Barnevogn på ebay

TeaCup

Gift med forumet
Er det noen av dere som har handlet barnevogn på ebay før? Er det lurt?

Jeg er på utkikk etter en nr 2 vogn og tror jeg har bestemt meg. Min mamma skal til tyskland i august og jeg har funnet ut at vi kan spare 2000 kr om hun kjøper den med seg derifra, men så kom jeg over vognen på ebay i sta og der kan jeg spare hele 3000 kr. Ny vogn vel og merke og etter tollavgift.
Så nå ble jeg litt usikker på om jeg skal stole på ebay og hvordan det er med tanke på leveringa, kan den bli ødelagt?

Jeg har handlet på ebay før altså, så vet at kvaliteten på varen varierer voldsomt. Men de sender vel ikke billige kopier av vogner, eller?

Jeg er generelt skeptisk til å kjøpe vogn på internett...
Hva om du trenger en slitedel? Og hva med garantien? 

Jeg kjøpte vogn på http://www.kidsandcare.no/ sist gang. Det gikk noe galt med sportsdelen. Da tok jeg bilder, skrev ned serienummer på vogna og sendte mail til de. Litt over en uke senere hadde jeg ny sportsdel på døra. Super service, men nå er jo dette en norsk nettbutikk da. Vet ikke hvordane det er hvis man kjøper fra utlandet.

Flykua: Garantien skal vel være den samme selv om den er kjøpt på nettet og det samme gjelder vel slitedeler. Tar bare lenger tid før man eventuelt for de da. Jeg bor ut i gokk så får meg spiller det ingen rolle om jeg må vente på noe 2 uker i posten eller om jeg må ta en flere timers kjøreturer til nærmeste by. Er jo ikke gjort på en ettermiddag det heller ;)

Jeg handler mye på nett, så er ikke så skeptisk til akkurat den delen. Er mer redd for at den kan bli ødelgt under transport.

CasiopeiA: Det høres bra ut! =) Har handlet i utlandet noen ganger og servicen var det egentlig aldri noe å si på, er mer redd for transporten.

*Nyperose*: Mountain buggy +one

Garantien på vognen gjelder selv om du kjøper den på nettet ja, men når du kjøper fra utlandet så gjelder jo ikke norsk kjøpslov som er på 5 år i motsetning til produsentenes egne garantier som ofte er på 1-2 år. Og er vognen ny, men ikke brukt (når selges av privatpersoner f.eks) så er det jo den originale kjøpsdato fra butikken som er startdatoen på garantien.

Jeg handler også mye på ebay, så hadde ikke bekymret meg så veldig for frakten i seg selv, men det er jo alltid en sjanse for at noe går galt og selger ikke er så veldig medgjørlig da.

Men bortsett fra det så ville jeg nok gjort det om jeg fant en selger som så ut til å ha de rette positive tilbakemld :)

Spør inne på Generelt, det er helt sikkert noen der som har erfaring med sending av vogner. Det går nok bra i de aller fleste tilfeller, men det kan jo gå galt av og til, å da gjelder det bare at man er heldig med selgeren, det kan jo være litt ymse. Men jeg tror nok jeg hadde tatt sjansen selv.

Takk for svar jenter! =)
Tror jeg satser i første omgang på at min mamma får tak i den i Tyskland og om hun ikkje gjør det så tar jeg sjansen på å bestille. Er jo tross alt mye penger spart

Back
Topp