Barnevogn valget!

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Vi skal ha Emmaljunga, så e d store valget.. Edge eller mondial?
Tenkte duo vogn, så får vi setebagen med på kjøpet.. Noen som har erfaring med hva de er fornøyd med? Tenkte classic understell eller de luxe understell. Men synes classic kanskje blir finere når vi setter setebagen på..
Er det noen med erfaring når det gjelder disse svinghjulene? Hvordan de er å bruke? :-)

Jeg hadde valgt duo s ;) de nye 2017mod har litt grovere hjul og hjulene kan jo låses, blir jo da litt 2in1 for min del ;) både 4faste og svingbare i et understell...

Vi skal ha Emmaljunga, så e d store valget.. Edge eller mondial?
Tenkte duo vogn, så får vi setebagen med på kjøpet.. Noen som har erfaring med hva de er fornøyd med? Tenkte classic understell eller de luxe understell. Men synes classic kanskje blir finere når vi setter setebagen på..
Er det noen med erfaring når det gjelder disse svinghjulene? Hvordan de er å bruke? :)

Er det stor forskjell på classic understell og de luxe understell på vinterføre?

Vi har classic chrome understell, da det virkede lettere, da vi prøvede det. Svinghjul vil jeg kun anbefale, hvis du er by-type og shopping-senter type. De egner seg fint lite til terreng, dårlige veier eller snø. :D

Og så har vi edge duo og er veldig fornøyd. :)

Har edge duo med classic chrome understell. Ganske fornøyd med den, liker at bagen er stor og lun, og at en kan sette opp ryggen i bagen slik at den kan brukes lenger. Har ikke noe å sammenligne med, men vognen er utmerket å trille på vinterføre. Vi har også brukt vuggefunksjonen mye og er nesten avhengig av den. Har skjønt det slik at understell med svingbare hjul er stivere. Det jeg ikke er fornøyd med er knirkinga, selv om vi smører er det tilbake kort tid etterpå. Det er fryktelig irriterende.

Edge har en liten brem som kan brettes ut på kalesja, som mondial mangler! Denne har vært gull verdt på solfylte dager og den store åpningen føles fort litt lunere når det blåser :) Vi valgte også chrome understellet pga de stabile og gode hjulene som fungerer ypperlig i terreng og på vinterføre!

Super Nitro her. De svinghjulene er fantastiske, vi har punkteringsfrie dekk siden vi går en del på grus. Ikke angret et sekund og dessverre så måles alle vogner nå ut fra denne vogna, så jeg sliter med å finne en liten nett vogn nå som hun er blitt så stor at hun går mye selv, fordi ingen er god nok målt opp mot den :P

Vi kommer til å velge mondial duo (hvit skinn) med deluxe understellet da det er helt fantastisk på vinterføre og fordi vognen er helt nydelig :) var ute med vognen til en venninne på skikkelig slapsføre og trillingen gikk som en lek :)

Edge duo med classic har vi.
Hadde veldig lyst på mondial, men ombestemte meg fordi den er tyngre og småriper vises så godt på skinnet. Edge duo er slitesterk og lett.

Vi gikk for Edge duo med air s understell. Kan virkelig ikke se for meg å ha noe annet enn svingbare forhjul :) tungvint og robust!

Vi har Emmaljunga Duo Edge med Delux Chrome understell og er kjempefornøyde! Kommer lett frem i alt terreng. Faste vs. svingbare hjul tror jeg har mye med hva man er vant med. Mange argumenter med at det er enklere med svinghjul på butikker/kjøpesentre, men har aldri hatt problemer med å komme frem med faste hjul heller ;) Var masse snø her i vinter, og gikk fint da også :)

Deluxe tar litt større plass i bagasjerommet, med mindre du tar av hjulene.

Har Edge med duo s air understell og syns det er deilig med svingbare hjul da man slipper å "løfte" på vognen når man svinger. Men er en vanesak :)
Kan opplyse om at de svingbare hjulene på duo s air er det ingen problem med i snø :) går fint som bare det :p

Går du mest på grus og i litt terreng ville jeg valgt 4 faste :)

Har Edge med duo s air understell og syns det er deilig med svingbare hjul da man slipper å "løfte" på vognen når man svinger. Men er en vanesak :)
Kan opplyse om at de svingbare hjulene på duo s air er det ingen problem med i snø :) går fint som bare det :p

Går du mest på grus og i litt terreng ville jeg valgt 4 faste :)

Er vel litt hva man synes er best selv :-) Har bare grusveier og traktorveier (belagt med gress), og det funker fjell å bare låse av hjulene :-) ingen problemer med å gå tur uten å låse de fast heller :-)

Er vel litt hva man synes er best selv :-) Har bare grusveier og traktorveier (belagt med gress), og det funker fjell å bare låse av hjulene :-) ingen problemer med å gå tur uten å låse de fast heller :-)

Har vært på tur på grus vei og er ingen problem. Men personlig ville jeg ikke hatt svingbare hjul vis jeg nesten bare beveget meg på grusveier og traktorveier :) hadde ikke valgt svingbare hjul hvis jeg ikke bodde i byen som jeg gjør og for den saks skyld heller :p

Back
Topp