Barnevogn

Lillespirrevipp

Flørter med forumet
Jeg vet dette er noe som gjentar seg, men jeg må spørre likevel. Her jeg bor er det kalde vintere med mye snø. Jeg trenger ei vogn som kommer seg fram om det er 20 cm løs snø, for jeg vil unødig drite meg ut når jeg skal ut på trilletur opp bakken fra huset. Ellers vil jeg ikke ha ei veldig tung vogn, og den må være forholdsvis liten sammenslått da vi har familie til alle kanter og kjører bil når disse skal besøkes. Det er også fint om ungen slipper hjernerystelse når snøen forsvinner og vi skal ut å trille på grus.
Noen som har tips?

Sist hadde jeg ei simo kombivogn. Tung som bly og tok stor plass. Vil ikke ha samme type vogn denne gangen da det ble et ork å dra på trilletur med den.

Jeg er veldig fornøyd med Britax go big. Har ikke 20 cm med snø her da, men den skal være god på altslags føre.. :) er ikke kjempe liten sammenslått, akkuratt passelig.

Jeg er veldig fornøyd med Britax go big. Har ikke 20 cm med snø her da, men den skal være god på altslags føre.. :) er ikke kjempe liten sammenslått, akkuratt passelig.

Det er som regel brøytet rundt oss, men naboen vår er så kresen og skal helst styre med fresen fremfor å få det brøytet skikkelig.. så i fjor var det stort sett bare løs snø i oppkjørselen mot huset som vi deler med to andre. Ser for meg at det blir noe det samme når snøen kommer nå også, og må derfor ha ei solid vintervogn [emoji1]
Men britax go big, er den sånn at man slår den sammen hel, eller må bagdel av før man kan slå sammen understellet?

Det er som regel brøytet rundt oss, men naboen vår er så kresen og skal helst styre med fresen fremfor å få det brøytet skikkelig.. så i fjor var det stort sett bare løs snø i oppkjørselen mot huset som vi deler med to andre. Ser for meg at det blir noe det samme når snøen kommer nå også, og må derfor ha ei solid vintervogn [emoji1]
Men britax go big, er den sånn at man slår den sammen hel, eller må bagdel av før man kan slå sammen understellet?
Hehe:) det vet jeg ikke.. har bare sportsdelen foreløpig:)

Vi har City cross fra Emmaljunga .Veldig fornøyd med den, sommer som vinter :) Ikke lufthjul :)

Vi har babyjogger city elite, nettopp på grunn av store hjul og god framkommelighet. Er kjapp å slå sammen også. Minuset er at med sportsdelen så vender ungen fra deg. Nå som han er 16 mnd er det ikke noe stress, men bytta fra bagdel ved 4.5 mnd, og da var det litt kjett å ha han vendt vekk fra meg.

Vi har babyjogger city elite, nettopp på grunn av store hjul og god framkommelighet. Er kjapp å slå sammen også. Minuset er at med sportsdelen så vender ungen fra deg. Nå som han er 16 mnd er det ikke noe stress, men bytta fra bagdel ved 4.5 mnd, og da var det litt kjett å ha han vendt vekk fra meg.
Er det mulighet for bildtoladapter på den da? ☺️

Er det mulighet for bildtoladapter på den da? [emoji5]

Har nettopp kjøpt meg bilstoladapter på babybanden til City Elite-vogna vår [emoji1] vi har kjøpt vogn med bag! Gleder oss til å få testet den i feb/mars[emoji7]

Vi har kjøpt Thule Urban glide 2 med bag og bilstoladapter. Store hjul, solid vogn og vi er utrolig fornøyde! Jeg så på alt av videoer på YouTube før vi bestemte oss. Det er jo ei joggevogn, derfor også utrolig stabil og tåler godt all slags underlag. Legges lett sammen. Hadde egentlig sett meg ut City Elite, men syns Thule var bedre, men det kommer helt an på hva du er ute etter. Jeg liker blant annet fremkommeligheten, stabiliteten og det at det er lukket rom under vogna. Vi bor nesten i marka og har hund, så vi må ha ei vogn som kan kjøre "overalt". Samtidig som det med hund i bil, må være ei vogn som tar liten plass og er lett å legge sammen :)

Jeg har egentlig bestemt meg litt for emmaljunga nxt90, for den virket veldig god. Med outdoor-hjul. Problemet er at jeg ikke vil bruke 12-13tusen på ei ny vogn, og synes også 8-9tusen er mye for ei brukt vogn. Men skjønner jo at de som har brukt vogna i Max ett år vil ha litt penger og [emoji28] vanskelig vanskelig...

Sniker fra mars jeg, håper det er ok :) Lurer på om noen av dere har erfaring med Bugaboo Fox eller Thule Sleek?

Back
Topp