Barnevognmafiaen

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Siste uken har jo det mildt sagt vært en del i media og sosiale medier om cafeeieren som ikke ville ha barselgruppetreff/møte i lokalet uten samtykke eller reservasjon.
Hva tenker dere om det? Og tar mødre med små barn seg litt vel til rette enkelte ganger?

Selv er jeg enig med cafeeieren. Har selv irritert meg grønn enkelte ganger nå jeg har vært på cafe. Spesielt når en må brøyte seg rydning for å komme forbi. Og som cafeeieren beskriver ligger det gjerne igjen bleier under bordet når de går etter å ha skiftet bleier på selve bordet... Usj. Jeg vet også med meg selv at hadde jeg kommet til en liten cafe med 13 barnevogner (som var beskrevet i den aktuelle saken) så blir jo en del mødre med spebarn - da hadde jeg gått en annen plass.

Ellers, god helg til dere alle :)
 
Syns det er koselig å se mødre med babyene sine på cafe, men hadde de plutselig kommet en hel haug tror jeg jeg også hadde gått et annet sted ;-) og man skifter ikke bleie på bordet... det har man da toaletter til!
 
Jeg reagerer når en ikke kommer fordi mellom bordene fordi en haug med vogner står i veien. Jeg synes ikke det er særlig koselig..... Men det er nok fordi jeg sjeldent selv går på cafe, og synes heller det er kjekkere å treffes hjemme hos noen..
 
Min mening er at det ser kjempekoselig ut men det er virkelig ikke for mye forlangt å gi ett pip til de som jobber der på forhånd . Ja, og så normal folkeskikk .
 
Synes barseltreff er koseligst når det er hjemme hos noen jeg :) Da kan barna ligge å pludre og "leke" i lag på gulvet :) trenger ikke ta hensyn til andre folk heller :)
 
Jeg har irritert meg grønn over dem. Jeg og ei veninne var mye på storsenter og koste oss på kafé. Men noen ganger var det håpløst å komme inn der pga barseltreff. Vi satte altid vognene unna alle andre og de var heller i veien for oss. Masse fine amme rom så var helt unødvendig med å drive med sånt på kafé. Men det måtte de tydeligvis. Går veldig bra for andre kafeer der når det blir for mange barnevogner på den kafeen da. Men kjedelig siden de faktisk selger brødskive med leverpostei. Jeg unngikk å gå dit mange ganger siden det var fullt av barnevogner. kom jo ikke inn med barnevogn selv. Unødvendig å ta plassene man må gå forbi. De kunne jo satt seg ved langbordet som er ved gangen til senteret. Da hadde nok flere fått plass der. Så skjønner de som vil ha beskjed først. Jobbet på kafe/ veikro når jeg prøvde på nr 1. Da var jeg borti ett skikkelig ille bord. Tok meg 20 min å gjøre rent der. Måtte jo vaske gulvet skikkelig etter dem også.
 
Jeg er sikkert uvøren da.. Men hvis jeg sku på cafe med lille så satte jeg vogna utenfor og fant en plass rett innenfor døra ved vinduet.. Var Hu våken tok jeg Hu med inn uten vogna.. Alltid passa på at det ikke blir fullt ell i veien med vogn.. Litt folkeskikk er fint men synes og at det er kjipt at cafeer ofte bare har en barnestol osv.. Hvis man er ute to venninner med hvert sitt barn... Skjønner at man ikke kan ta imot en gjeng
 
Her eg bur så har me trilleturgruppa. Går som oftast ein tur og så lar me ongane leika på ein liten leikeplass der me ete nista. Eller så samle me oss til lønsj på den(einaste) lokale kafèen. Me passe alltid på at vognene våre ikkje e i veien for alle andre.

Syns da blir ufordragelig når dei med vogn trur dei eige alt av plass rundt seg. Dessuten skifte ein ikkje bleia på bordet - FYSJ!
Eg e vertfall lært opp t å rydda etter meg, da ser eg at dei rundt meg e flinke til og ;)
 
Back
Topp