Barnevognkaaaoos!!Noen som kan hjelpe?? :P

venterLILLEjenta<3

Andre møte med forumet

Hei hei alle sammen!!emoticon

Noen som er enige i at så fort man har et lite mirakel i magen og er godt på vei, så har alle en mening om ditt og datt!??

Enkelte som konkurerer om at jeg skal kjøpe samme vogn DE har, og noen blir sure for at jeg ikke vil ha den osv....

MEN har i hvertfall tenkt litt på en Bugaboo cameleon..Noen som har erfaringer med den? Og har fått et maxicosi bilsete man bare klikker i rammen, så det virker også som en ganske praktisk vogn, og lett i vekt?

Er det noen som er knallfornøyde med sin vogn av annet merke?

Og hvor som er best/billigst å handle den?

Nå er jeg en som stort sett triller på asfalt, i byen, butikker, men liker å kunne trille en liten tur på fjellet.

Det som er viktig til mitt bruk er at vogna er lett og liten sammenlagt
God plass i "kurven" under og at den er lett tilgjengelig.
Vogna ikke er for brei fra hjul til hjul
Lett å snu på
Stabil

Har Britax vigour 4+ nå, og det er en rimelig, lett og helt grei vogn. Savner luftdekkene, men manblir vant til det og..

Den fungerer kjempe bra som reisevogn også, fordi den er så lett og liten..
( Skal kjøpe baby safe sleeper som avbildet under, som brukes som "bilstol" også- genialt!)

Jeg kjenner ikke til vogna, men jeg har allfall kjøpt emmaljunga city cross, og den kan man også klipse på maxicosi på.

Ang maxicosi carbiofix så er det iallfall ett veldig bra sete med gode testresultater, og er lett.

Vi kikket også på bugaboo, MEN har du prøvd å gå litt med den? Håndtaket kan ikke knekkes og da måtte vi enten løfte håndtaket så høyt at det ble vondt å gå med, ellers gikk vi å sparket i bunnen av vogna når vi gikk fordi vi ikke fikk avstand nok mellom oss og vogna. Skikkelig ubehagelig. Hadde et vennepar som kjøpte den, og de endte opp med å måtte kjøpe ny etter et par måneder av samme grunn.

Vi har endt opp med emmaljunga nitro city. Superfornøyd! Der får du kjøpt en adapter til 400-500 kr til maxicosi-bilsete. Vogna er lett i vekt, og liten og grei å slå sammen i bagasjerommet. :)

Det viktigste er at du finner den vognen som passer deg best!! Med gutten min så lot jeg meg overtale av min søster om å kjøpe en DBS vogn fordi den var så kul... men større dritt skal en lete lenge etter... så etter 4 mnd så solgte eg den og gikk rundt i butikker og prøvde vogner for å finne en som passet oss bra. Absolutt lurt å trille litt på de før en bestemmer seg, og er de gode på kundeservice i butikken så er ikke dette noe problem :) Jeg kjøpte i alle fall en Mountain buggy vogn og ELSKER den!! Men hadde ikke kjøpt den i dag fordi i 2009 ble de solgt til Kina eller Korea (eller noe i den dur ;) ), og da skulle de spare penger, så det er blitt mye småfeil på de... men TFK (tror den heter det) er en veldig lik vogn, så om eg skulle måtte bytte så hadde det blitt det.... Uansett... gå å prøv, kos deg 

Her har me bugaboo å e kjempe fornøyd. Har brukt den te de to elste å ska brukan te nuke så komme nå og hadde me tenkt. Veldig fornøyd.

Tusen takk for masse hjelp og tips

Tror som det ble skrevet over her at fordi bruken er så forskjellig så vil noen være kjempefornøyde med en vogn som andre ikke trives med i det hele tatt.
Om vi hadde bodd i by og ikke tenkt å bruke vogna så mye til turgåing og soving utover første året så hadde jeg fint kunne valgt cameleon. Men, fronthjula blir for pinglete for meg, og så syntes jeg kalesjen var for lite lun. Sittedelen er heller ikke så stor så det er ikke en vogn for hele vognperioden. Og så syntes jeg det var litt tungvindt at en måtte ta av sittedelen for å slå sammen vogna i bilen. Derfor valgte vi den vekk sist, og har ikke vurdert den denne gangen heller. Men bugaboo er kjempegode vogner, har bugaboo bee som reisetrille og er superfornøyd med den så i fare for å gjenta meg selv...det er alt etter hva du prioriterer som viktigst i en vogn :-)
Jeg hadde forøvrig city cross som vogn frem til storegull var 1 år, og så solgte jeg den og kjøpte easywalker qtro. utrolig fornøyd med begge de vognene, lette, og gode å trille :-) Har kjøpt ny (brukt) city cross til mini nå, og beholder qtroen til sovevogn for storebror.

Eg har bugaboo som lillebror kommer til å arve.. er kjempefornøyd med den.

Det som er minus med den er bitteliten kurv under som kun tåler 5 kilo, så kan ikke brukes til stor-shopping.

Vet at folk som er høye synes den er litt slitsomt å bøye seg over å løfte barnet, iom den er litt lav ( eg er 160 cm så ingen problem for meg)

Så er den mest egnet til bykjøring ja, men kjører man på ulendt terreng kan man bare snu bagdelen og kjøre den med de store hjula fremst..

Elskerat den er så liten og nett  og veier ingenting..(og eg skal skifte kalesje til den til babyen kommer.. Har beige til brunt skal kjøpe  marineblå)

Back
Topp