Barnevogner med 3 hjul - anbefalinger?

huzky

Gift med forumet
Jeg har lest flere steder at de vognene med 3 hjul er lettere å manøvrere.
Har dere forslag til vogner dere anbefaler/har lyst på?

Jeg vil helst ha med 4 hjul.. Men det er min smak da [:)]

Jeg eeeeelsker min OTH! Har den i knallrød. Har ikke bag, bare sportsdel. Jeg skal bruke Brio duo vogna mi mens jeg trenger bag. Den er romslig og har god plass til Vokispose, det er jo kaldt i januar. Men når sommeren kommer skal lille over i OTH ja. Her er en link:

http://www.mountainbuggy.com/catalog/buggies/urban-jungle/

om du skal ha firhjuling eller trehjuling, er noe du burde prøve deg frem til..
i starten når jeg prøvde tre-hjuling, så syntes den var vanskelig å svinge, men det var p.g.a lite luft i hjulet [8D] også lønner det seg å prøve vogner med unger i, sånn at du faktisk kjenner åssen de er[:)] og gjerne litt størrre unger, da vogner er beregnet å kunne bruke frem til 4 års alder..

med en trehjulingen kan du svinge på et lite område..
om du skal svinge like kjapt på en duo/kombivogn med 4 hjul, så må du vippe på fremdelen av vogna før du vrir den mot der du skal...

en ting som er greit å huske på at du bør velge en med litt store hjul.. for finnes 3hjulinger med hjul som er like til de som er på paraplytriller, og da nytter det ikke å gå på en sti eller grusveg, og du må kun holde deg til asfalt om du ikke skal slite deg ihjæl før du kommer frem...

selv har jeg valgt Quinny Speedy http://www.quinny.com/

lykke til med valget [:D]

de er nå egentlig ganske stabile.. så tror EGENTLIG at man må være ganske uheldig for at dem skal velte av seg selv...

og har man en trehjuling og er nærvøs for velt, går det vel sikkert ann å stroppe de fast til noe, så man er HELT sikker på at de ikke velter..

og skal en unge sove ute i vogn, skal jo uansett vogna stå støtt på et flatt underlag..

ORIGINAL: Kidada

ORIGINAL: Rakosy

de er nå egentlig ganske stabile.. så tror EGENTLIG at man må være ganske uheldig for at dem skal velte av seg selv...

og har man en trehjuling og er nærvøs for velt, går det vel sikkert ann å stroppe de fast til noe, så man er HELT sikker på at de ikke velter..

og skal en unge sove ute i vogn, skal jo uansett vogna stå støtt på et flatt underlag..

Er uansett glad for min firehjuling.. Synes det er skremmende at så mange har negative erfaringer, og de vognene har fått slakt i mange tester.

Junior her sover ofte ute, men selv om jeg har babycallen på så finner han på spikk når han våkner.. Er muse stille og vrir seg rundt og styrer, selv med selen på, og det hadde aldri gått greit i en trehjuling.

Men alle barn er forskjellige, og velting er nok ikke hverdagskost for alle med trehjuling, men synes det er en viktig ting å tenke over og ta med i vurderinga si når man tross alt gjerne skal bruke noen tusen for å få drømmevogna si [;)]

jepp.. alle barn er forskjellige.. og det er mødrene og.[;)] først og fremst er det en smakssak ang hvilken vogn man skal ha..[:)]

og nå har vi alle her inne vært flinke.. en liten diskusjon for å vise forskjellige sider av en sak, uten ukvemsord fra noen[:)]
det synes jeg vi skal være stolte av[:D]

Vi har Quinny freestyle 3xl med hardbag. Veldig fornøyd med den. Synes bagen var litt liten, måtte bytte når han var ca 6 mnd. Lurer på om man kanskje kan bruke maxi cosi bagene på den...de er litt større.
Synes det er helt topp med tre hjul. Framhjulet kan låses, og har aldri opplevd at den holder på å velte. Genialt at barnet kan sitte begge veier...det kan man nemlig ikke på alle trehjulsvogner.

Back
Topp