Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er det noen spesiell grunn for at man skal gi barna barneyoughurt eller kan de like så godt få vanlig youghurt?
Min sønn på 1,5 år har alltid fått "vanlig" youghurt i ulike varianter... og bare lurer på om det egentlig er lurere å gi barneyoughurt!? Hvorfor gir en det?
Har tenkt at det kanskje har noe med klumpene å gjøre ja! Min har aldri hatt problem med klumper så har ikke sett vitsen med å bruke barneyoughurt pga det.
Kom bare plutselig til å lure på om det var en annen grunn til at det finnes. Typisk: flere viktige næringsstoffer eller lignende..
Sukker er det iallfall litt mindre i (i de vi bruker) i forhold til barneyoughurter har jeg sett.
her har vi brukt stort sett den vanlige yugurten og en med dinosaur på som egentlig ikke er yugurt, hørte at hvis den ahdde vært yugurt hadde den vunnet i test
Det er en del av de vanlige typene som er tilsatt kunstig søtning noe barn under 3 år ikke skal ha. Det er også svært mye sukker i noen yougurttyper så jeg lever i troa på at det er mindre i barneyoughurtene, men tviler vell litt. Jeg gir i alle fall ikke god morgen siden en slik inneholder mer enn 20 sukkerbiter.
Litago har 6% sukker, vanlig tine har 7%.. Så her får han litt forskjellig hver gang.. Syns barneyoghurtene har falsk smak, den me banan smaker jo overhodet ikke banan. Så kjøper heller den med melon eller vanlig jordbær. Den med skogsbær smaker parfyme! :S