Barnevogn og bilstol

Bkno9867372

Andre møte med forumet
Det finnes så mye og mangt, med mange fremmedord for meg. Kan noen anbefale og forklare meg hvilken barnevogn og bilstol jeg bør skaffe meg?

Regner med det er nyfødtstol du skal ha?
Ville valgt cybex aton ds denne har gjort dt veldig bra i krasjtester.

Barnevogn? Da må du nesten fortelle oss hvilken egenskaper du ønsker den skal ha :) skal du bruke den i by eller på land? Hvilken Bil skal den då plass i? Tar du mye offentlig transport? Osv.

Ja, nyfødt :). På utkikk etter brukt. Har allerede en ubrukt bilstol stående, men er litt usikker på den :P. Barnevogna skal brukes i et tettsted. Må være god å gå turer m, da sikkert ei litt lett ei :). Kjører selv, Mercedes stasjonsvogn. Bag eller bilstol på tur hjem fra sykehuset? Og først tiden framover? Hva anbefales?

Alltid bilstol, aldri bag! (Med mindre det er medisinske grunner for det) Hvilke bilstol har du stående da? Og hvorfor er du usikker på det?

Hadde jeg kjøpt vogn idag hadde jeg valgt emmaljunga duo Edge (eller mondial) med duo s air understell. Dette understellet var dessverre ikke kommet da jeg kjøpte edgen min til førstemann. Evt så hadde kjøpt super nitro med bare quadrolift (mykbag). Mine har ikke brukt bagen lenger enn til ca 4 mnder uansett. Men med Edge bag Bardu iallefall muligheten til å bruke bag lenge :)

Når det gjelder bilstol er jo både maxi cosi og besafe bra valg:)

Vogn er en smaksak, jeg hsr baby jogger city elite og er godt fornøyd med den:)

Gå i en babybutikk og se på de forskjellige bilstolene og spør dem som jobber der. Er mye lettere å avgjøre da.
Besafa, maxicosi, cybex er gode trygge merker.

Når det kommer til barnevogn, er det en ting du først må tenke over. Hvor skal vogna brukes?
Går du på asfalt, eller grus også?
Og vil du at den skal ha faste hjul, eller svingbare? Gå i butikken og prøv flere forskjellige. Ta dem med deg utenfor og trill dem frem og tilbake, ta den ut og inn av bilen, løft på den.

Jeg endte opp med Emmaljunga Super Nitro da jeg trengte svingbare hjul men ville ha fire store hjul. Der får man luksusen av svingbare hjul og kan feste dem, og så blir det fire faste hjul. Og de hjulene fremme er store, så den funker fint i snø og på grus også.

Så spørs det jo hva du synes er fint, og hav du vil ha i ekstrautstyr, og hvor mye vogna veier. :)

Den bilstolen vi har er av denne. Er litt opptatt av at bilstolen i allefall skal være av kvalitet. Vi betalte 150 for stolen og den er ikke brukt, forsåvidt grei stol sikkert. Men er skeptisk når jeg ikke helt vet hvor den kommer fra. Skal høre med henne jeg har kjøpt den av hvor hun har fått tak i den. Noen som har erfaringer fra e bay? Ser det er mye billige barnevogner der da. Lrs kan jeg jo stikke innom en butikk å se ja :).

Vedlegg

• 1425207430231.jpg
    1425207430231.jpg
    57,9 KB · Visninger: 16
  • 1425207441441.jpg
    1425207441441.jpg
    54,3 KB · Visninger: 15
  • 1425207453401.jpg
    1425207453401.jpg
    41,2 KB · Visninger: 14
Back
Topp