Barnevogner, Yngri Ymer?

VakreVenus

Elsker forumet
Marsboerne 2023
Det er jo en jungel av barnevogner der ute, som koster alt fra et par tusen og opptil 15k +. Som blivende førstegangsforeldre har vi i dag vært i babybutikk og fått generell innføring i hva man bør tenke på ved valg av vogn, samt noe praktisk info om ulike modeller i ulike prisklasser som stod utstilt.

For oss virker Yngri Ymer å være genial, med tanke på både vekt, fortrinnsvis trilling på asfalt og grus, samt at den skal kunne slås sammen til å bli veldig kompakt når vi skal besøke familie osv som bor et par timers kjøring unna, og alt dette for en rimelig penge (sett opp mot de dyreste vognene).
Syns det virker noe "avskrekkende" at den er typ 10 tusen kroner rimeligere enn de dyreste modellene, og blir litt skeptisk til om vi kan ha oversett noe veldig viktig/praktisk e.l, siden mange syns det er verdt å betale såpass mye mer for andre vogner:think005

Så er det noen her som har erfaring med denne vognen, og som vil dele? Er det evt noe annet enn ovennevnte kriterier vi bør tenke på ved kjøp av vogn?
Setter pris på all hjelp, så på forhånd takk :)
 
Jeg kan ikke svare spesifikt på Yngri Ymer, men har nettopp solgt Yngri Juva som vi hadde som vogn nr 2.
Jeg likte veldig godt at den tok liten plass og funket fint som ekstravogn. Samtidig synes jeg den ble litt «raklete». Kalesjen på sittedelen spratt tilbake på hver hump i veien, og jeg tror ikke den egner seg så godt i terreng. Ikke spesielt god solskjerming på kalesjen, men det finnes jo mye ekstra utstyr som fikser sånt. Synes ikke hun lå like godt beskyttet for vær og vind i sittedelen sammenlignet med f.eks NXT90f, men bruker man stormtrekket så funker jo det også. Sittedelen hadde gode stropper, men kan hende de vokser ut av den raskere enn andre vogner, for den virker litt kort sammenlignet med andre.
Bagdelen virket veldig fin da, men den prøvde vi ikke. Alt i alt synes jeg Yngri Juva var en helt grei vogn, brukte den kun i sommer og frem til nå (hun er straks 11 mnd) men vi solgte den for å kjøpe Babyjogger city elite 2 i stedet.
 
Jeg har heller ikke erfaring med denne, men er litt skeptisk til butikkens «billigmerker» (selv om det koster et par tusenlapper), har noen andre yngri produkter som har hatt varierende kvalitet og så er det holdbarheten over tid å tenke på. Vogna har veldig små hjul som gjør at den nok triller dårlig på terreng, grus og snø. Dempingen er nok heller ikke det store.

Jeg ville sett etter en annen vogn, tenk over deres tiltenkte bruk og behov; skal dere kjøre i terreng? Mye snø på vinter? Viktig st den blir liten sammenslått? Vendbar sittedel?

Jeg har en Easywalker harvey 3 som vogn 2 som jeg er veldig fornøyd med (den er ganske billig og er på salg på barnas hus nå tror jeg.) vendbar sittedel, lett, kompakt. Hjulene er større enn bla yngri ymer så den tåler litt terreng, men er ikke noe Off road skogsvogn og vet ikke hvor godt den takler mye snø. Den kan gjøres til søskenvogn så den er bygd for å tåle en større belastning enn den vanligvis får ved et barn som vii si den «bør« holde seg over tid, men har ikke hatt den så lenge så kan ikke si mye om det. Bagen er god, har god solskjerming, fin madrass og kan pakkes kompakt. Sittedelen ergonomisk, vendbar og gir god støtte til de minste, men litt liten så varer nok ikke ut vognperioden (kanskje ca 2 år?), men da kan man ofte bytte over til en større typ 3 hjuling (det er den andre vogna vi har). Kalesjen er god, ikke super stor/ dekkende, men fungerer greit. Ville tatt en titt på den :)
 
Back
Topp