Barsel besøk uten gave

Klumpen2018

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Hva tenker dere om å få/gi gave til baby på barselbesøk? Er det en selvfølge?

Jeg forventer ikke gave når vi får besøk etter fødsel, men det er absolutt hyggelig. Samtidig føler jeg det er "et must" når jeg drar til andre. At det er en forventning/norm og sånn barsel besøk "skal være".jeg hadde vært redd for å skuffe de jeg skulle til...

Kameratgjengen til samboer dukket opp på døra her med kake til kaffen, kaffe og brus - og de traktet kaffen selv - i stedet for gave til lille. Helt ærlig satte jeg mye mer pris på det! Stresset med å skulle varte opp 5 mannfolk (og mannen) forsvant og vi hadde en kjempekoselig ettermiddag! Det er definitivt noe jeg tar med meg videre!
 
Her er det vanlig at de som kommer på besøk har med barselgrøt, mat eller kaffebrød. Noen har med en gave i tillegg. Som regel bare de nærmeste. Fikk jo en del blomster fra flere som senere kom/kommer på besøk, så forventer absolutt ikke gaver i tillegg. Veldig greit at de har med mat. Eneste som er synd er at fryseren er full av brownies, boller osv. Som jeg bakte før fødsel i tilfelle jeg måtte fikse enkel servering,blir jo ikke kvitt det. Og har ikke godt av det selv :p
 
Vi har fått kake/vaffel/kaffebrød/middag av samtlige som har kommet på Barselbesøk. I tillegg har alle disse utenom én i tillegg hatt med gave til lille. Så og si alle har i tillegg hatt med storesøstergave!! Jeg er imponert!

Jeg bruker også å ha med mat/kaffebrød, gave og evt storesøskengAve når jrg skal på barselbesøk ;)
 
Her er det vanlig at de som kommer på besøk har med barselgrøt, mat eller kaffebrød. Noen har med en gave i tillegg. Som regel bare de nærmeste. Fikk jo en del blomster fra flere som senere kom/kommer på besøk, så forventer absolutt ikke gaver i tillegg. Veldig greit at de har med mat. Eneste som er synd er at fryseren er full av brownies, boller osv. Som jeg bakte før fødsel i tilfelle jeg måtte fikse enkel servering,blir jo ikke kvitt det. Og har ikke godt av det selv :p

Det er jo en kjempekoselig tradisjon! Jeg var ikke klar over at det var såpass vanlig! Aldri opplevd/hørt det før jeg ble gravid selv! :)

Du får ta frem baksten når besøket slutter å ha med eget! Alltid kjekt å ha noe i fryseren!
 
Back
Topp