Barnevogn

Jeg hadde Emmaljunga Edge Duo da storesøster var baby for 6 år siden. Den syntes jeg var litt for stor og tung, så ønsker en litt lettere en denne gangen.

Har sett på Emmaljunga nxt90f, Britax smile 3 og Bugaboo Fox 2. Er det noen av dere som har hatt disse vognene og kan dele erfaringer? :)

Jeg hadde Emmaljunga Edge Duo da storesøster var baby for 6 år siden. Den syntes jeg var litt for stor og tung, så ønsker en litt lettere en denne gangen.

Har sett på Emmaljunga nxt90f, Britax smile 3 og Bugaboo Fox 2. Er det noen av dere som har hatt disse vognene og kan dele erfaringer? :)

Jeg har også sett på britax smile 3, og bugaboo fox 2. Men er lenge siden jeg sist kjøpte barnevogn, så føler meg helt grønn!!

Vi har fortsatt vår Stokke Trailz som vi kjøpte til førstemann (drøye 5 år siden). Var veldig fornøyde, så tviler på at vi kommer til å kjøpe noen ny. Spesielt når det er en sjanse for at ny bebis blir som førstemann - han nektet å være i vogn i noe særlig tid før han var 10 mnd, så den ble heller lite brukt før det :rolleyes:

Har sett på Bugaboo Fox2 (og egentlig forelsket meg i den )
Ville egentlig ha Bugaboo donkey 2, men baggdelen var gjort så smal at den ikke er aktuell lenger (noe som er dumt for elsket konseptet).

Jeg har Britax smile 3 nå til datra vår. Syntes den er ganske grei i bruk, tar ikke så stor plass og er grei å klappe sammen. Noe jeg kanskje savner er at den er litt høyere slik at man kommer litt nærmere barnet sitt slik som blant annet Stokke sin. Er litt usikker på om vi skal fortsette å ha denne til nummer 2 eller om vi velger en annen. Litt spennende å prøve en annen vogn også:D

Det blir første baby for oss, så har lite erfaring med vogn, men ser på bugaboo fox 2 :)

Brio smile kjøpt pent brukt til førstemann. Forgjenger til Britax smile 2&3. Veldig fornøyd.

Men blir nok mest bæretøy. Sjal og mehdai om mini blir lik treåringen ❤️

Har nxt90f til Frøkna på 1 år :-) Veldig fornøyd (dog litt tung i forhold til bugaboo, men det er absolutt en fordel på glatta). God plass i baggen (brukte den til hun var 8 mnd, med mulighet for å sette opp ryggen). Elsker at baggen enkelt kan slås sammen dersom du skal ha den med på biltur eller lignende.

Denne gangen blir det bugaboo donkey pga str. På søskenvogn (synes nxt blir for bred å stor). Men kommer definitivt til å bruke nxt de gangene vi skal ha vogn med oss og det holder med søskenbrett mtp størrelse i bilen :-D

Jeg falt litt for bugaboo fox 2, men syns navnet er så teit :laughing005 og så er det en dyr vogn, men jeg tenker at det er bedre å kjøpe en litt dyr man er fornøyd med enn å risikere å måtte kjøpe en ny. For det er ihvertfall dyrt! Vet noen om forhjulene kan låses?

Har emmaljunga edge duo 2020-modell etter første som er født samme år. Blir å fortsette å bruke den, selv om den er stor og tung. Liker at bagdelen er så stor, brukte den helt til han var over 8 mnd (om ikke lenger?) og han e en stor gutt. I tillegg er den så god og lun på vinteren og gode muligheter for lufting og ventilasjon på sommeren. I tillegg har den faste hjul som e gull på grusveier og ubrøyta vinterveier. Også e den ganske fin å se på, gubben kaller den for rolls royce
Den er lett å slå sammen, men er tung og tar en del plass sammenlignet med andre modeller på markedet.

Vi kommer til å bruke storesøster sin da den var helt super, når neste kommer, er vogna 3 år gammel.

Baby jogger city elite

Vi har emmaljunga nxt60, håper å bytte den ut med en bugaboo fox 2 :p ellers veit jeg mange som bor litt mer sentralt til er superfornøyde med Cybex priam! Jeg hadde nok valgt den denne runden, men vi bor for landlig til så da får det bli fox2!

Vi har stokke trialz fra førstemann og er godt fornøyd! Liker spesielt godt at barnet kommer såpass høyt :) når det er sagt virker det som de fleste er fornøyde med sine vogner så jeg tror det er vanskelig å gjøre noe «helt feil» når man kjøper vogn

• Liker
Reactions: FST
Vi kommer til å bruke storesøster sin da den var helt super, når neste kommer, er vogna 3 år gammel.

Baby jogger city elite

Vi hadde denne til andremann, og liker virkelig at baggen er så høy!
Slipper å få vondt i ryggen av alle gangene man evt mp nøye seg over vognen.
Jeg er også 172 høy, synes denne passet oss veldig bra!

Vi har hatt Stokke trailz, bugaboo cameleon og babyjogger city elite. Glad i vogner så har likt å bytte på :pStokke sin var grei, men veldig tung. Funket ikke bra på terreng pluss at den tok enorm plass i bilen. Sportsdelen var også lite populær, mini nektet den. Bugaboo cameleon var kjempe grei, dog litt små hjul foran så ikke beste på terreng + at sportsdelen ble fort trang. Ellers elsket vi denne vognen virkelig!! Tik også liten plass i bilen og var deilig å trille med. Babyjogger city elite kjøpte vi når bugaboo ble litt liten og elsker virkelig denne vognen også. Eneste ulempen er at ungen er snudd fra deg, men ungen var 1,5 da vi kjøpte den så det gikk fint.

Denne gangen skal vi ha bugaboo fox 2. denne har jeg lagt min elsk på etter å ha «prøvekjørt» mine venninner sin. Den har god plass, lett å trille med, god i terreng og liten i bilen. Tror jeg kun skal ha denne vognen med nestemann :)

Jeg har også sett på britax smile 3, og bugaboo fox 2. Men er lenge siden jeg sist kjøpte barnevogn, så føler meg helt grønn!!
Har sett på britax smile 3. liker at den er så lett:happy:
Vi har smile 3. Godt fornøyd, men så har jeg heller ikke prøvd noen annen… Bagdelen er utrolig lett å løfte av understellet med én hånd, fant ikke så mange andre man kunne det med. Da mini var yngre var det greit å bære bagen og trille understellet om vi skulle steder som var for humpete/på sti etc. Ok enkel å slå sammen, men mye mulig andre er vanskeligere? Lett å trille, går stort sett med låste forhjul med mindre jeg er på butikken. Jeg triller på grusvei og i lysløype, men noen offroader er den ikke. Det er ikke ergonomisk sittedel, noe butikken solgte inn som en fordel. Det er det ikke enda, vår lille er ett år og sitter fortsatt veldig vinglete oppi.
Skulle jeg valgt på nytt, så hadde vi gått for stokke trailz eller bugaboo fox, men har altså ingen kjennskap til disse annet enn å ha trillet i butikken.

Vi har smile 3. Godt fornøyd, men så har jeg heller ikke prøvd noen annen… Bagdelen er utrolig lett å løfte av understellet med én hånd, fant ikke så mange andre man kunne det med. Da mini var yngre var det greit å bære bagen og trille understellet om vi skulle steder som var for humpete/på sti etc. Ok enkel å slå sammen, men mye mulig andre er vanskeligere? Lett å trille, går stort sett med låste forhjul med mindre jeg er på butikken. Jeg triller på grusvei og i lysløype, men noen offroader er den ikke. Det er ikke ergonomisk sittedel, noe butikken solgte inn som en fordel. Det er det ikke enda, vår lille er ett år og sitter fortsatt veldig vinglete oppi.
Skulle jeg valgt på nytt, så hadde vi gått for stokke trailz eller bugaboo fox, men har altså ingen kjennskap til disse annet enn å ha trillet i butikken.

Takk for god utfyllende beskrivelse!! :D Jeg har forelska meg i bugaboo fox 2 nå de siste dagene. Helt svart eller mineral :love017 men må jo selvsagt prøvekjøre i butikk og se der først :-)

Back
Topp