Barnevogn

Glede86

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ny her inne, så vet ikke om dette innlegget ligger på riktig plass. Er førstegangs gravid og usikker på hvilken vogn vi skal kjøpe. Vi bor i Trondheim, så vogna må tåle litt vær og vind, altså være litt robust. Samtidig ønsker jeg en vogn som er lett (sikkert en vanskelig kombinasjon?!). Har lest mye bra om Emmaljunga City Cross. Noen erfaringer? Vi bor også i 2. og 3. etg, men har en sportsbod på bakkeplan. Usikker på hvordan vi skal løse dette. Tips? Har kanskje tenkt å oppbevare vognen i sportsboden, for så å bære barnet opp? Eller er det lettere å ta med hele bagen opp? Vi har stue i 3. etg, så har mest sannsynlig tenkt å kjøpe en billig brukt vogn for å ha ute på verandaen, som babyen kan sove i. Orker ikke drasse vogn opp 3. etg. Ser at det er flere bager til Emmaljunga da. En som man bytter ut med sportsdelen når barnet blir gammel nok, en "myk" bag og en "hard" bag som du bare setter inni sportsdelen. Noen erfaringer med vogn? Hvordan gjøre det mest praktisk når man bor i 2. og 3. etg? Mange spørsmål her nå, men takknemlig for svar :)

Vi har City Cross og er superfornøyd. Bor i Bodø så har mye vær og vind. Går mye turer på skogsvei og i byen så er en fin allroundvogn. Har til og med brukt å jogge med den ;) Vi bor i 2. etg og har vært nødt til å dra vogna opp og ned trappa. Litt upraktisk, men går greit.

Jeg hadde satsa på en vogn med en bag som er grei å ta ut og bære opp. Jeg har og inngang på flatmark, men de jeg kjenner i byen, som bor i leilighet og ikke har heis, har gjerne hatt en vogn med softbag. 

Jeg har også hørt mye godt om city crossen og har vurdert den selv. Men nå har jeg falt pladask for emmaljunga mondial marineblå, med hvitt på dekkene. Skal ha den med quadrolift i bagen, den første tiden. Quadroliften kan brukes i sportsvognen etterhvert. Da kan jeg bare løfte ut babyen i quadroliften, hvis jeg ikke får med vognen inn.

Mitt råd til deg er at Emmaljunga er en god trille vogn med gode luft hjul.
Selv har jeg emmaljunga mondial vogn. Dett er en duo vogn med stor bag.
Vesla lå i den til hu var 10 mnd, enklen å ta ut og inn bagen.

Anbefaler deg å prøve trille og ta ut og inn bagger før du kjøper ,jeg gjorde det og det hjalp meg MYE for å velge riktig vogn for meg

Back
Topp