Barnevogn

Hatai

Elsker forumet
Noen som har barnevogn å anbefale? :) Vi må kjøpe ny, men aaaaner ikke hvilken vi skal kjøpe..

TFK, Simo, OTH/MB :)

Vi har emmaljunga smart duo kombi fra forrigemann. Vi kjøpte den brukt (var brukt 3 måneder) og er en 2008-modell. 
Vi elsker den!! Stor og god, og tar liten plass i bagasjerommet på bilen <3 
De nyere modellene er veldig fine
http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-smart-duo-combi.html

Vi valgte en vogn med 4 hjul, fordi vi bor i en by med mange bakker, mye dårlige veier, dårlig føre om vinteren, og at jeg ved 3 anledninger har sett trehjulinger kolve på bussen..
:)

Jeg vil anbefale OTH/MB i alle fall :)

Jeg anbefaler emmaljunga city cross, en lett og fin vogn..

Jeg anbefaler også emmaljunga city cross.
en meget lett vogn, stor plass, praktisk, kvalitet, testvinner x antallganger. +++

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/City_Cross-565.html

Billigst å kjøpe i sverige om du har mulighet til det, da er det katties babyshop som har den.

Når jeg sendte mail kosta den 7900 sek, inkl myggnetting, regntrekk og stelleveske. (sort og bagdel)

Hvis ikke vekten har så mye og si så anbefaler jeg Emmaljunga Edge duo..Den skal vi ha:) Jeg synes igrunn ikke den er så tung som alle skal ha det til. Kanskje jeg er sterk?Hehe...

Simo duo er også fine vogner..Men, jeg synes de har alt for mye fjæring..Noe som gjør at du må bikke vogna laangt ned før den "tar tak" og du får snudd den..Hvis du skjønner...

Trehjulinger er nok veldig praktiske vogner, men jeg kan ikke noe for at jeg synes de er grusomme å se på...Men, dette er jo kosmetisk, og smaken er jo som baken:)

Tusen takk for svar :) Jeg skal undersøke litt hva som finnes på bruktmarkede først :)

Emmaljunga :D elsker den..
Vi skal også kjøpe en tfk tvillingvogn til å ha når vi er ute med begge :D men blir nok emmaljungaen som blir mest brukt :) med søskenbrett :D

Her går vi for emmaljunga. Enten edge eller monidial med classic understellet. Det understellet er det smaleste og letteste :)

Er classic det smaleste og letteste understellet? Det visste jeg ikke:) Jeg bestilte bare den til vogna fordi jeg syntes det var det som passet best...Da slo jeg visst to fluer i en smekk;)

Her var det mange fine tips. Tydelig at Emmaljunga er en storfavoritt da!?!

Syns det er så vanskelig å finne frem i barnevognjungelen... man vil jo gjerne ha "det beste" til "rimeligst mulig pris"!

BTW.. her er en video jeg fant på youtube om Emmaljunga City Cross (siden det var 2(!) som anbefalte den lenger oppe). Fin instruksjonsvideo.

Vi hadde Stokke Explory til storesøster fra hun var nyfødt, og for meg var den perfekt.
Den er super by-vogn, smal og høy og enkel å håndtere. Men hvis du går mye tur på stier eller grusveier er den ikke noe særlig.

Har lyst på TFK eller Mountain Buggy, klarer bare ikke helt å bestemme meg;)

Har Emmaljunga City Cross til mini nå, og er IKKE fornøyd. Hadde lyst på MB Urban Jungle denne gangen, helt til jeg så hvor lite lun den er, er jo som en trille bare. Så nå aner jeg ikke hva jeg ender opp med. TFK liker jeg ikke, Simo syns jeg er dritstygg, Briovognene ser så billige ut... Nei, jeg syns ikke det finnes fine vogner jeg.

Har emmaljunga nitro city og er kjempefornøyd med den. Veier lite, er enkel å manøvrere og er god og stabil. Anbefales!

Back
Topp