barnevogner

izzy78

Andre møte med forumet
det er så masse å velge i... Hva anbefaler dere?? Noen dere sterkt anbefaler å IKKE kjøpe?

Jeg har stolt blindt på mamma i dette.... (hun betaler uansett).
Hun jobber i småbarnavdeling i barnehage, og der sover ungene ute i vognene, så hus ser mange vogner. Det hun reagerer på er at mange vogner etterhvert blir veldig slakke (i fjerningen etc...), pluss at mange har dårlig bunn og kalesj så hun anbefaler Emmaljunga eller Simo fordi det er de som stort sett går igjen som kvalitetsvogner som holder over lang tids bruk... (Pluss at de er beregnet på skandinavisk klima)
Men de er jo dyre da.....

Vi har prøvd å trille Emmaljunga Edge med sportunderstell og classic understell. Fordi det er 20 cm høydeforskjell på meg og gubben er det et poeng at vi kan stille inn håndtaket enkelt og at det blir behagelig for oss begge. Vi syntes classicundrestellet var desidert best. Jeg ønsker funkjsonen med å kunne snu trilleretning som sportsundertellet hadde, men fant ut at trillekomforten ved classic var viktigere. Så da blir det det... det er so smak og behag.

Ang kombi og duo så har jeg valgt duo fordi.....
Min nevø er født i November. Han har det allerede nå trangt i bagen når han trenger voksipose også. (og dette er en Emmaljunga edge bag - en av de største på markedet).
Så, når han begyndte å få det trangt i en alder av 5 mnd.... Så vil mitt barn antagelig begynne å få det trangt allerede i januar (5 mnd etter begynnelsen av August). Da er det såpass lenge igjen av vinteren at jeg ønker ikke å gå over til sportsdelen allerede da... og i alle fall ikke tidligere! Jo mindre bag - jo tidligere må vi bytte - og kombi vogner har mindre bag - så for meg har det vært et poeng å velge en vogn med stor bag.

Men det er jo andre ting som spiller inn.... Vi har volvo stasjonsvogn, så vi har plass til en Emmaljunga Edge! Vi har heis så vi slipper å bære bagen opp og ned! Mamma betaler, så prisen spiller ingen rolle!

Men det er i alle fall de faktorene jeg har vurdert! 

simo kombi vogn...

Eg har kjøpt teutonia vogn[:D]

Simo duo her. [:)]

Back
Topp