Barnevogntråden

kokosbolle1984

Flørter med forumet
Dette er tidlig ja, men jeg synes barnevogner er veldig gøy, og vanskelig. Jeg har jo tre barn fra før og har hatt sååå mange barnevogner, haha.

Favorittene mine har vært en Easywalker duovogn med fire hjul(to bevegelige hjul foran) og en Brio Happy duovogn med fire faste hjul. Jeg må si at jeg faktisk likte Briovognen aller best og særlig gjennom vinteren fordi da slapp jeg å "brøyte" mer enn to spor.

Jeg har lett og lett og lett og vil egentlig ikke ha vogn med to små bevegelige hjul foran ettersom det ikke fungerer optimalt for meg om vinteren, så jeg lurer nesten på om vi lander på tre-hjuling. Foreløpig har jeg funnet denne som jeg liker fra ABC Design som heter Salsa og har tre hjul, vendbar sittedel og mulighet for babybag.

Hva med dere andre, hva har dere lyst på?

1742374215887.png
1742374244741.png

Jeg har også lyst på en vogn som funker godt på vinteren!! Synes det er skikkelig vanskelig.. Har sett litt på den TFK mono med vendbar sittedel da.. men hvis man skal kjøpe den vanlige store sportsdelen til så blir den sinnsykt dyr!

Ellers har jeg sett litt på emmaljunga sento pro og på cybex talos s-lux!

Ser også at på cybex priam kan man kjøpe vinterhjul til, sånn den faktisk får 4 faste hjul! Men der er jo også siiiinnsykt dyr da,haha

Kikket på den TFK Mono jeg også, men synes den proversjonen med sånn bag som kan gjøres om til sportsdel er litt merkelig. Foreløpig liker jeg den jeg limte inn bilde av. Men kikker videre.

Kikket på den TFK Mono jeg også, men synes den proversjonen med sånn bag som kan gjøres om til sportsdel er litt merkelig. Foreløpig liker jeg den jeg limte inn bilde av. Men kikker videre.
Ja, jeg og syns den virker litt merkelig, skulle helst hatt egen liggedel og sittedel.. dumt ingen vogner med like store hjul har muligheten til å vendes mot deg. Men den såg ikke så dum ut den du la ut bilde av da!

Vi har en gammel emmaljunga med 4 faste hjul, stor favoritt her i huset. Så kommer til å fortsette å bruke den :hilarious: har og ei britax smile - den blir mest stående til pynt og helg og i bil!

Bugaboo buffalo har vi 2 av. En i bhg og en hjemme. Elsker den og kommer nok ikke til å kjøpe noe annen vogn :smiley-ashamed004

Jeg har også lyst på en vogn som funker godt på vinteren!! Synes det er skikkelig vanskelig.. Har sett litt på den TFK mono med vendbar sittedel da.. men hvis man skal kjøpe den vanlige store sportsdelen til så blir den sinnsykt dyr!

Ellers har jeg sett litt på emmaljunga sento pro og på cybex talos s-lux!

Ser også at på cybex priam kan man kjøpe vinterhjul til, sånn den faktisk får 4 faste hjul! Men der er jo også siiiinnsykt dyr da,haha
Man kan ha vogn med bevegelige framhjul som man kan låse :) Då er det lettare til alle årstider!

Har ein Britax go big som eg har brukt til begge mine tidlegare barn :) Det er ein traktor av ei vogn! Men eg digga den!
God lagringsplass under, punkterfrie dekk og god demping, framhjul som er bevegelege og kan lesast. Stor og godt isolert liggedel. Einaste er at eg syns kanskje sittedelen er litt lukka, men man kan snu den begge vegar.
Har og bilstol og bilstol adapter til. Så kan smacke på bilstolen veldig enkelt :)

Har brukt den i alle årstider og allslags føre. I skog og på asfalt :)

Last edited:
Vi har en bugaboo fox 5 fra før. Ettersom vi nå får to barn med 16 mnd mellomrom er jeg usikker om vi skal kjøpe Bugaboo donkey eller en til Bugaboo fox. Noen som har erfaring med dette?:)Tenker eldste kommer nok til å ha hvil på dagtid i helgene når han ikke går i barnehage - så kan gjerne bli vanskelig at de sover på siden av hverandre. Eneste er at det hadde vært veldig praktisk å hatt en dobbelvogn mtp henting i barnehagen ol.

Jeg vet bare at jeg ikke skal ha bevegelige hjul. Har sett så mange stygge episoder hvor de setter seg fast, for eksempel mellom tog og plattform. Jeg skylder litt (ganske mye) på foreldre som ikke skjønner at det er bedre å rygge ut, men det hadde aldri skjedd med to faste hjul.
Hadde emmaljunga duo med de to første og var egentlig veldig fornøyd med dem. Får se om jeg finner en slik brukt.

Vi skal ha Bugaboo Fox 5. Ingen tvil! :hello2
Har du testet den? Jeg har såvidt sett litt på den i butikk men syns det virket som den hadde absolutt null demping! Men den er jo tydeligvis veldig populær da, så noe positivt med den må der vel være!

Har du testet den? Jeg har såvidt sett litt på den i butikk men syns det virket som den hadde absolutt null demping! Men den er jo tydeligvis veldig populær da, så noe positivt med den må der vel være!
Bare så vidt i butikk, men hadde Fox 3 til minstemann og vi var kjempe fornøyde :love017
Husker dessverre ikke hvordan dempingen var, men kan virkelig ikke huske at vi var misfornøyd med den..

Var veldig fornøyd med Stokke Trailz, synd vi solgte den:confused:
Vi har også Emmaljunga edge duo s, hater hjulene. Har outdoor hjulene, der klabbet snøen seg på hele tiden. Så vurderer å kjøpe tilbehør, slik at vi får 4 glatte og faste hjul.
I tillegg har vi babyjogger city elite 2, superfornøyd med hvordan den triller. Så kommer nok til å kjøpe bagdel til den. Eneste dumme med den er at når man ikke bruker babydel, så må barnet sitte vendt fra deg :smiley-ashamed004

Vi har på barnashus i går og kiket litt!
Vi prøvde:

Cybex priam: Den var jo god å trille, men syns den hadde litt små hjul og alt for dyr i forhold til hvor godt vi likte den.

Cybex talos s-lux: Likte den faktisk bedre enn priam. Den hadde bedre demping, men jeg synes den kanskje var liiitt skranglete/lealøs på en måte? Men likte den ellers.

Thule urban glide: nei, SÅ friluftsmennesker er ikke vi, alt for lang og enorme bakhjul.

Emmaljunga sento pro: Denne likte jeg best av ALLE! den var sykt god å trille, og hadde utrolig god demping! Hadde sett på outdoor hjulene men nå ble jeg usikker pga posten over her om klabbing og snø, haha! Den var dog litt mer knotete å folde sammen enn talos s-lux feks. Men vi kommer til å trille en del på sti og ulent terreng så hittill en favoritt!

Bugaboo fox 5: Denne blir helt uaktuell for oss, den var utrolig stiv og hadde null demping. Likte ikke den.

Vi har på barnashus i går og kiket litt!
Vi prøvde:

Cybex priam: Den var jo god å trille, men syns den hadde litt små hjul og alt for dyr i forhold til hvor godt vi likte den.

Cybex talos s-lux: Likte den faktisk bedre enn priam. Den hadde bedre demping, men jeg synes den kanskje var liiitt skranglete/lealøs på en måte? Men likte den ellers.

Thule urban glide: nei, SÅ friluftsmennesker er ikke vi, alt for lang og enorme bakhjul.

Emmaljunga sento pro: Denne likte jeg best av ALLE! den var sykt god å trille, og hadde utrolig god demping! Hadde sett på outdoor hjulene men nå ble jeg usikker pga posten over her om klabbing og snø, haha! Den var dog litt mer knotete å folde sammen enn talos s-lux feks. Men vi kommer til å trille en del på sti og ulent terreng så hittill en favoritt!

Bugaboo fox 5: Denne blir helt uaktuell for oss, den var utrolig stiv og hadde null demping. Likte ikke den.
Mulig hjulene heter offroad!
Jeg vedlegget bilde, men litt vanskelig å se. Hjulene er taggete/klumpete, vanskelig å forklare :smiley-ashamed004
IMG_1859.jpeg

Ja det var sånne grove hjul med mye «spor» i! Leser det flere steder nå også, men de hadde vognen i en «urban» versjon også med glatte hjul!

Har også lyst å teste britax smile 5z !
Den britaxen står på lista her også, jeg bare synes de hjulene foran er så innmari små.

Den britaxen står på lista her også, jeg bare synes de hjulene foran er så innmari små.
Ja, det er liksom det.. har lyst på en vogn som kan brukes i terreng også. Har faktisk sett litt på å kjøpe en brukt stokke trailz også.. den er visst ute av produksjon. Men har hørt den er enorm! Noen med erfaring med den?

Back
Topp