Barnevogn til større barn

Hannelore.tmp

Gift med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Da storebror begynte i barnehagen kjøpte jeg først en emmaljunga nxt90 for å ha som sovevogn i barnehagen. Den ble veldig kjapt for liten (han var bare rett over året). Kjøpte da en emmaljunga Edge duo, som har vært kjempefin frem til for noen måneder siden. Han er egentlig blitt altfor lang for den, men har jo ikke noen annen vogn, så stakkaren sover jo oppi der hver dag i barnehagen :nailbiting: Han sover fortsatt ganske lange dupper, så innser at han ikke kommer til å slutte med det på en stund, og at jeg nå da bør gjøre noe med problemet.. Får så dårlig samvittighet. Han må bøye beina når han skal sove, ellers havner de utafor fotstøtta.

Så, poenget med tråden; noen som har noen gode tips til gode sovevogner som er store/lange, og som ikke koster sykt masse? :angelic:
 
Hvor gammel er han?
Du kan se etter en brukt babyjogger city elite eller en brukt TFK, sistnevnte er vel av vognene på markedet med lengst rygg. Ellers er barn så myke at de ikke egentlig vil plages noe særlig av å ha beina bøyd - var det altfor ubehagelig ville han nok ikke ha sovet flere timer :)
 
Hvor gammel er han?
Du kan se etter en brukt babyjogger city elite eller en brukt TFK, sistnevnte er vel av vognene på markedet med lengst rygg. Ellers er barn så myke at de ikke egentlig vil plages noe særlig av å ha beina bøyd - var det altfor ubehagelig ville han nok ikke ha sovet flere timer :)

Han er 2,5 år :)

Nei, sant:rolleyes: Da hadde han sikkert ikke sovna i det hele tatt :p Jeg leste om noe som heter Phil and teds vibe som skal være 105 cm lang, men den klarer jeg ikke finne på nett. Er kanskje utgått modell. Aner ikke hvor gammel den artikkelen jeg fant er :p Takk for tips! Får se etter en sånn :)
 
Britax B-Motion 4 pluss har vi hatt som sovevogn i barnehagen for storesøster. Veldig fornøyd. Usikker på hva de ligger på i pris, men kan vel sikkert skaffes brukt.
 
Vi hadde samme vogn og problem. Kjøpte en brukt tfk vogn til 200kr for å ha som sovevogn i bhg. Emmaljungaen skulle jo uansett videre til minsten.
 
Britax B-Motion 4 pluss har vi hatt som sovevogn i barnehagen for storesøster. Veldig fornøyd. Usikker på hva de ligger på i pris, men kan vel sikkert skaffes brukt.

Får sjekke ut den :)


Vi hadde samme vogn og problem. Kjøpte en brukt tfk vogn til 200kr for å ha som sovevogn i bhg. Emmaljungaen skulle jo uansett videre til minsten.

Ja, spørs om vi ikke får gjøre noe med det..
 
Late to the party som vanlig, men jobber i bhg og syns både tfk joggster og babyjogger city elite er romslige og gode :shy: min lille snart-fireåring på ca meteren får plass i babyjoggeren vår :playful:
 
Late to the party som vanlig, men jobber i bhg og syns både tfk joggster og babyjogger city elite er romslige og gode :shy: min lille snart-fireåring på ca meteren får plass i babyjoggeren vår :playful:

Høres bra ut! Vi har fortsatt ikke kjøpt noen ny vogn :p De sover på madrass i nye barnehagen, så forhåpentligvis funker det fint, så løses problemet på den måten :)
 
Kan også tipse om mountain buggy-vognene. De ligner på tfk, men jeg syns de er penere :p
 
Kan også tipse om mountain buggy-vognene. De ligner på tfk, men jeg syns de er penere :p
Enig! Tfk er så ekstremt firkanta liksom. :p

Vi har brukt både Mountain buggy urban jungle og babyjogger City elite lenge, de er romslige begge to.
 
Back
Topp