Barnevogn og bilstol..

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Kjenner panikken begynner ta meg, snart inne i tredje trimester, har kjøpt alt bortsett fra stellebord, barnevogn og bilstol.. Stellebord har jeg som fra før, så er ikke noe som haster, selv om jeg skal ha nytt.. Men barnevogn og bilstol?! Det er ett hav å velge mellom, alle de forskjellige prisene, hva passer best til oss hær nord med vinterbaby på tur..! Ikke skal jeg ha snurrehjul og det skal være 4, jeg vil ha størst mulig bagdel, men vil ikke vogna skal være tung. Jeg vil ha bilstol jeg kan montere på vogna.. Kaos, og panikk i dette havet av vogner og stoler å velge mellom, ikke blir det bedre når jeg har alle disse hormonene i tillegg...
Så, hvilken vogn og bilstol skal du ha?
Og hvorfor skal du ha akkurat denne?
Har du tips eller erfaring å komme med til meg?

Kjenner panikken begynner ta meg, snart inne i tredje trimester, har kjøpt alt bortsett fra stellebord, barnevogn og bilstol.. Stellebord har jeg som fra før, så er ikke noe som haster, selv om jeg skal ha nytt.. Men barnevogn og bilstol?! Det er ett hav å velge mellom, alle de forskjellige prisene, hva passer best til oss hær nord med vinterbaby på tur..! Ikke skal jeg ha snurrehjul og det skal være 4, jeg vil ha størst mulig bagdel, men vil ikke vogna skal være tung. Jeg vil ha bilstol jeg kan montere på vogna.. Kaos, og panikk i dette havet av vogner og stoler å velge mellom, ikke blir det bedre når jeg har alle disse hormonene i tillegg...
Så, hvilken vogn og bilstol skal du ha?
Og hvorfor skal du ha akkurat denne?
Har du tips eller erfaring å komme med til meg?
Emmaljunga og maxicosi. Vi har begge deler og elsker det. Men har ikke kjøpt adapter til vogna da. Men mener emmaljunga kan ha flere barnestoler oppå seg?

Er det jeg har hørt jeg også. Har sett en del på Edge Duo da den passer fint her nord, men de er jo svindyre da! :)

Emmaljunga og maxicosi. Vi har begge deler og elsker det. Men har ikke kjøpt adapter til vogna da. Men mener emmaljunga kan ha flere barnestoler oppå seg?

Tror det blir disse merkene på meg også, men jeg SKAL trolig ha to av hjulene svingbare da, og har ikke tenkt på adapter til enne, for adapter til bilstol har vi til zapp xtra, som er bitteliten å dra med seg i bilen, så det understellet kan bo i bilen, så er vogna vogn.

Har kjøpt Simo duo og skal kjøpe BeSafe sin IziGo :-) Syns ikke Simoen virker tung i det hele tatt, også er det jo god plass i bagen ;-) Nå har ikke jeg sammenliknet med noen andre vogner da.

Er så vanskelig, har sett litt på Brio happy kombiovgn også, men kurven er jo 5cm kortere enn Emmaljunga sin Edge kurv.. Dette er vanskelig..

Vi har simo etter første, og jeg elsker den vogna. Spesielt på vinterføre! Ja, den er kanskje litt stor og tung i forhold til mange andre vogner, men bagen er perfekt til vinterbarn og den er ikke tung å trille på. Værre med å løfte ut og inn av bilen:p
Ei venninne hadde emmaljunga på samme tid, og jeg synes faktisk den var tyngre å trille på snøføre..

Bilstol må vi og ha nytt, så der er jeg like blank som deg. Vet hvilken jeg skal ha etter nyfødtstolen da:p

Vi kjøpte brukt på finn :) Så helt ny ut, fikk for en billig penge!!
Vi tenkte kjøpe barnevogn der, men nå har vi kjøpt alt annet brukt og er vår første baby, så da blir det ny barnevogn og bilstol :) bilstol hadde kommet til å blitt ny uansett i og med at jeg er så nøye på plast og sikkerhet :)

Tror det blir disse merkene på meg også, men jeg SKAL trolig ha to av hjulene svingbare da, og har ikke tenkt på adapter til enne, for adapter til bilstol har vi til zapp xtra, som er bitteliten å dra med seg i bilen, så det understellet kan bo i bilen, så er vogna vogn.
Vi har både svingbare og faste. Har vogndilla så måtte ha to understell. Hehe

Anbefaler Emmaljunga City Cross:-) Med adapter og Maxi Cosi bilstol. Den er lettere enn Edgen, baggen er litt mindre, men det var aldri noe problem for oss. Jenta vår måtte over i sportsdel da hun var 5-6 mnd, da var hun så bevegelig av seg at helsesøster frarådet bag. Så baggen rakk aldri å bli for liten, hadde god plass til en stor og lun lammeskinnspose:-) Veldig god å trille og de har visst fått nye hjul siden vi kjøpte, som skal være bedre, så det er jo et pluss;-)

Er så vanskelig, har sett litt på Brio happy kombiovgn også, men kurven er jo 5cm kortere enn Emmaljunga sin Edge kurv.. Dette er vanskelig..
Brio er mye lettere enn Emmaljunga, og virker som ei bra vogn. En kollega har den. Med januarbaby trenger vi ikke så lang bag. Ettersom de vokser trenger vi mindre og mindre i vogna, så da blir det bedre plass til ungen:-)

Det blir Emmaljunga, de har bagdelen såpass lenge at de kan ha den neste vinter også. Bagdelen er mye varmere enn sportsdelen for babyen å ligge å sove i, så til neste vinter igjen tenker jeg det er det greieste, selv om vi kanskje må ta i bruk sportsdelen tidligere. Brioen er såpass mye kortere innvendig at jeg har gått bort fra den igjen :)

Vi har kjøpt Stokke Trailz og BeSafe Izi Sleep som kan klikkes på uten adaptere. 4 hjul hvor de 2 fremste svinghjulene kan låses. Romslig babybag og stor handlekurv. Sittesetet kan monteres mot eller fra den voksne. Luftdekk og god høyde. Skal være en vogn laget for norske forhold og jeg tror den er et godt valg for oss.

Vi har kjøpt Stokke Trailz og BeSafe Izi Sleep som kan klikkes på uten adaptere. 4 hjul hvor de 2 fremste svinghjulene kan låses. Romslig babybag og stor handlekurv. Sittesetet kan monteres mot eller fra den voksne. Luftdekk og god høyde. Skal være en vogn laget for norske forhold og jeg tror den er et godt valg for oss.
Vi har kjøpt det samme som dere, av akkurat de samme grunnene. I tillegg er den veldig enkel å slå sammen og ta av hjulene på :) gleder meg til å få den i hus!

Her blir det Emmaljunga (har den etter di to minste). Uten tvil synes jeg det er den vogna som fungerer best her i nord. Lun og god bag, stabil og god på vinterføre. Har hatt diverse trehjulsvogner som fungerte helt supert da vi bodde på Vestlandet, men her i nord ble di for tynne i stoffet og dårlig på skikkelig vinterføre.

Last edited:
Back
Topp