Barnevogn

Glede86

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ny her inne, så vet ikke om dette innlegget ligger på riktig plass. Er førstegangs gravid og usikker på hvilken vogn vi skal kjøpe. Vi bor i Trondheim, så vogna må tåle litt vær og vind, altså være litt robust. Samtidig ønsker jeg en vogn som er lett (sikkert en vanskelig kombinasjon?!). Har lest mye bra om Emmaljunga City Cross. Noen erfaringer? Vi bor også i 2. og 3. etg, men har en sportsbod på bakkeplan. Usikker på hvordan vi skal løse dette. Tips? Har kanskje tenkt å oppbevare vognen i sportsboden, for så å bære barnet opp? Eller er det lettere å ta med hele bagen opp? Vi har stue i 3. etg, så har mest sannsynlig tenkt å kjøpe en billig brukt vogn for å ha ute på verandaen, som babyen kan sove i. Orker ikke drasse vogn opp 3. etg. Ser at det er flere bager til Emmaljunga da. En som man bytter ut med sportsdelen når barnet blir gammel nok, en "myk" bag og en "hard" bag som du bare setter inni sportsdelen. Noen erfaringer med vogn? Hvordan gjøre det mest praktisk når man bor i 2. og 3. etg? Mange spørsmål her nå, men takknemlig for svar :)

Hei

Vi har brukt Emmaljunga City Cross til begge våre (07 modell). Med eldstejenta brukte vi kun sportsdelen + fotposen med skinnpose inni da hun var nyfødt (novemberbarn), men da kunne vi kjøre vogna inn og ut av leiligheten med heis. Hadde altså ikke behov for en bærbar bag.

Med nr to hadde vi kjøpt hus med trapp inn, så hadde større behov for å kunne bære en sovende baby inn og ut etter behov. Vi brukte den også i sprinkelsenga på natta. Hun var en vårbaby, og jeg følte ikke at hun lå trygt i kun bagdel uten skinnposen (som da ble for varm), kjøpte derfor en mykbag på salg. Fungerte helt greit og et veldig billig alternativ til bagdelen. Lett å bære og kunne gjøres om til en høstpose.

Back
Topp