Barnevogn

Mamma til nr 2:)

Blir kjent med forumet
Barnevogn
Jeg aner ikke hvilken barnevogn jeg skal velge. Kriteriene er:
-svingbare hjul
-god plass til oppbevaring under
-at oppbevaringen er lett tilgjengelig også når sportsdelen er på
-lett å legge sammen
-ikke så tung vogn
-tar liten plass i bilen
-lufthjul
-liggende hvor ryggen er justerbar
-bilsete som kan festes på understell
-lun sportsdel til vinteren
-lang sportsdel som kan vendes begge veier
-lett å løfte opp liggedelen
-at man ligger mest mulig rett når man lener tilbake sportsdelen
-god plass til voksi urban i sportsdel
-Fin å se på
smile.gif

-vogn man kan ha til ungen ikke trenger vogn mer

Forslag?

Bugaboo buffalo eller Stokke trailz

Liker det faktum at alle har nevnt forskjellig vogn :hilarious: eg e også i villrede på hva eg skal velge....

Jeg har sett litt på super viking, men den er litt tung og vanskelig å legge sammen. Er den ikke det?

Fikk akkurat vår super viking og har testet den litt. Første gang var det litt vanskelig å legge den sammen, men når man bare skjønner hvordan går det veldig enkelt. Det som er litt verre er at det tar litt større plass sammenlagt enn f.eks bugaboo buffalo.

Du må nok fire på noen av kravene dine så da spørs det hva som veier tyngst.
Jeg har en Tfk joggster twist og Emmaljunga Edge duo og de er fine på hver sin måte

Tfk
- lang bag, godt skjermet for vær og vind, elsket at man kan bære den i kalesjen!!! Mye mer stabilt enn håndtakene på emmaljungaen
-håndbremsen har jeg og satt stor pris på, men må bruke 2 hender for å låse den helt noe man ikke alltid har.
- litt vanskelig å komme til i kurven med sportsdelen.
-lett å legge sammen å ta med seg.
-svinghjul forran, uvurderlig på shopping.
- sportsdelen kan kun vendes en vei, men her er jo multiX bagen et fint alternativ.
- likte ikke original regntrekket
- lett å feste bilstolsete på ramma.
- brukte den masse som joggevogn med sportsdelen.

Emmaljunga edge duo (standard understell med lufthjul)
- stor og god
- bagen er ikke lengre enn tfk men mye bredere og høyere kalesje som ga mere vind og sol inn.
- stor god kurv under
- kan vendes beggeveier.
- synes den var litt stor å ha med i bilen og i butikker så brukte den til turer ute på vinteren og nå er den barnehage vogn.

Sååå, skal du farte mye rundt på kafe, butikker, kjøre bil, joggeturer ville jeg valgt tfk.
Skal du helst ha den oppslått hjemme og gå tur i skog og mark hadde jeg valgt emmaljunga.

Kjenner ikke til så mange av de andre vognene, men her har du min mening/erfaring om disse to hvertfall.
Elsker tfk'en og skal kjøpe multix bagen denne gang.

Jeg har sett litt på super viking, men den er litt tung og vanskelig å legge sammen. Er den ikke det?

Eg syns ikkje det :) vi e veldig fornøyde med vognen :)
Har hatt bugaboo donkey, emmaljunga city cross, simo kombi, brio sing, mountain buggy urban jungle og bugaboo bee+

Men emmaljunga super viking e den eg har vært mest fornøyd med :) jenta mi på 2,5 år har god plass i den enda, men passer ikkje i bugaboo sine lenger..;) Vognen tar mindre plass i bilen om en tar av sportsdelen før en legget den sammen, og hvis du vil ha den til å ta enda litt mindre plass kan du ta av hjulene fremme, det e gjort på 1-2-3 :) Eg bruker den som søskenvogn i tilegg :)

Back
Topp