Barnevogn

Glede86

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ny her inne, så vet ikke om dette innlegget ligger på riktig plass. Er førstegangs gravid og usikker på hvilken vogn vi skal kjøpe. Vi bor i Trondheim, så vogna må tåle litt vær og vind, altså være litt robust. Samtidig ønsker jeg en vogn som er lett (sikkert en vanskelig kombinasjon?!). Har lest mye bra om Emmaljunga City Cross. Noen erfaringer? Vi bor også i 2. og 3. etg, men har en sportsbod på bakkeplan. Usikker på hvordan vi skal løse dette. Tips? Har kanskje tenkt å oppbevare vognen i sportsboden, for så å bære barnet opp? Eller er det lettere å ta med hele bagen opp? Vi har stue i 3. etg, så har mest sannsynlig tenkt å kjøpe en billig brukt vogn for å ha ute på verandaen, som babyen kan sove i. Orker ikke drasse vogn opp 3. etg. Ser at det er flere bager til Emmaljunga da. En som man bytter ut med sportsdelen når barnet blir gammel nok, en "myk" bag og en "hard" bag som du bare setter inni sportsdelen. Noen erfaringer med vogn? Hvordan gjøre det mest praktisk når man bor i 2. og 3. etg? Mange spørsmål her nå, men takknemlig for svar :)

Huff...det var trist å høre! Jeg er så nervøs for alt mulig hele tiden, men må vel bare prøve å slappe av. Tusen takk for godt svar :)

Vi har også city cross med city bag og er kjempefornøyde med den. Den er lett og kompakt og enkel å legge sammen og den tar liten plass.
Eneste som man kanskje kan sette finger på er hvis du får en lang baby for da kan bag delen fort bli kort for den er ikke av de lengste.

sniker litt...

emmaljunga citycross er ei god vogn. Men jeg vil anbefale deg å ta den bagen du bytteryt med sportsdelen etterhver.t Mykbag vokser de fort utav og den hard som man setter inn i sportsdelen (en såkalt kombivogn) gjør vognen mye tyngre!  Slik som Simo kombi.
Jeg er selv fra tr.heim og har ei datter på 9mnd. Vi kjøte brio happy duo og er superfornøyd med den! Den er kjempe god å trille på snø, asfallt, grus og i skogen. Og det er den letteste duovogna du får kjøpt. I tilllegg er den ganske liten, så den ser kanskje ikke så robust ut, men det er den. Og den tar liten plass i bilen :D

Ser du har fått mange gode svar :) Har ingen erfaringer med city cross, men har hørt så mye positivt om den at jeg nok kommer til å kjøpe den denne gangen :) Med city bag da! Gleeeeder meg :)

Back
Topp