Uansett, sjekk med forsikringselskapene deres før dere planlegger å fly med vogn :)
Jobber selv på flyplass, og vi handler mange flyselskap. . . Så best om dere ikke forventer å få noe igjen fra flyselskapene.
Det hele går jo i at det som sendes skal "pakkes forsvarlig", og der er det mange synsinger ute å går.
De fleste har noe som heter "limited release" som den reisende selv må signere på når man sender bagasje utenom koffert osv. som igjen vil si at selskapene fraskriver seg ansvaret.
Norwegian og Widerøe anbefaler PramPack, vet jeg i alle fall:)
**Widerøe: Det finnes ytterligere produkter på markedet som er utviklet til å beskytte barnevognene mot skader, PramPack og Airshells. Widerøe anbefaler og godkjenner begge disse produktene.
PramPack gir god beskyttelse og er svært hensiktsmessig å håndterer på reiser. PramPack kan kjøpes på flere flyplasser i Norge, samt at i de fleste barneutstyrs forretninger. For ytterligere informasjon om produktet PramPack ,se www.prampack.no
Airshells kan leies på Oslo Lufthavn, Gardermoen (bestilles online på www.sas.no). For ytterligere informasjon om produktet Airshells, se www.airshells.com
Husk at du er selv ansvarlig for å pakke skjørt utstyr på en slik måte at det tåler normal bagasjehåndtering.
**Norwegian: Norwegian anbefaler og godkjenner PramPack som godkjent barnevognemballasje. PramPack gir god beskyttelse og er svært hensiktsmessig å håndtere på reiser. Det er mulig å kjøpe PramPack på flere flyplasser i Norden, samt i barneutstyrsforretninger. Viser for øvrig til PramPack sin nettside www.prampack.no for mer informasjon om produktet og deres forhandlernettverk. I Danmark er annen egnet barnevognemballasje tilgjengelig for utleie på flere flyplasser.
**SAS:http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Airshells/
Osv osv :)
ALLE vogner som har vært pakket i PramPack der jeg jobber, har kommet frem "hele og fine". Derfor har jeg kjøpt selv :)