Barnevogn..

Pissi87

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Junilykke 2022
Sikkert 100 tråder om dette, men dessverre et hav av valg. Jeg trenger noen råd til hvilken vogn jeg bør velge. Skal på barnas hus en dag å prøve teste noen.

- Vil ha en duovogn, altså både bag og sittedel
- vil at sittedel skal kunne være begge veier. Antar barnet synes det er tryggest vendt mot mor i starten
- Den må være god å trille i marka. Jeg bor rett ved marka, og er avhengig av å ta noen turer der.

:anyone

Har ingen erfaring selv men har de samme kriteriene som deg. Jeg har sett på Britax smiile 3 og Emmaljunga nxt90, har ikke vært å prøvd de enda :)

Jeg har bugaboo buffalo som jeg kjøpte brukt og har vært veldig fornøyd med den. Spesielt til å svinge med og komme seg inn og ut av og rundt i matbutikken, de få gangene jeg har vært i byen er den lett og behagelig på brostein osv. Vi har en grusvei rett ved huset og her er den fin helt til jeg kommer inn til et stykke med veldig ujevn grus, mye store steiner og hull. Der har det vært alt for tungt å trille, så da har jeg snudd. Tenker at en vogn med større hjul enn denne hadde gjort seg litt bedre på sånn skikkelig offroad sti.

Et par ting du burde tenke på er: er det mye snø der du bor (kanskje ikke så aktuelt i april) og hva slags underlag du tror du kommer til å bruke den på.

Veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo:) Vi bor nært skogen og har masse snø på vinteren, men med store, faste hjul er det helt topp:happy:

Jeg har hatt emmaljunga nxt90f og var ikke så veldig fornøyd. Syns den var tung og veldig krøkkete å ta fra hverandre. Bytta til babyjogger cityelite som jeg er veldig fornøyd med! Men da var han 10 mnd da.

Litt usikker på om jeg skal se etter ei vogn med vendbar sittedel eller om vi bare skal ha cityeliten. Har litt lyst på ny vogn, men tipper mannen synes det er fullstendig unødvendig :)

Jeg hadde simo kombi til jenta mi, men den synes jeg ble litt stor. Tok hele bagasjerommet og var svært tung og bære inn og ut av bil. Denne gangen vil jeg ha en enkel som ikke tar så stor plass, aner ikke hvilken, har ikke peiling på vogner :hilarious::happy:

Kan på det sterkeste anbefale abc design viper 4 :) De har den på babybanden til 6000 kr. Hadde aldri hørt om det merket før, valgte den fordi jeg syns den var fin og grei pris.
Men den er helt genial, kan snu setene begge veier, sport delen kan legges langt ned, skjermen eller 'hetta' kan trekkes langt frem - det er veldig greit på sommeren/dagtid når det er lyst ute, gode dekk som kan du kan låse i fast posisjon eller ha løse, fin å kjøre på alt av terreng, lett å legge sammen!
Kommer til å bruke samme vogn til denne :happy:

Sikkert 100 tråder om dette, men dessverre et hav av valg. Jeg trenger noen råd til hvilken vogn jeg bør velge. Skal på barnas hus en dag å prøve teste noen.

- Vil ha en duovogn, altså både bag og sittedel
- vil at sittedel skal kunne være begge veier. Antar barnet synes det er tryggest vendt mot mor i starten
- Den må være god å trille i marka. Jeg bor rett ved marka, og er avhengig av å ta noen turer der.

:anyone
Ei vogn som er god å trille i marka bør ikke ha svingbare hjul. De bør også være brede. Er det mye stein eller greiner ville jeg også vurdert å ikke ha luft i hjulene med tanke på punktering. Det må være kjedelig langt hjemmefra. Jeg hadde samme kriterier som deg da vi kjøpte vogn første gang i tillegg til at vi hadde en liten mazda 626 sedan. Så vogna måtte kunne bli ganske liten sammenslått. Valget falt på emmaljunga city cross. Det var tilbake i 2014.

Veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo:) Vi bor nært skogen og har masse snø på vinteren, men med store, faste hjul er det helt topp:happy:
Enig. Vi har city cross og den har vært både i fjellet, På smale skogsstier og i fjæra. :happy: gleder meg til masse trilleturer med lydbok på øret

Back
Topp