barnevogn på fly - forsikring ved skader?

Hvordan er ståa her? Dekke reiseforsikring ødelagt barnevogn på fly?

Har hørt noe om at man må pakke vogna inn i prampack, men om vogna fortsatt blir skadet, hva har man rett på da?

Vi reiser til syden om en stund, og jeg tenkte å ta med den fine TFK vogna mi.. vil jo ikke at den ska bli skadet eller ødelagt, så jeg tenkte å sjekke på forhånd va man får dekket osv....

Noen som har oppleved noe, eller vet noe om dette?

Takker!! [:D]

Vi fikk vognen vår ødelagt på flyet, det var på norwegian sitt fly, da meldte vi bare i fra ved informasjonen og der skrev de ett skade skjema og jeg sendte inn til forsikrings selskapet og fikk dekket skaden..

Aner ikke.. Ang forsirking ville jeg ha hørt med forsikring selskapet deres..? Er helt sikkert forskjell fra selskap til selskap.
Vi reiste forrige gang da han var 8 mnd, da kjøpte jeg en billigere vogn i tilfelle. Ville ikke ødelegge emmaljunga vogna.
Pakket bare i de posene man får kjøpt på flyplassen. Men den der nye prampack skal vel være ganske sikker? Man vet jo aldri, men..
Det bør da være noen form for å kunne kreve erstatning dersom vogna blir ødelagt..?[&:][:)]

Heldiggriser! Høres godt ut..[;)]

Forsikringen skal dekke det ja.Ofte også selskapet du flyr med.Du kan enten pakke i pose du kjøper på flyplassen eller prampack.Vi har brukt prampack to ganger å vognen er like fin[:)]

Jeg har hørt litt forskjellig om det der. Noen flyselskap dekker og andre ikke. Kan være forsikringsselskapet deres dekker det, men da ville jeg ringt å hørt.

Når vi reiste og hadde med oss Bugaboo så kjøpte vi transportbagen som hører til for å være på den sikre siden. Da skal vist Bugaboo dekke skaden hvis vognen blir ødelagt når man bruker den.

Kanskje TFK har en lignende avtale?

Vet i hvertfall at flyselskapene er hardhendte med vogner. Utrolig kjipt å få ny vogn ødelagt ihvertfall.

Men husk at skaden må oppdages på flyplassen hvis den skjer.Man må alltid melde fra til flyselskapet å få med skjema før man går ut.Ellers står man uten erstatning.Men har du reiseforsikring skal jo denne dekke skade.Er jo derfor man har det.Og ofte lønner det seg å ta det gjennom de og ikke flyselskapet.

Alt som sendes med fly, skal være pakket forsvarlig. VIKTIG!
De ferreste flyselskap dekker skader på spesialutstyr, men skriver ut skademelding og etter det kommer det an på hvilke forsikring man selv har.

Har skaffet meg en PramPack :-)
Heller der er det ingen garanti, men er anbefalt av endel norske flyselskap. Og den "gjør virkelig jobben sin": bevarer!
Jeg personlig har forsikring som dekker uhell.

Selv PramPack gir ingen garanti, og flyselskapene har ikke krav om å utbetale noe som helst pga. at vognen er pakket i en sånn en.
Man burde undersøke hva ens forsikring dekker :)

ORIGINAL: Tvilling74

Vi fikk vognen vår ødelagt på flyet, det var på norwegian sitt fly, da meldte vi bare i fra ved informasjonen og der skrev de ett skade skjema og jeg sendte inn til forsikrings selskapet og fikk dekket skaden..

Norwegian har nye prosedyrer som gjør at man må skrive under på at Norwegian ikke har noe ansvar. Før (og hos SAS fortsatt tror jeg) tok de jo litt ansvar selv... Men om man kan få det igjen på forsikringen likevel er jeg ikke sikker på.

TV2 hjelper deg hadde noe om det for en stund siden.

da viste det seg om du pakket i kun den plastsekken en fikk på flyplassen fikk en ikke erstatning, det var kun med den bagen at en fikk erstatning.... men det kan jo være at etter TV2 hadde den repotasjen så forandret de prosedyrene...

Vi fikk vogna vår ødelagt da vi fløy med norwegian, og pakket den da i et sånn plastdekke som vi fikk av de. SPurte de om vi trengte mer på, men hun i skranken sa nei. [:@] [:@] Da vi skulle hente den var hele understellet skjevt og hjulene var blitt kjempe skjeive. Pga vognen ikke lå i hard plastkasse/prampack fikk vi ingenting igjen. Ikke på reiseforsikringen vår heller, siden det stod i norwegian sine regler. Har venner som har fått ødelagt vognen da de fløy med sas, og de fikk alt igjen...

Uansett, sjekk med forsikringselskapene deres før dere planlegger å fly med vogn :)

Jobber selv på flyplass, og vi handler mange flyselskap. . . Så best om dere ikke forventer å få noe igjen fra flyselskapene.
Det hele går jo i at det som sendes skal "pakkes forsvarlig", og der er det mange synsinger ute å går.
De fleste har noe som heter "limited release" som den reisende selv må signere på når man sender bagasje utenom koffert osv. som igjen vil si at selskapene fraskriver seg ansvaret.

Norwegian og Widerøe anbefaler PramPack, vet jeg i alle fall:)

**Widerøe: Det finnes ytterligere produkter på markedet som er utviklet til å beskytte barnevognene mot skader, PramPack og Airshells. Widerøe anbefaler og godkjenner begge disse produktene.

PramPack gir god beskyttelse og er svært hensiktsmessig å håndterer på reiser. PramPack kan kjøpes på flere flyplasser i Norge, samt at i de fleste barneutstyrs forretninger. For ytterligere informasjon om produktet PramPack ,se www.prampack.no
Airshells kan leies på Oslo Lufthavn, Gardermoen (bestilles online på www.sas.no). For ytterligere informasjon om produktet Airshells, se www.airshells.com
Husk at du er selv ansvarlig for å pakke skjørt utstyr på en slik måte at det tåler normal bagasjehåndtering.

**Norwegian: Norwegian anbefaler og godkjenner PramPack som godkjent barnevognemballasje. PramPack gir god beskyttelse og er svært hensiktsmessig å håndtere på reiser. Det er mulig å kjøpe PramPack på flere flyplasser i Norden, samt i barneutstyrsforretninger. Viser for øvrig til PramPack sin nettside www.prampack.no for mer informasjon om produktet og deres forhandlernettverk. I Danmark er annen egnet barnevognemballasje tilgjengelig for utleie på flere flyplasser.

**SAS:http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Airshells/

Osv osv :)

ALLE vogner som har vært pakket i PramPack der jeg jobber, har kommet frem "hele og fine". Derfor har jeg kjøpt selv :)

det står vel på norwegian og sas sine sider at vogna må være pakka i prampack for at dei skal dekke skaden på den.

Er nok forskjellig praksis hos forsikringsselskapa, vi får ikkje dekka skada på vogna vår iallefall..

Har kjøpt prampack, og den e heilt super... i sommar då vi reiste te syden fikk vi plass til mykje meir enn berre vogna nedi der :)

Hei!

Prampack kan leies på Gardermoen.

Se annonse på finn.no:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25204433

Back
Topp