Barnevogn på ferge??

Sunshine_85

Flørter med forumet
Vi skal til Sverige til helga og har tenkt og ta ferge fra Sandefjord til Strømstad.. Det jeg da lurer på er om det er *tungvindt* med barnevogn??
Lillegutt er straks 3 mnd,så enten må vi ha vogn eller så må vi bære.. Han elsker vippestolen og den kan slåes helt sammen så vi har og vurdert og ta med den også bære han ellers..
Men hadde jo vært meget lettvindt med vogna!

Noen erfaringer med baby på ferge??

(Kan jo legge til at jeg ikke har noe sjal eller sele til han ellers hadde jeg nok tatt han i det)

Ta med vogn... :)
Høres enda mer tungvindt ut å skulle ta med vippestol, mens noen må bære ungen osv.
Det er jo heiser osv.

Hadde ikke vert i tvil,jeg hadde tatt med vogna:-)

Vi tok med vogna sist vi var på danskebåten. (tok ferga på natta, så vi var avhengig av vogna) Det er litt tungvindt om du har en tung vogn, for den må jo bæres opp trappene fra "parkeringskjelleren". Men så lenge du har en sterk mann med så er det ikke no problem :)

Jeg har alltid med vogn inn på ferger. Vi har valgt å løse det sånn at mannen min kjører ombord og jeg går med barna =)

Vi er drevne harry handlere og vi har alltid hatt med vogn! 
Til og med nå som snuppa er 2 har vi med en liten trille som hun kan ligge å slappe av i. Er og veldig kjekt når du venter på å komme ned til bilen å slippe å bære ungen når det er trangt og folk trykker og dytter og man får faktisk litt mer plass rundt seg med barnevogn ^^

Anbefales på det sterkeste!

Si fra når du sjekker inn billetten din i Sandefjord at du har med baby og vogn. Sist vi gjorde det kjørt vi med nødblink på ferga og ble plassert rett ved heisen som er forbeholdt rullestol og barnevogn. Den er omtrent midt i båten og bemanna. Strålende løsning!!
god tur:-)

Personlig hadde jeg vurdert å droppe vogn og hatt med godt bæretøy!

Nå har vel alle ferjer heis, så man trenger vel strengt tatt ikke bære vogna opp trappene heller. Jeg hadde uten tvil valgt vogna:)

Takker så mye for alle svar:) Da blir det uten tvil vogna:) Også tror jeg at jeg må ut og begynne jakten på bære sele.. Det hadde jo vært fint nå :=)

Ville definitivt tatt vogn. Er jo noen trappetrinn her og der, men så lenge dere er to så er  ikke det noe problem.

Vi tar den ofte og jeg synes det er et h****** med de to heisene som er der og blir okkupert av gamle kjerringer som ikke gidder å gå ned trappen til bildekket fordi de har handlet for mye øl i taxfreen. Selv om at det står "Heisen er reservert for barnevogner og rullestolbrukere". Så jeg bare sier at jeg hater den ferja når det er mye folk, men deilig når ikke det er så mye folk på den.

Funker veldig bra med vogna ombord på sandefjord strømstad.

Si i fra når de registrerer billettene deres, da får du beskjed om å kjøre til felt 1 og sette¨på nødblinken.

Da får du parkere ved heisen. Står alltid en fra mannskapet i heisen og passer på at de som er avhengig av heisen bruker den først. Litt trangt ombord, men selv med vår mondial kom vi fram. Bare pass på at du steller deg i handicap kassa når du er i tax freen ;)

Back
Topp