Barnevogn

Ergonomisk (bøy i rompe i knær) eller flat del i sittedelen av vogna? Hva anbefales? Hvilke erfaringer har folk? Har både en del babyer ikke liker den ergonomiske og at en del babyer liker den.

Vi brukte en briovogn på nr. 1, Stokke Trailz på nr. 2 og Bugaboo fox på nr. 3 som ble født i mai. Har vært fornøyd med alle og ingen av mine har vist misnøye med «sin» vogn selv om de vognene har vært ganske forskjellige mtp sittedelen. Tror at baby ofte venner seg til den vogna den får, og at det mer handler om hvilke funksjoner du selv ønsker i en vogn. Men om den vogna man har ikke funker må man bare prøve seg frem på hva baby liker selvfølgelig :Heartred

Skal sies at mine to siste har likt godt å sove flatt og at vi da også har brukt babydelen ganske lenge, men de har ikke protestert på den ergonomiske sittedelen heller.

Hvilke vogner har folk vært fornøyde / ikke fornøyde med? Hva bør man velge ut i fra?
Hvor fornøyd man ender opp med å være kommer jo helt an på hvor og hvordan man skal bruke vogna. Kommer du til å gå mest rundt på godt brøytet asfalt eller på grus/turstier med tidvis mye sn? Flatt eller bratte bakker? Gå eller også jogge? Vil du den skal vare lenge? Ulik vogn til ulike behov!

Vi har grus, bakker og tidvis mye snø, jogger av og til, så for oss var TFK riktig valg. Thule hadde nok også passet oss, men ble valgt bort siden den ikke har vendbar sittedel - vil gjerne ha barnet vendt mot meg så lenge som mulig (som er ca. til 1.5 år med TFK). Emmaljunga med store/grove lufthjul hadde nok også funka, men foretrekker 3 hjul siden det er bedre egnet til jogging og bedre i snø. De mest populære vognene for tida (bugaboo, cybex, stokke) hadde vært helt forferdelig til vår bruk, men fungerer sikkert fint for de som stort sett bare triller rundt i byen eller på asfalterte godt brøyta gangveier. En del vil jo velge ei vogn som er vakker/moteriktig, men det havner langt ned på min kriterieliste. Har ei reisevogn med mindre hjul og det er IKKE gøy å sitte fast i snø eller ikke få til å gå vanlig i ulendt terreng :bag:Kvalitet har jo også noe å si for meg - så ville ikke kjøpt en vogn som har veldig mange plastdeler, mange har reklamert på, virker vinglete/ustødig, eller er splitter ny på markedet.

Denne testen/guiden er fin. Les alt (ikke bare velg en av topp 3 - for som sagt - ulik vogn til ulik bruk :) ) https://www.foreldresiden.no/artikkel/duovogn-best-i-test

Jeg lurer på, hvilken base og bilstol passer til Thule Urban Glide 3? Har Googla meg ihjel, men finner det ikke ut. Det bør helst være en base som også passer til en liten reisevogn.

Back
Topp