Barnevogn

LilleVilleBille

Blir kjent med forumet
Sikkert diskutert før, men leter jo selvfølgelig etter ei lett, grei barnevogn til en grei pris. Jeg rett og slett nekter å betale rundt ti tusen for ei vogn som ikke kommer til å bli brukt mye. Vogn er ikke det vi trenger mest for å si det slik. Kan heller klare meg uten vogn istedet.
Men jeg finner ikke ei vogn med tilfredsstillende stor nok bagdel? Største jeg har funnet til nå innenfor en grei prisklasse er babytravel havana sin, men synes tilogmed den blir for liten.

Noen tips?

Stokke sin bag er stor. Mange som selger brukte på finn.no, slik at de ikke trenger å koste ti tusen.

Vi kjøpte Stokke trailz, og har bare hørt positivt om den :) Kostet riktignok en del, men velger å tro at den er verdt det. Vi fikk den på 25% og i gave i tillegg, så.

Vurdert å kjøpe brukt eventuelt?:-) mange selger flotte barnevogner for en ganske rimelig penge brukt på finn :-) noen ser jo tilnærma nye ut og :)

Er vanskelig å kjøpe brukt her jeg bor. Da blir det en god del i frakt så da er prisen på ny og litt billigere vogn veldig lik. Sparer ikke noe særlig på det heller. Har sett på stokke sine vogner og synes de er grusomt stygge! :p men brukt/nytt har lite og si, er mer opptatt av hvem som har stor nok bagdel :)

Jeg kjøpte TFK brukt, selger sendte den i posten! Veldig romslig og god bag, mange til salgs så prisen er helt innafor og frakt kom på 400,- Tipper at du kommer langt med 2500-3000,- totalt for både frakt, bag- og sportsvogn med gode skussmål :)

Jeg kjøpte TFK brukt, selger sendte den i posten! Veldig romslig og god bag, mange til salgs så prisen er helt innafor og frakt kom på 400,- Tipper at du kommer langt med 2500-3000,- totalt for både frakt, bag- og sportsvogn med gode skussmål :)

Har du målene på bagdelen? :)

Kjøper man på finn.no kan man spørre om selger kan sende. Man får faktisk sendt opptil 10 kg for 160 kroner! :D Selv har jeg Stokke Trailz og gleder meg til å bruke den store bagdelen. :)

Hvorfor blir du ikke å få brukt vogn så mye forresten?
Men trenger man uansett sååå stor bagdel? Bare spør. =) Sist hadde jeg en Emmaljunga Mondial Duo og brukte bagdelen til hun var 7-8 mnd. :) Har du en barnevognbutikk du kan titte i?

Her blir det også stokke trailz. Men sist arvet jeg en simovogn. Superstor bag. Unødvendig stor, egentlig, for det tar jo ikke så lang tid før de vil opp og se seg rundt :)

Bor laangt ute på landet så om jeg skal på butikken må det kjøres å da bruker jeg bæresele/sjal :) evt barnesete i handlevogna :) tenker vogna blir brukt til de små og få byturene en eller to ganger i mnd og kanskje hvis været er greit (noe det aldri er her) kan Lille sove ute, men er mye stormer og uvær her så tror ikke det blir å skje.

Har en stooor lammeskinspose som må knørves litt i bagdelen på vogna jeg har sett meg ut og synes det kanskje blir litt knotete for lille? Er vel kun derfor jeg ønsker litt større bagdel, så jeg kan heller legge noe nederst i posen for å gjøre den "mindre" enn å knørve den sammen, men vi får se :)

Jeg har bestemt meg for baby jogger city elite. Jeg har sammenlignet med mange andre, og bagen skal være ganske stor(ikke den største da dessverre). Men jeg blir heller ikke å bruke vogn så veldig mye, men når jeg skal bruke den, må jeg først frakte den med bilen. Derfor har jeg valgt ei vogn med forholdsvis stor bag, og super enkel å slå sammen og tar liten plass i bilen :)

Her har jeg en emmaljunga egde som jeg kjøpte brukt til førstemann og som er brukt på begge guttene og nå skal brukes av jenta. Romslig og god bag og jeg betalte ikke mer enn 3000,- for den da jeg kjøpte den, så vil påstå den har vært verdt pengene! Bor selv også på et bittelite sted med store avstander, få folk og begrenset bruktmarked, men har likevel lyktes i å få tak i en god del bra brukt. Ofte er det mer av disse vognene med romslig bag på bygda også (fordi det trilles lite på kjøpesenter og pga klima som tilsier at bagen gjern eblir brukt noe lengre..... - det er i alle fall min erfaring herfra). Er det en lokal kjøpes,selges-side på facebook ville jeg spurt der evt snakk med kjentfolk. Jo mindre du ser for deg at vogn ablir brukt, jo bedre argument for å kjøpe brukt, tenker jeg da!!

Om du må ha nytt har jeg dessverre ingen gode råd, de romslige vognene jeg har sett befinner seg i øvre del av prisskalaen.....

Vel, må er det sikkert 20 år siden sist det kom smått i denne bygda, og ingen har barnevogna enda (ikke at jeg ønsker en så! gammel barnevogn heller). Vi er knapt nok 40 stk i området og vi er de yngste som har bosatt oss her :) først ute med småbarn er vi og :p har ingenting imot å kjøpe brukt som nevnt over her, men har ikke fått tak i noe som blir billigere og bedre enn ei ny, billig vogn :)

Simo har stor bag. Hadde den sist. Bodde selv langt på landet da, men gikk meg tur hver dag, man bruker vel vogn til trimtur og ikke bare butikker eller?

Simo har stor bag. Hadde den sist. Bodde selv langt på landet da, men gikk meg tur hver dag, man bruker vel vogn til trimtur og ikke bare butikker eller?

Kneskader, kan ikke gå så mye :p er uansett lite tid til turer når man driver gård :)
Blir mest bæring, ligge i barnefarns gamle vogn når fjøsstellet tas, og ønsker ikke å ha fjøsvogna med på bytur :p

Meen, det var vist vanskelig å få svar på hvilke vogner i lav prisklasse med stor bagdel så melder meg litt ut av diskusjonen nå.

www.kjopbarnevogn.no får du no Brio Happy Duovogn til 3.595 kr. Ei venninne av meg hadde denne vogna til sin 2014-baby og er veldig fornøyd med den :)

Back
Topp