Barnevogn til liten bil

Lapk95

Blir kjent med forumet
Hei Er førstegangs så alle forberedelser og det som hører til er nytt for meg. Fortiden ser jeg litt etter barnevogner.

Selv kjører jeg en Toyota yaris hybrid 2014 - så bagasjerommet er ikke særlig stort. Samboer har større bil, men kunne likevel tenkt meg en vogn som passer min vil også, ved behov. Det gjør ingenting å måtte ta av et par hjul og legge bag/sittedel i baksete.

Leser meg grønn på alle disse vognene, og blir ikke særlig klok. Skal få kommet meg til en barnebutikk for å teste noen vogner i bilen også, men tenkte å forhøre meg om noen har erfaringer å dele? Noen merker å anbefale?

På forhånd takk!
 
Jeg hadde en Toyota auris og fikk inn min baby jogger city elite i den uten å måtte ta av hjul. Den er også ekstremt lett å legge sammen og ta opp. Hvis du er interresert i en vogn med tre hjul (anbefaler også det da den er kjempe lett å trille, kan snu på en 5 øring og er pappavennlig) sjekk den ut. Den kan du kjøpe ganske billig på nett, men du må kjøpe litt ekstrautstyr utenom. Feks regntrekk og myggnett. Beste vogna jeg har hatt.
 
Vi hadde Emmaljunga city cross til forrige baby og skal ha samme vogna til denne. Den er liten og lett, kan godt være du får plass til den. Hjulene kan lett tas av ved behov. Vi var godt fornøyde, eneste ulempen er at bagdelen er litt liten og man må bytte til sportsdel tidligere enn for større vogner.
 
Jeg hadde en Toyota auris og fikk inn min baby jogger city elite i den uten å måtte ta av hjul. Den er også ekstremt lett å legge sammen og ta opp. Hvis du er interresert i en vogn med tre hjul (anbefaler også det da den er kjempe lett å trille, kan snu på en 5 øring og er pappavennlig) sjekk den ut. Den kan du kjøpe ganske billig på nett, men du må kjøpe litt ekstrautstyr utenom. Feks regntrekk og myggnett. Beste vogna jeg har hatt.


Vi hadde Emmaljunga city cross til forrige baby og skal ha samme vogna til denne. Den er liten og lett, kan godt være du får plass til den. Hjulene kan lett tas av ved behov. Vi var godt fornøyde, eneste ulempen er at bagdelen er litt liten og man må bytte til sportsdel tidligere enn for større vogner.


Takk for svar, da skal jeg ta en titt på disse to vognene :-)
 
Vi hadde babyjogger city elite til 2 åringen, vi hadde liten plass i bagasjerommet pga hundebur! Helt tipp topp! Problemet vi fikk etterhvert var at jentungen ikke ville sitte i sportsdelen fordi den vender fra foreldrene.. så når hun ikke kunne se oss så var det full hylings! Ikke alle unger reagerer sånn, men det kan jo være verdt å tenke på :-) så vi måtte kjøpe enda en vogn fordi hun skulle sitte mot oss! Da kjøpte vi babyjogger city premier! Den har fire hjul, ikke lett og god å trille som city elite, men der kan sportsdelen vendes begge veier! Et annet minus med den er at solskjermen er veldig liten og skjermer ca ingenting! Men skjermen til bugaboo passer på det understellet, så da kan man få god solskjerming [emoji1305]
 
Vi fikk plass til en bugaboo Buffalo i en Audi a3... Det var ikke så mye plass til noe annet i bagasjerommet då, men det gikk
 
Har hatt emmaljunga nxt90 i golf, får både understell og bag i bagasjerommet :)
 
Back
Topp