Barnevogn....

-V-

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har termin 25.februar [:)]
Har begynt å tenke litt på hvilke vogn vi skal kjøpe til den lille.
Har hengt meg litt opp i disse 3-hjulingene. Jeg synes jo de ser litt sprekere ut enn den tradisjonelle barnevogna med fire hjul. Men er veldig usikker på hva vi skal velge.... Pris teller jo litt det også. Trenger noen innspill, noen som har erfaringer, for/mot?

Hei

Jeg har bestemt meg for en emmaljunga edge duo vogn. Dette fordi det er solide, gode vogner med god kvalitet + at den er "lun" for en fabruar baby
jeg syns også disse vognene faller i smak hos meg og min samboer utseende messig. Ja, de er nok litt tyngre enn 3hjulingene, men desto stødigere.

Det spørs jo litt hvor du bor og hvordan du skal bruke den? Bor du f.eks i byen og skal mye inn og ut av busser/trikker/tog så vil ikke en stor tung vogn som emmaljunga lønne seg, men da heller en 3huls som er lett og "snerten". For min del som bor 2 mil utenfor Oslo og har bil og som skal benytte vognen til mye turgåing i litt mer "rotete" terreng enn oslos gater så passe emmaljunga for meg.

Tenk på hva du har behov for og hva DU og din samboer skal bruke vogna til. Og gå inn på ulike forbruker tester så kan du se hvilke vogner som kommer bra ut i tester eventuelt.

men tenk på dine behov. Det gjorde vi til slutt

Barnevogn ja.. Vi har ikke sett på noen enda vi, men jeg har lyst på Simo eller Brio jeg.. Tenkte vi skulle dra til Sverige for å kjøpe, så da får vi titte litt der..

Ikke så veldig lett å bestemme seg, for det er jo så mange typer og modeller atte.. [&:]

har nettop kjøpt ei marineblå simo kombivogn,er kjempefornøyd med den asså[:)] syns ikke den er for tung eller noe,god plass er det i den oxo[:)]

Tenk også på at kurven under vogna blir mye mindre når det er tre hjul enn med fire, dersom du regner med å spasere til butikken for å handle. bæreposer + barnevogn = trøbbel...

lilleninni

Vi gikk for en 4-hjuling mye fordi vi ville ha noe stødig og greit da vi bor på landet og vil bruke vogna til mye turgåing etc da vi også har hund. Valget falt på en Hartan Racer duo som både hadde stor plass i bagdelen samt et litt mer sprekt utseende enn andre tradisjonelle 4-hjulinger som f.eks Brio/Simo/Emmaljunga - synes vi da! [:D]

Er jo så individuellt mht hva som er viktigst så sett dere først ned og tenk over hva som er viktigst for dere mht plass, vekt, stabilitet etc.

Må jo si at hvis jeg hadde bodd midt i Oslo så hadde kanskje valget vært anerledes og det hadde blitt en 3-hjuling med mindre bag istedenfor pga lettere manøvrering og reise med trikk/buss etc

heisann.
Jeg blander meg litt inn jeg, selvom jeg er i januar klubben...;) Vi har nettopp kjøpt oss Quinny trehjuling vogn, og er knall fornøyd. Den har nok sine fordeler og ulemper den som alle andre vogner! Bagen kan ikke brukes i bil som sikring, da den ikke har standariserte mål, men denne vogna har et ypperlig click system, som gjør at bilstolen til maxi cosi kan klikkes rett på understellet, like så med sportstrillen som kan kjøpes til. Høres litt komplisert ut, men hjelp så enkelt det er;) Vogna koster litt, ,men her får du både bag,sportsvogn og bilsete i ett, noe som gjør at du slipper å kjøpe sportsvogn senere. På Finn.no legges det stadig vekk ut slike vogner, og vi fikk kjøpt bag og bilstol brukt..Pris ny er : 4999 for sportstrilla, 1999 for bag og 1799 for bilstolen. Regnovertrekk følger med på bag, men ikke på sportstrilledelen. Nå har ikke vi fått baby ennå, men har et vennepar som bruker den, og de er stor fornøyde. Den er anvendelig overalt, og enormt lett og manørvere. Selvom bagen er noe smalere enn simo/brio vognene, så har man god plass til voksi posen;) Vel, det var min trehjuling;) Men som jentene over sier, det er veldig individuelt i forhold til bruksområde. Vogna ble forresten kåret best i test på TV2, og det er jo verdt og merke seg. Hjulene bak er bredere enn vanlig 4hjuling, så stabil er den i værtfall;) Hei og hopp, og lykke til videre med graviditet og valg av vogn alle sammen

jeg kjøpte 3 julingen jane men hardbag sportsvogn og bilsete for kr:5999,- baggeb er godkjent i bil den også det fulgte også mef nett og regntrakk og stellebag!! den er kjempeenkel og ta opp og ned o tar liten plass den er pen og se på og veldig enkel og manøvrere og har bremse på håndtaket... den er lun og har stor bag en superfin vogn til en pen pris vet at babyverden har denne prisen ut uken ellers koster det ca 8000,-

heisann...[:D]
vi har kjøpt quinny freestyle XL 3 hjuling,vi er veldig fornøyd med den!(har ikke brukt den enda da,men et vennepar som har den.så vi har prøvd..hehe)spesiellt å anbefale siden babysete til maxi cosi passer på understellet.(som renate79 allerede har nevnt).det med at 3 hjulinger er ustøe er veldig gammeldags,de har kommet ganske langt på den fronten nå,med god stabilitet.. [:)] synes disse vognene er veldig sporty og fine[:)]

LYKKE TIL med vogn
ORIGINAL: ekebiv

Hei!

Jeg har termin 25.februar [:)]
Har begynt å tenke litt på hvilke vogn vi skal kjøpe til den lille.
Har hengt meg litt opp i disse 3-hjulingene. Jeg synes jo de ser litt sprekere ut enn den tradisjonelle barnevogna med fire hjul. Men er veldig usikker på hva vi skal velge.... Pris teller jo litt det også. Trenger noen innspill, noen som har erfaringer, for/mot?

Har det blitt vogn på deg enda ekebiv?
Vi kjøpte oss vogn i førsten av uka vi.. Mørk blå Simo duovogn. Var kjempefin, og vi var en liten tur ute med den i stad for å teste den [:)] Med kosehund oppi.. He he.

Jeg er vel kanskje litt kjedelig jeg da, har kjøpt meg en brukt simo classic bagvogn! Synes de er så fine, hadde en lik forrige gang bare blå, denne gangen har jeg fått tak i svart.
De har gått ut av produksjon så jeg ble overlykkelig da jeg fikk tak i en..
Vet ikke hvilken jeg skal kjøpe etter den, men men! Har ønsket oss gavekort på babybutikk til jul så jeg regner med at vi alltids skal få tak i en kjekke en.

Hei
Vi har kjøpt 4 hjuls teutonia delta vogn, en vogn som vi fant ut passet oss godt.

Tusen takk for alle tilbakemeldingene! Har fått litt å tenke på [;)]
Har enda ikke kjøpt vogn, men vært litt rundt å kikka. Veldig mange fine vogner!

Lykke til videre alle sammen! De med, og de uten vogn [:)]

-ekebiv-

Hei. Jeg har ikke termin før 4 mars. Men jeg håper og tror at babyene mine vil komme i februar. Så her er vognen vi har bestilt. Gleder meg sånn til å begynne å trille med den. Strikker vogn tepper for livet[:D] Den kostet 10500kr. Må unne seg litt ekstra når man venter 2[:)]

Back
Topp