Barnevogn

V-40587750

Første møte med forumet
Hei, jeg er veldig tidli ute. Men liker å planlegg å se på baby ting nå helt i starten av svangerskapet også. Hvilken barnevogn tenker dere å ha. Noen dere har god erfaring med. De er oftest ganske dyre så vil ha noe jeg kommer til å bli fornøyd med
 
Barnevogn er smak og behag. Litt lettere hvis du sier noe om hva som er viktig for deg, eks vendbar sittedel, demping, håndbrems, smal/bred, svingbare/faste hjul, god solskjerming, ergonomisk sittedel/helt flat sittedel….
 
Kommer an på hvordan du ønsker å bruke vogna. Har du bil med god eller liten plass, bruker du kollektivt, turer på grusveg, asfalt eller sti, høyden på den som skal trille kan ha noe å si og +++.

Vi gikk for bugaboo fox 5. våre kriterie:
• vogna må være lett i vekt
• liten plass sammenlagt
• ergonomisk sittedel som vare en stund
• lett å manovenøre og kunne låse hjula
• brukes på grusveger og tursteder
• kunne trilles av mini meg og gubben som er nesten 190cm
• kunne kjøpe tilbehør og få tak i reservedeler
• liggedel har lufting med tanke på årstiden baby kommer
Og sikkert mer jeg ikke konmer på :)
 
Noen som er fornøyd med Thule glide 2?
Kommer glide 3 hvert øyeblikk, hadde heller sett på den. Det jeg syns var ulempen med glide 2 er at barnet kun kan sitte vendt bort fra deg, har dårlig støtte på bena, kort solskjerm og syns sønnen vår satt dårlig i den. Jeg elsker vår bugaboo fox 5 :Heartpink
 
Kommer an på hvordan du ønsker å bruke vogna. Har du bil med god eller liten plass, bruker du kollektivt, turer på grusveg, asfalt eller sti, høyden på den som skal trille kan ha noe å si og +++.

Vi gikk for bugaboo fox 5. våre kriterie:
• vogna må være lett i vekt
• liten plass sammenlagt
• ergonomisk sittedel som vare en stund
• lett å manovenøre og kunne låse hjula
• brukes på grusveger og tursteder
• kunne trilles av mini meg og gubben som er nesten 190cm
• kunne kjøpe tilbehør og få tak i reservedeler
• liggedel har lufting med tanke på årstiden baby kommer
Og sikkert mer jeg ikke konmer på :)
Hvordan er denne på snø? Husker jeg hadde Bugaboo cameleon for en del år siden. På den kunne man bytte hjulene foran..
 
Hvordan er denne på snø? Husker jeg hadde Bugaboo cameleon for en del år siden. På den kunne man bytte hjulene foran..
Har ikke hatt fox tidligere, men hadde bugaboo donkey med de to andre og den gikk fint i litt snø, men vil sikkert bli tung i for tykk snø pga ingwn mønster i dekk. Men jeg tror også det går an å få kjøpt andre hjul til de, hjula tas jo veldig enkelt av og på. Men best er vell å kjøpe sånne «ski» hvis en bor på et sted med mye snø:) har faktisk vert nye snø her denne vintersesongen, men bord på vestlandet og er mest vandt til regn og slaps
 
Vi har Bugaboo Fox 5. veldig fornøyd, men også veldig glad for å ha prøvd flere vogner fysisk i butikk. Da skjønte vi for eksempel at Emmaljunga ble for tung, Stokke kjentes for ustabil ut, og at Bugaboo var en fin høyde for oss begge :)
 
Hei! Er det noen som har erfaring eller prøvd Cybex Eos Lux vogna? Ser ikke så mye om den på nettet.. :)
 
Hei! Er det noen som har erfaring eller prøvd Cybex Eos Lux vogna? Ser ikke så mye om den på nettet.. :)
Jeg har Cybex Talos, som skal ligne, bare med flat liggende. Eos er vel ergonomisk. :love017 Hva er grunnen til at dere vurderer Eos? Hvis det ikke er for det ergonomiske ville jeg sett på Talos!
 
Jeg har Cybex Talos, som skal ligne, bare med flat liggende. Eos er vel ergonomisk. :love017 Hva er grunnen til at dere vurderer Eos? Hvis det ikke er for det ergonomiske ville jeg sett på Talos!
Er helt ny til dette hehe, så har ikke mye erfaring rundt dette temaet. Men i og med jeg og samboer er student så er budsjettet ganske stramt, så når jeg fant full vogn og barnesete til under 5000 så ble jeg veldig positivt overrasket! Men vi får se om vogna er god eller ikke, Cybex er jo et godt merke har jeg hørt - så er veldig spent :love7
 
Er helt ny til dette hehe, så har ikke mye erfaring rundt dette temaet. Men i og med jeg og samboer er student så er budsjettet ganske stramt, så når jeg fant full vogn og barnesete til under 5000 så ble jeg veldig positivt overrasket! Men vi får se om vogna er god eller ikke, Cybex er jo et godt merke har jeg hørt - så er veldig spent :love7
Ta en tur til en fysisk butikk som har den utstilt, så kan du prøve litt :Heartred
 
Stokke Trailz er kjempevogn som du kan få til en fin pris brukt! Synes den som er all black med grey melange eller beige melange er kjempe fin. Svart også men da er stoffet mer utsatt for å falme i fargen. Jeg har lånt en Trailz en gang, da hadde jeg selv Bugaboo Cameleon, og jeg elsket den umiddelbart. Barnet kommer høyt, den er stødig, kjempe behagelig å trille og manøvere, god kvalitet. Solid, virket det som. Jeg hadde kjøpt den nå om det ikke var for at Bugaboo passer bedre i høyden for hun som skal bli storesøster. Hun skal nok også trille en del. Jeg har følgt med en stund på Finn og får du en av de nyeste modellene til rundt 4000 er det mye vogn for pengene! Har sett på til 5 også men da ser de kjempe velholdt ut, så og si strøkne. Samboer likte også vognen svært godt. Vet ikke hvordan den er å legge sammen og feks ha i bil men om det ikke er kjempeviktig, dette er rolls royce vogn :joyful:

Om bare alt hadde handlet om meg hadde Trailzen stått klar i stua og vært snop for øyene :notworthy
 
Back
Topp