Barnevogntråd :)

• Trådstarter Trådstarter ☆Sjefshoppa☆
  • Opprettet Opprettet

☆Sjefshoppa☆

Guest
Her kan vi legge ut hva vi tenker å kjøpe, hvor det lønner seg og diskutere vogner :)

3882041049.jpg

Denne type vogn skal vi kjøpe av ett vennepar av oss :) vi får da med dyne og pute + sengsett og laken + madrass også. vi får og med ekstra seler som er til når de blir større og regntrekk :)

Så skal vi kjøpe en blå/rosa kant over bagen når den tid kommer :)

Jeg har en emmaljunga City Cross fra før av etter jentungen, så om det blir jente denne gangen også beholder vi den. Hvis det blir gutt kjøper vi ny city cross da den vi har blir litt for jentete for en gutt :rolleyes:

Jeg har en emmaljunga City Cross fra før av etter jentungen, så om det blir jente denne gangen også beholder vi den. Hvis det blir gutt kjøper vi ny city cross da den vi har blir litt for jentete for en gutt :rolleyes:
Hva synes du om våres valg da? :-) høres bra ut :-)

Jeg er veldig usikker på vogn. Liker veldig godt tfk joggster twist. Mye pga den store bagdelen..men, er litt usikker på hvordan den er å trille i snø med tanke på at det er en trehjuling. Ellers blir det vel en eller annen Emmaljunga vogn tenker jeg :)

Hadde forresten en vogn som var veldig lik den du skal ha Sjefshoppa sist, den er jo veldig god og solid og jeg var innmari fornøyd med at det er så god plass under vogna! Det er jo forresten også et minus med tfk vogna har jeg skjønt...

Jeg er veldig usikker på vogn. Liker veldig godt tfk joggster twist. Mye pga den store bagdelen..men, er litt usikker på hvordan den er å trille i snø med tanke på at det er en trehjuling. Ellers blir det vel en eller annen Emmaljunga vogn tenker jeg :)

Hadde forresten en vogn som var veldig lik den du skal ha Sjefshoppa sist, den er jo veldig god og solid og jeg var innmari fornøyd med at det er så god plass under vogna! Det er jo forresten også et minus med tfk vogna har jeg skjønt...

Vi har TFK joggster twist, og bor på "landet", grusvei,asfalt og snø :p suns ikke det har vært noe som helst problem å trille i snø, hadde en 4 hjuling Simo før det, mn den vognen tok sånn plass i bilen, det gjør ikke TFK ;) og kan ikke merke forsjell på 3 hjuling og 4 hjuling på snø vertfall :)

Bare elsker den vogna, bare å snu på 5 øringen med lillefingeren, og kommer lett imellom shopping hyllene :p
Jenta vår brukte faktisk baggen til hun var 10/11 mnd, og hadde enda god plass ;)

eneste minuset på tfk er kurven under ja, er ikke så lett å komme til når sportsdelen er på,og vognen er i full liggestilling. mn,er en baggatell suns jeg :p elsker vogna såååå mye, aldri om jeg hadde gått tilbake til 4 hjuling igjen.

Er en kjempe stødig vogn ;)

Vi har TFK joggster twist, og bor på "landet", grusvei,asfalt og snø :p suns ikke det har vært noe som helst problem å trille i snø, hadde en 4 hjuling Simo før det, mn den vognen tok sånn plass i bilen, det gjør ikke TFK ;) og kan ikke merke forsjell på 3 hjuling og 4 hjuling på snø vertfall :)

Bare elsker den vogna, bare å snu på 5 øringen med lillefingeren, og kommer lett imellom shopping hyllene :p
Jenta vår brukte faktisk baggen til hun var 10/11 mnd, og hadde enda god plass ;)

eneste minuset på tfk er kurven under ja, er ikke så lett å komme til når sportsdelen er på,og vognen er i full liggestilling. mn,er en baggatell suns jeg :p elsker vogna såååå mye, aldri om jeg hadde gått tilbake til 4 hjuling igjen.

Er en kjempe stødig vogn ;)

Åh! Så fint å høre fra noen som har vogna :) Ganske så sikker på at det blir tfk ja, spesielt etter det du forteller her! Gleder meg veldig til å trille vogn igjen :)

Åh! Så fint å høre fra noen som har vogna :) Ganske så sikker på at det blir tfk ja, spesielt etter det du forteller her! Gleder meg veldig til å trille vogn igjen :)

et tips om du ikke vet om det, så selges TFK joggster twist MYE rimeligere på kiddies.24.de
de leverer raskt, og er ikke toll på barnevogn, mange jeg kjenner har bestilt der ifra, mange tusen å spare ;)

Jeg har jo titalt vogndilla- og kunne tengt meg veldig mange typer :-p
Men vi har city cross etter snuppa-veldig fornøyd med at den er såå lett-triller utrolig mange turer i uka, så da er ei lett vogn et must.
Men blir nok å kjøpe nitro city til ny babyen, siden jeg har angra fra den dagen vi kjøpte city crossen på at vi ikke valgte nitro city ;-)
Også har jeg forelska meg helt i den brune skinnbaggen(citybag) som nå er på limited edition nå(emmaljunga)tror vi kjøper den altså!:-D

Høres bra ut :-) trillet ett vennepars sin baby i en slik i lyse blå og da måtte jeg spørre det venneparet som har ny vogn og en slik står i kjelleren :p ble helt forelsket :-)

Det blir ikke noe vognkjøp på oss da vi har 3 vogner etter storesøster, Mountain Buggy Urban Jungle (2010) og Emmaljunga City Cross(2008) pluss en paraplytrille.

Jeg simpelten eelsker MBen, så dette kommer til å bli hovedvogn som sist. Den er en drøm å trille overalt. Stabil, god i skogen og snur på stedet. Vi trillet mye med storesøster, og kunne ikke hatt en annen vogn tror jeg. Bagen er vistnok nok litt liten, men jeg hadde vinterbaby sist også. Hadde plass til pose og unge med vinterklær. Og når vi måtte skifte til sportsvogn var det ikke fordi bagen var for liten men fordi ungen ville opp å se. Ikke snakk om å ligge-var vist ikke liten baby lenger når hun bikket 6mnd.

Emmaljungaen brukes nå som sovevogn i barnehagen og er perfekt til det formålet, men jeg syntes den er et herk å trille siden jeg er vant med 3-hjulingen. Så den blir muligens brukt i overgangen mellom bag og sportsvogn siden man ikke kan ha barnet vendt mot deg i MBen. Men det spørs hvor lenge jeg orker å trille på den...

Her blir det emmaljunga mondial, fikk kjøpt en pent brukt på finn og sparte masse penger. Spiller ingen rolle om det blir jente eller gutt da fargen er kjønnsnøytral

Jeg synes Simo vognene er fine, liker at de ser stødige ut og god plass både oppi og under. Men når man skal ha den i bil, evt ha med på fly osv, så tar den vel mye plass? Har aldri hatt vogn før, så vet ikke om det blir et problem... Vi kommer til å bo på landet så vi trenger ikke en liten snedig vogn til å ha med på buss, rundt i by og sånn. Men er jo greit å ha den med på reise når vi besøker familie og sånn.

Jeg synes Simo vognene er fine, liker at de ser stødige ut og god plass både oppi og under. Men når man skal ha den i bil, evt ha med på fly osv, så tar den vel mye plass? Har aldri hatt vogn før, så vet ikke om det blir et problem... Vi kommer til å bo på landet så vi trenger ikke en liten snedig vogn til å ha med på buss, rundt i by og sånn. Men er jo greit å ha den med på reise når vi besøker familie og sånn.

Simo er veldig gode vogner. Stabile og ikke minst stor(i ligge/sittedel. ) behandler man dem bra kan dem se helt ny ut i mange år.
Men personlig kunne jeg aldri kjøpt simo for å bruke til daglig(vi bruker simo som veranda-sovevogn da) men det er kun fordi at den er så utrolig tung. For meg er det viktig at vognen er så lett som mulig, da er den lett å ta med seg og lett å trille. Og med de uendelige trilleturene våre er det alfa og omega(for meg), at vognen er lett :-)

Simo er veldig gode vogner. Stabile og ikke minst stor(i ligge/sittedel. ) behandler man dem bra kan dem se helt ny ut i mange år.
Men personlig kunne jeg aldri kjøpt simo for å bruke til daglig(vi bruker simo som veranda-sovevogn da) men det er kun fordi at den er så utrolig tung. For meg er det viktig at vognen er så lett som mulig, da er den lett å ta med seg og lett å trille. Og med de uendelige trilleturene våre er det alfa og omega(for meg), at vognen er lett :-)

Både Simo og Emmaljunga Edge Duo (har den selv) er store gode vogner. Her har man god plass i bag til vinterpose. De er stødige og gode og trille på alt slags føre. Men som mange sier de er store og tunge. Så det er en smassak :-) Jeg tenker jeg bare jeg får litt mer trim :-) Uansett så triller de så bra at jeg ser ikke det som noe problem. Er mer det at de er litt tunge å få inn i bilen. Men så gjør jeg jo ikke det så innmari ofte da.

Men de tar også stor plass i bilen. Så jeg anbefaler når man skal kjøpe vogn å se hvordan den passer inn i bilen deres. Får du ikke den inn på langs så må den stå på tvers av bagasjerommet, og da fyller den ofte nesten hele bagasjerommet. Dette kan kanskje også gjelde noen 3-hjulsvogner da de ikke nødvendigvis er kortere. Og det er jo ikke bare å laste så mye bagasje oppå vogna om man skal ut å reise.

Glemte å si at jeg er veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo, men det kan hende vi selger den også kjøper en brukt nettere og lettere sportsvogn når permisjonstiden er ferdig og vognen ikke brukes så veldig mye lengre. På grunn av at den er så stor og tung. Men regner med at jeg beholder.

Er forøvrig VELDIG fornøyd med "paraplytrillen" fra 4ME. Genial 3-hjulsvogn som er litt mer enn en enkel billig paraplytrille (kosta vel ca 1300 kanskje?). Tar liten plass og er veldig god å trille. Man får lagt ryggen godt ned (men ikke helt flatt). Når førstemann ble litt større så brukte vi denne som bytrille og reisetrille. Hente også ofte at jeg brukte den om vi skulle ut å trille tur på sommeren siden den er så lett å trille. Den har veldig god fjæring så den rister ikke så mye på grus og sånt.
Den kommer med adapter til Maxi Cosi stolen slik at man kan sette stolen i den. Vi hadde ikke en slik stol, men vurderer å kjøpe en av et vennepar. For trur det hadde vært innmari kjekt å slippe å flytte ungen ut av stolen bare for en kjapp tur inn på noen butikker eller lignende. Hvis jeg bare klarer å finne det adapteret.

Back
Topp