Barnevogn

Camzz

Andre møte med forumet
Hvilken barnevogn skal du ha? Hvorfor?
Sliter skikkelig som førstegangs i barnevogn-jungelen, så lurer på hvordan dere andre tenker☺️

Vi har emmaljunga Edge duo fra storebror:). Veldig fornøyd med den❤️

Her blir det sannsynligvis babyjogger city elite. Vi bor slik til at vi prioriterer at den er lett å bære/trille (mye bakker, og lang trapp vi må opp og ned hver gang vi skal ut eller inn) og tar lite plass i bilen (har hundebur i bagasjen og), også liker vi funksjonene deres. Offroadtrilling blir det lite av, siden stiene vi går er såpass offroad at ingen vogner kommer frem uansett, så vi skal ha bæretøy fra starten av og håpe formen er såpass at vi kommer oss mye i skogen med vofsen :)

Tror det lureste er å tenke nøye gjennom hvordan vogna vil bli brukt og hvilke funksjoner som er viktige (store hjul? Små hjul? Svingbare hjul? Vendbar sittedel? Hvordan liggestilling? Plass i bilen? Etc etc). Den perfekte vogna som fungerer for alle eksisterer jo ikke :)

Last edited:
Vi har en tfk som vi har vært utrolig fornøyd med, men siden dette er nr 3 må vi nok prøve å finne en mindre vogn (eventuelt større bil, haha).

Det viktigste når man ser etter vogn er å tenke på hva man skal bruke den til. Jeg syns det er utrolig digg med svingbare forhjul, da er vogna mye lettere å håndtere og hjulene kan som regel låses så det ikke er problemer å gå i snøslaps/skogen.

Her blir det sannsynligvis babyjogger city elite. Vi bor slik til at vi prioriterer at den er lett å bære/trille (mye bakker, og lang trapp vi må opp og ned hver gang vi skal ut eller inn) og tar lite plass i bilen (har hundebur i bagasjen og), også liker vi funksjonene deres. Offroadtrilling blir det lite av, siden stiene vi går er såpass offroad at ingen vogner kommer frem uansett, så vi skal ha bæretøy fra starten av og håpe formen er såpass at vi kommer oss mye i skogen med vofsen :)

Tror det lureste er å tenke nøye gjennom hvordan vogna vil bli brukt og hvilke funksjoner som er viktige (store hjul? Små hjul? Svingbare hjul? Vendbar sittedel? Hvordan liggestilling? Plass i bilen? Etc etc). Den perfekte vogna som fungerer for alle eksisterer jo ikke :)

Samme her :) babyjogger city elite:)

Jeg skal bruke denne til sommeren! "Svigermor" som skaffet seg den og tenkte å gi den bort. Men jeg synes den er suuuper sjarmerende ;-)
0f833b9045749933e10366a09d7b66ca

Når sommeren er over duger nok inne den godt her oppe i nord på is, slaps, snø eller forøvrig i terreng på sommeren heller. Kjøpte Emmaljunga Edge Duo brukt til førstemann som snart blir 2 og har vært kjempefornøyd med den! Veldig god vintervogn i forhold til føre, plass i vogna og dyp og god bag. Eneste er at den er noe stor og tung. Nå har jeg kjøpt Mondual de luxe (stort sett samme vogna) med krom understell og lufthjul som på forrige og det er mye lettere enn det gamle understellet. Skulle egentlig ikke kjøpe ny vogn men ble forelsket da jeg så vogna i butikken og jeg VET jeg blir fornøyd!

Bor du i byen og går mye i butikker ol bør du kanskje heller tenke på en litt nettere vogn, kanskje med løse forhjul. Har også en Mountain Buggy Cosmopolitan jeg er veldig fornøyd med i forhold til manøvrering. Den er både bag og sportsdel og kan vendes begge veier både som bag og sportsdel, men jeg synes den tar stor plass i forhold til hvor lite plass det er i den. I bagasjerommet tar det egentlig like stor plass som Edgen :-/ Jeg har veldig tro på Emmaljunga City Cross som litt mindre vogn. Har venner som er veldig fornøyd med den :-)

Vi skal kjøpe en brukt simo vogn billig av søskenebarnet til samboer i første omgang:) Vet ikke hvor mye vi blir å bruke vogn enda, og hvis vi trenger en annen vogn siden så kjøper vi det da:) Må se ann behovet først, og siden jeg er førstegang aner jeg ikke hva som er bra for vårres bruk:)

Det vi har falt mest for foreløpig er emmaljunga Edge duo. Vi skal nok i tillegg kjøpe brukt simo vogn av ei venninne, for bruk i barnehagen osv. Vi vil ha 4 lufthjul, da vi har 2 bikkjer og er mye ute på tur i all slags vær og også på grusveier etc. Vi er begge høye, så antar at vi ikke vil få den minste babyen, og da er det greit med litt romslige vogner :)

Jeg har tfk joggster twist fra før,og kommer til å skaffe lik i tvillingvogn da jeg venter tvillinger..
Fordeler:
Håndkrem
Lett å ta inn og ut av bilen
Liten plass i bilen
Romslig bakdel
Lett å trille (framholdt som er løst som kan strammes ved feks slaps) osv;)

Back
Topp