Barnevogn

frøkenhemmelig

Andre møte med forumet
Noen som har begynt å tenke på barnevogn? Noen av dere som har barn fra før som har erfaring med TFK? Så langt synes jeg TFK og Emmaljunga er de fineste :) Har ikke sett så veldig masse, men har lurkikka litt :)

Hvis jeg noen gang hadde hatt planer om en 3hjuls vogn hadde jeg valgt tfk. Det er den mest stabile 3hjulsvogna (erfaring fra jobb i bhg) jeg sverger til simo vogn. Men emma sine er også knallfine :-) jeg sverger til 4hjulsvogner. De er stabile og gode :-)

Eneste jeg har bestemt meg for er at den skal ha 4 HJUUUL! hehe.. såå irritert på de vognene med 3 hjul hvor forhjulet lever helt i sin egen verden! (erfaring fra jobb i bhage her og) :p

Ellers har jeg ikke sett så mye på det enda..men hørt at mange snakker om Emmaljunga, så får vel sjekke ut de :)

Her blir vi å kjøpe lik vogn som jeg hadde til storebror- Simo duo. Er ganske tung å løfte inn å ut av bilen, men ellers eeelsker jeg den vogna!! :)

Tfk er en fantastisk vogn..!!Den er stabil og lett å trille.. det fremre hjulet kan stilles slik at det kan svinge rundt eller det kan låses - slik at det kun går rett.. Har også emmavogn - og er veldig fornøyd.. Likte godt baggen og sportdelen, men når barnet begynner å veie en del - ble den litt tung. men fin trening ;) Tfk veier ca det samme som emmavognen, men virker som den veier mye mindre. Lett å trille.. Jeg anbefaler begge ;)

Vi har fortsatt Simo duo etter storesøstra. Den er like fin, men har vært gjennom alt! En tung vogn, men alikevell så elsker jeg den. Siden jeg ikke har lappen har vi brukt vogna ganske lenge også,for å få storesøster i barnehagen. pakka den bort nå i vår, da storesøstra var rundt 2,5 år. Da hadde vogna alt vært brøytebil til barnehagen på vinterstider, vært me på utallige reiser med tung koffert under. Vogna ser nesten like nye ut i dag, så kommer helt klart ikke til å bytte den:)

Har også en quinny zapp som vi kjøpte for å bruke understellet til bilstolen når vi skulle på butikker og slikt. Veldig liten og lett. Og slipper da å løfte Simo Vogna inn og ut av bilen for å dra på butikkene en tur:) Men vurderer å kjøpe den nye "trekket/sete" slik at det blir liggestilling på vogna når h*n blir så stor:)

Personlig syns jeg det er ALT for tidlig. Mamma holdt på å få fnatt da jeg hadde kjøpt barnevogn som jeg fikk på julaften i posten, da var det 2 mnd lille gullet kom. Du har mange mnd å ombestemme deg på ;)

Men så skal det være sagt at straks jeg fant ut at jeg var gravid drev jeg å så på alt av barneutstyr og prøvde å finne ut hva vi skulle ha og kjøpe litt etter litt så vi slapp å få den mega store utgifta rett før ungen kom ;P

Vi har Emmaljunga city cross etter storebror :)

jeg har ingen planer om å kjøpe barnevogn med engang. men jeg har tenkt litt på hva som er viktig for meg. å kom frem til jeg må ha en vogn med 4 hjul,jeg nekter å trille på en sånn 3 hjuls greier.pluss jeg føler 4 hjul er tryggere enn 3. å jeg vil ha barnet snudd mot meg. selv når sportsdelen er på. så jeg titter litt rundt hva jg kunne tenke meg. men blir ikke å kjøpe før det er nærmere fødsel:)

Jeg er gravid for første gang, har INGEN peiling på barnevogn i det hele tatt. Jeg er helt fullstendig blank og har ikke tenkt på det enda.. Men, når jeg leser litt nedover her over hva folk skriver så har jeg allerede gjort meg en mening på at jeg skal ha 4 hjul! Hehe :-)

Vi har Emmaljunga edge duo. tror ikke vi skal kjøpe oss ny, men skal aldri si aldri:)
Er vertfall veldig fornøyd med den vi har:)

Jeg har kjøpt Bagg til vogna mi i dag faktisk:) skal ha samme vogn som største bruker nå til bag vogn, og fant baggen til en rimelig penge, så da slo jeg til:) jeg kjøper hvis jeg kommer over billig brukt ja. Men ja er jo lenge til enda, men greit å ha det meste klart:)

Hadde simo vogn til første og tfk til andre.. Skal aldri ha en annen vogn enn tfk:-) Simone var god og trille.. Stabil og alt det der.. Men utrolig stor og dra med seg rundt.. Endte jo opp med diverse triller og da ser jeg ikke helt vitsen med vognen.. Hvis man ikke kan bruke dn hele tiden:) Når jeg hadde tfk så bruker jeg bare den. Traller hva er det:) og baggen er stort på tfk! Hele 82 cm lang hvis jeg husker riktig.. Enkel å slå sammen! Praktisk:)) eneste negative jeg kan si er at det er litt rart når man bytter til sportsdel og ikke har babyen mot deg:) det har Simo! Men alt det positive er mer enn den lille tingen. Hvor lenge gidder de egentlig se på foreldrene;)

Back
Topp