Barnslig 7 åring?

Bkno5835282

Første møte med forumet
Hei alle mammaer til 6-7 åringer.
Er gravid og på tuppa med hormoner, så er ekstra sensitiv i forhold til min snart 7 åring.
Han har ikke helt funnet seg til rette på skolen, har lite med venner og er ofte plaget av andre barn.
Men nå kommer det frem at han rett og slett er litt hårsår og at barna ikke plager ham men at han blir plaget.

Hjemme er han absolutt ikke interessert i jevnaldrende barn i nabolaget men går heller med deres små søsken som han kan leke barnslige leker med.

I tillegg er han helt oppslukt av Kaptein Sabeltann som han hadde en pause fra den siste tiden i barnehagen.Jeg har så vondt i hjerterota men har gått forsiktig frem og sagt at han må lære seg å leke med andre barn på sin alder og rett og slett innse at Sabeltann er for lillebrødre.
Aner ikke hva jeg skal gjør og hvordan jeg skal opptre med ham.
En del av meg tenker at nå må vi få slutt på denne "ensomme ulv" tilværelsen på Ipad,Sabeltann rollespill på rommet alene og få ham ut med andre barn.Mens en del av meg bare vil la ham være ham selv og ta sin tid.
Det er litt vondt i mammahjertet uansett hvordan jeg vender og vrir på det.

Hvordan ville andre gjort det?
 
Det er helt normalt at barn går litt "tilbake" når de begynner på skolen :) overgangen er jo enorm, fra lek og kos med små og store i barnehagen til å være minst på en stor skole og oppleve at det stilles krav til arbeid.... Mange går igjennom en type "trass"alder, noen blir veldig fort "voksne" (tror de selv) mens noen savner barnehagen og blir sårbare og litt "små" i oppførselen... Alt innenfor normalen... Tenker at dette kan være en periode... Nå er det snart ferie igjen, la dette ligge litt til etter ferien og se hvordan det går ;)
 
Hvordan leker han når han leker kaptein Sabeltann?
 
Det er da flere barn som er 6-7 år som leker kaptein sabeltann. Og barn veksler i mellom hva de liker av leker. Jeg syns personlig at barn skal få være barn og leke. Men man kan som foreldre veilede litt og legge tilrette.
Har selv en barsnlig første klassing, som innimellom trur h*n er kjempe stor ogt tøff,men egentlig bare er barnslig. I lek og møte med andre prøver jeg heller og veilede litt og hjelpe litt til, uten og blande meg for mye inn. Og vet jeg det kommer gjevnaldrene på besøk rydder jeg heller bort d som er mest barnslig.
Men som det ble sakt, d er snar ferie. Kan jo kanskje prøve og finne en ny interesse og serie i sommer som flere av de andre barna liker?
 
Back
Topp