Barnevogner

Vi har en 2 vogner:

Hjemmevogna: 4 faste hjul, stor bag og sportsdel, vendbar sittedel og ikke ergonomisk sittedel, god demping som kan passe på skogsveier. Endte opp med Brio Happy Duo.

Bilvogn: svingbare hjul, vendbar liten og lett sittedel, sammenleggbar hardbag, mulighet for bilstolfeste, liten sammenlagt ;) endte med Moweo curro 3.

God å trille.
Hjul som er faste, som ikke kan snurres på.
Stabil vogn til allslags føre.
Gjerne med fjæring, sånn at ungen ikke blir filleristet oppi den når man triller på ulendt terreng.
Stor bag.
Regulerbart håndtak, sånn at alle kan trille.

Her endte vi opp med simo kombivogn i starten, og gikk over til emmaljunga city cross når sønnen min var 7-8 mnd.

god å trille, svingbare fremhjul, god sittestilling for barnet, god oppbevaring under vogna, ikke for stor sammenlagt, kan legges sammen i én del, enkel å legge sammen.

Erfaringen er at du finner ikke én vogn som passer til alt. man må velge bort noe eller ha flere. Og når du først begynner å bytte ut vogner får du helt dilla. Det er så gøy å prøve noe nytt!

Vi har en 2 vogner:

Hjemmevogna: 4 faste hjul, stor bag og sportsdel, vendbar sittedel og ikke ergonomisk sittedel, god demping som kan passe på skogsveier. Endte opp med Brio Happy Duo.

Samme her :) Bare at vi ikke har bilvogn. Bruker denne fast til lillebror kan sitte i trille på byturer.

Gode hjul, demping, stor bag, god å trille, sportsdel som kan brukes begge veier, god på alle underlag.
Emmaljunga duo Edge til eldste og emmaljunga mondial til sistemann.
:D elsker emmaljunga!

Vogn 2, kan brukes som joggevogn, lett å legge sammen, tar liten plass, full liggestilling, lett å ha med på reise osv. Babyjogger city elite :)

Stabil, gode hjul som klarer litt terreng, fin og se på, god og romslig for barnet, regulerbart håndtak som er godt å holde i, god skygge, stor kurv. :)

Vogndilla :P så hatt rundt 10 vogner på halvanne år.

Men nå har jeg funnet kremen! Simo kombi og TFK joggester twist.

Keitete:

- god liggestilling ( ikke ergonomisk)
- god demping
- lun
- luft hjul
- lett å slå sammen
- stødig
- høy maks vekt
- god plass i sittedelen
- TFK var at den tok liten plass i bil

God å trille
Justerbar håndtak
Passe til folk på 197 cm
Enkel å ta opp og ned
Litenplass når understellet var slått sammen
understell som kan benyttes gjennom hele oppveksten
Trygg bilsete som kunne settes på understellet.

Vi har nå cybex prime og stor fornøyd. Viss jeg skulle klage så må det være at den ikke har en intrigrert vindu dekker. Slik at når vi drar solskjermen helt opp kommer det lys inn til den lille. Skulle ønske man kunne ha en liten flapp som man kan dekke til eller ta vekk av fra behov

Lett vogn, ikke ting og svingbare hjul.
For meg er det viktig med sommerkaleche/god lufting også.
Rett sitte posisjon, i veldig mange vogner ligger ungen når de liksom skal sitte.

At den skal være behagelig å gå med. Jeg og samboer er høye begge to. Halvparten av vognene var for laver håndtaket for oss

god å trille, svingbare fremhjul, god sittestilling for barnet, god oppbevaring under vogna, ikke for stor sammenlagt, kan legges sammen i én del, enkel å legge sammen.

Erfaringen er at du finner ikke én vogn som passer til alt. man må velge bort noe eller ha flere. Og når du først begynner å bytte ut vogner får du helt dilla. Det er så gøy å prøve noe nytt!
Helt enig!
Jeg har blitt hardt rammet av vogndilla :p hehe
Har nå 2 vogner til lillebror på snart 5 mnd :)

Hvordan løste dere dette, hva endte dere opp med?
Vi endte opp med emmaljunga. Den var litt høyere enn andre. Stokke og var høy men emmaljunga var finere :)

Back
Topp