Barnevogntips

*mammaen87

Andre møte med forumet
Da står jeg igjen med valget enten Simo duo eller Emmaljunga edge duo.

Noen som har erfaringer / tips til disse to vognene? 

Noen som vet hvem som er tyngst? Vekten har litt å si på valget.

Alle tips tas imot med stor takk! :)

Sitter her med begge katalogene og der står det at Simo Duo veier 15,9 kg med bag/15,2 kg med sportsdel. Emmaljunga Duo Edge veier 16,2 med bag og classic understell, 18,5 med bag og sportsunderstell. Den veier 0,5 kg mer med sportsvogndel.

Samboeren min følte seg veldig stor når han prøvetrillet Emmaljungavognen, så her blir det troligvis Simo :)

Vet du noe om innermålene i bagene på de to vognene?

Heller litt mer mot simo, men er ikke enkelt å finne den "rette" vognen :-)

Simo! Sto mellom de to vognene jeg også men ble simo og har ikke angret et sekund!!! God vogn på alle måter :)

Vi har emmaljunga, og verken jeg eller typen er et sekund i tvil omat det også blir emmaljunga til nr to. Vogna er superenkel åslå sammen ig hive i bagasjerommet, du kan snu "håmdtaket" begge veier, ogi tillegg kan vognbagen settes på begge veier. Jeg fikk høre at vogna skulle være tyngre enn andre vogner, og har aldri helt forstått de som mente dette. Utrolug gode hjul som gjør den like godt egnet til asfalt som grus(veldig greit om du fåren unge som vil ha litt ekstra "rugging" for å sovne), vinter som sommer. På asfalt er det nesten som den triller av seg selv. Høy kvalitet, mange praktiske og godt gjennomtenkte funksjoner.

Jeg personlig ville ikke hatt noen av delene, men begge er jo populære vogner :)
Synest de blir litt for store (har hatt en så stor vogn før), men til gjengjeld så er de supre med at du kan bruke bagen lenge. Ville sjekket ut emmaljunga city cross, den er superlett og veldig fin! :)

Jeg personlig ville ikke hatt noen av delene, men begge er jo populære vogner :)
Synest de blir litt for store (har hatt en så stor vogn før), men til gjengjeld så er de supre med at du kan bruke bagen lenge. Ville sjekket ut emmaljunga city cross, den er superlett og veldig fin! :)

Vi hadde Simo kombi sist og var super fornøyde! Regner med den er omtrent som duo i vekt, og jeg syns den var lett. Minns å huske at emmaljunga edge duo var litt tyngre da vi var på utkikk sist.

Nå har jeg hatt easywalker qtro sportsvogn til storebror og tenkte å kjøpe bagen til den, og bruke denne til babyen. Aldri vært mer fornøyd med en vogn! Kjempe lett og den blir liten sammenlagt :) Da vi har en 'liten stasjonsvogn' er denne veldig praktisk :)

jeg87 skrev:
Da står jeg igjen med valget enten Simo duo eller Emmaljunga edge duo.

Noen som har erfaringer / tips til disse to vognene? 

Noen som vet hvem som er tyngst? Vekten har litt å si på valget.

Alle tips tas imot med stor takk! :)

Jeg ville valgt Simo. Uten tvil!! Emmaljunga er finere utseendemessig, men Simo er mye bedre å trille. Synes emmaljunga blir så stiv. Og jeg jobber i barnehage og ser at Simo holder seg mye bedre. Jenta mi sover i ei 15 år gammel simovogn i barnehagen nå, og tviler på at det hadde gått med ei anna vogn.

Simo helt klart :)

Simo her også, og er kjempe fornøyd! Liker ikke emmaljunga vognene, syntes simo er fantastisk å trille :-) Vi er begge høye så passet oss ypperlig :-))

Simo her også, og er kjempe fornøyd! Liker ikke emmaljunga vognene, syntes simo er fantastisk å trille :-) Vi er begge høye så passet oss ypperlig :-))

Hadde egentlig bestemt oss for Emmaljunga edge duo, men endte på Simo bagvogn. Trenger ikke sportsdelen da jeg vet 100% sikkert at jeg kommer til å kjøpe ny sportsvogn. Tror ikke vognen veier mer enn 11 kilo jeg, når det kun var bagvogn. Fin pris også, kun 5300 for splitter ny vogn:)

Ser ut som jeg kommer til å gå for simo.

Men får ta meg en ekstra tur å prøve / se på begge vognene igjen. :)  Har heldigvis god tid igjen før jeg må bestille, men kunne vært greit å funnet ut av det snart.

Vi ender nok opp med Emmaljunga city cross... Hadde egentli bestemt oss for Edge... Synes dette er vanskelig!!!

Back
Topp