den, hørtes ut som et veldig fint tilbud :happy: kan æ spørre om kor i landet og kordan senter det e på? Må høre med legen om det e nå mulighet for å få d dekt, da d e ganske dyrt for kurs.

Det er i nord- Troms. Det er ikke på noe senter, men et samarbeid mellom helsesøster, jordmor og fysioterapeut :) koster ingenting, og er planlagt 1 gang i uka fremover. Prøv å hør med helsestasjon/forebyggende tjeneste. Min kommune har også hatt tilbud om COS veiledning :)
 
Hvordan kom du i kontakt med alle som skal føde i Rogaland, kunne gjerne tenkt meg å laget en gruppe, vet bare ikke hvor d e lurt å begynne.

Fleste er via termingruppen for hele landet. Etter å funnet ut vi er en del fra rogaland opprettet noen en egen for oss :) andre har gjerne søkt etter det direkte.
 
  • Liker
Reactions: Wv
Det er i nord- Troms. Det er ikke på noe senter, men et samarbeid mellom helsesøster, jordmor og fysioterapeut :) koster ingenting, og er planlagt 1 gang i uka fremover. Prøv å hør med helsestasjon/forebyggende tjeneste. Min kommune har også hatt tilbud om COS veiledning :)

Ja, skal høre med de, takk for tips!
 
Back
Topp