Barnevogn

LilleSpireL

Betatt av forumet
Marsipanene 2019
Holder på å finne ut av hvilken barnevogn vi skal gå i anskaffelse av, og lurte på om folk vil dele sine erfaringer om de ulike typene. Jeg er i hovedsak ute etter en vogn man kan ha igjennom flere år, fra nyfødt til litt eldre. Også fordel om det er enkelt å ha feste bilsetet til vogna. Man kan jo få ulike adapter til dette, har jeg forstått. Har også sett at det finnes ulike billig modeller med 3-i-1 vogner, men er vel litt slik at man betaler for det man får?

Håper folk vil dele sine erfaringer

Man får nok litt hva man betaler for men man trenger nødvendig vis ikke kjøpe de dyreste for å få det bra. Skeptisk til billigvogner med 3-i-1 spesielt med tanke på bilstolen. Bilsikkerhet er viktig for meg og vil ha en god stol.

Tenk gjennom hvordan type vogn du ønsker. Er det viktig å ha ungen vendt mot deg når du er ferdig med baggen? Hvis det er det så er nesten alle 3 hjulinger eliminert. Har du preferanse på hjul, luft eller ikke?
Vil også anbefale å gå i butikk å prøvetrille. Og hvis økonomien er med på å avgjøre får du mange vogner billigere på Finn. Mange som nesten ikke er brukt, eller veldig fint brukt.

Jeg lurte litt på dette med kjemiske stoffer/hormonforstyrrende stoffer i vogner... Ser at det kommer opp i noen tester at populære vogner er testet og inneholder stoffers som er skadelig for både baby og mors fruktbarhet. Er det noen her som vet hvor man kan sjekke dette?

Jeg lurte litt på dette med kjemiske stoffer/hormonforstyrrende stoffer i vogner... Ser at det kommer opp i noen tester at populære vogner er testet og inneholder stoffers som er skadelig for både baby og mors fruktbarhet. Er det noen her som vet hvor man kan sjekke dette?
Kanskje naturkid.no sine vogner er noe for deg?

Vi har valgt å gå for abc design viper, den har lifthjul med at framhjulene kan svinges på, god høyde i forhold til at jeg er lav og barnefar høyere, og den har da bag, sitte del pluss man kan kjøpe med adapter til å feste bilsete. Den er stilfull men samt ekstra forlengende kalesj som gjør at det er enklere å dekke for sollys. Fikk vogna idag og er kjempe fornøyd og mer, den er lett men tar ikke mye plass samt at den oppfyller alle våres krav. Vi kjøpte faktisk brukt og betalte 3000 for vogna og 800 for bilsete med base ved siden av og ingen av delene ser brukt ut eller vært i noe ulykker

Back
Topp