Barnevogn til novemberbaby

håpefull-mamma

Andre møte med forumet
Jeg er førstegangs og vurderer å kjøpe City Cross pga at jeg har en stor hund som tar over halve bagasjeromme til Galaxyen.

Men jeg liker også Duo Edge/monidal?....

City Cross har mindre bag og siden jeg får november baby og må bruke god pose i baggen så blir kanskje baggen liten ganske fort? Noen som har noen erfaringer? Jeg har også kjøpt en Brio Happy Duo som bruks vogn i skog og mark (hunden min slever ekstemt mye :( ) og kanskje den baggen er større slik at jeg klarer meg med City Cross og kan bruke Brioen om jeg trenger bagg lengre?

Beklager om det vart ett innviklet innlegg :)

Jeg tenker at vognmessig er det genialt med vinterbaby! :) Da er det akkurat lunt nok når de er 5-6 mnd og kan gå over i sportsdelen!  :) 

jeg har byttet rundt 6 mnd alderen på begge mine.. Da ville de opp og se verden! :) hehe =) Så lenge det er full liggestilling på vognen, så er det ingen problem! :) 

Så jeg hadde nok gått for den som tok minst plass i bagasjerommet! :) 

Det er det jeg også har tenkt.. Men jeg har ikke hatt baby før så jeg vet ikke. Alle venninene mine sier også det samme.. Da er det kanskje værre med vår baby?

Takk for svar...:)

håpefull-mamma skrev:
Det er det jeg også har tenkt.. Men jeg har ikke hatt baby før så jeg vet ikke. Alle venninene mine sier også det samme.. Da er det kanskje værre med vår baby?

Jeg har to sommerbabyer fra før, og det har egentlig vært helt greit det og! :) hehe.. 
Var bare å ha en god pose i vognen med lammeskinn i bunnen, så gikk det veldig fint! :) Viktigere med kuldekrem og hansker da, men det trenger en ikke på småå babyer, for de er så nedpakket uansett! :) 

Positive med sommerbaby er at de ikke trenger så himla mye klær på om en skal ut på tur! :) Så er nok fordeler og ulemper med alle årstider! :) 

Live2Learn skrev:

håpefull-mamma skrev:

Jeg har to sommerbabyer fra før, og det har egentlig vært helt greit det og! :) hehe.. 
Var bare å ha en god pose i vognen med lammeskinn i bunnen, så gikk det veldig fint! :) Viktigere med kuldekrem og hansker da, men det trenger en ikke på småå babyer, for de er så nedpakket uansett! :) 

Positive med sommerbaby er at de ikke trenger så himla mye klær på om en skal ut på tur! :) Så er nok fordeler og ulemper med alle årstider! :) 

Jeg tenkte mest på at baggen ville bli for kort og smal? Ikke at det var problem å ha med barnet ut :) Men er det sportsdelen du tenker på nå? For den er sikkert brukendes på vinteren den også med, som du skriver - en god pose osv. Så har de jo mykbagger.. Hehesyns bare den sportdelen ser så stor ut til en baby på 6mnd.. :) Men på lammeskinn og i pose så bygger jo det litt rundt og vogntrekk over, så har han det sikkert godt :) Men nå blir ikke det så mye å tenke på for meg tenker jeg. :)

Nei tenker det blir ok med City Cross jeg da siden jeg må ha en lett og liten vogn med tanke på mye inn og ut av bil. Men jeg må ærlig si at jeg syns Edgen er penere + den han lufthjul.. Kan jeg få det på Crossen =?? lufthjul må da være bedre skulle jeg tro?

Tenk jeg skal ha en baby, uvirkelig.... emoticon Men knøttet sparker og sparker så det er vanskeli å ikke bli påmint :)

Lufthjul er best ja! :) Blir mindre risting da! :)

Ja, jeg hadde en stor gutt, men han lå fint i baggen til han var 6 mnd! :) Kunne lagt lenger, men han ville opp og se! ;)

Jeg syntes baggen til city cross var bred nok, men følte at den alt for fort ble for kort
-værtfall for min tass :)
Ristingen som kom av at det ikke var lufthjul hadde ingenting å si for vår del, her sov han så godt når det ristet :D

Vi byttet forresten ut vår city cross da sportsdelen ble tatt i bruk, han verken satt eller sov godt i sportsdelen.

Vi hadde bestemt oss for city crossen siden alle ambefalte den. Dette var helt til vi så på den og snakket med de i butikken. De som anbefalte oss den var de som hadde fått vårbarn.. vi får vinterbarn og kommer til å bruke vognpose hele bagperioden. City Crossen sin bag er mindre enn Edgen, i tillegg til at den er smalere i enden - dette gjør at vinterbarn med vognpose vokser rask ute av den. Brio happy duo har vel mindre bag enn city crossen?

Vi har valgt å kjøpe (skal bestille i sommer) Edgen med uniq-understellet (lett aluunderstell). Disse har de samme hjulene som City Crossen, og alle jeg kjenner med den vognen sier at det er god demping på de - det samme sa butikken :)

Mål bag:

Brio happy : 74 cm lengde / 32 cm bredde

Emmaljunga City Cross (city bag): 75 cm lengde / 33 cm bredde (smalner i enden)

Emmaljunga Edge Duo: 79 cm lengde / 33 bredde

Mål bag:

Brio happy : 74 cm lengde / 32 cm bredde

Emmaljunga City Cross (city bag): 75 cm lengde / 33 cm bredde (smalner i enden)

Emmaljunga Edge Duo: 79 cm lengde / 33 bredde

Back
Topp