Barnevogn og babyutstyr :)

Missie

Forelsket i forumet
VIP
Januarlykke 2020
Da har man som smått begynt å tenke på babyutstyr. Det er så mye fint å få kjøpt, men markedet er enormt:p

Har du handlet babyutstyr? Hva da?
Hva slags vogn skal du kjøpe eller har du kjøpt?
 
Har fra før en emmaljunga edge duo som jeg HATER :laughing002 Også har jeg en Britax B-motion plus 4, som jeg vurderer å kjøpe bagdel til. Tenker jeg venter å ser an behovet. Har også et par-tre+ sjal liggende og to på vei i posten - hadde mye mer bruk for sjal en vogn med første.

Ellers ting jeg ikke hadde sist som var savnet som står på innkjøpsliste nå er bilstolpose, babynest og termoscan.
 
Har fra før en emmaljunga edge duo som jeg HATER :laughing002 Også har jeg en Britax B-motion plus 4, som jeg vurderer å kjøpe bagdel til. Tenker jeg venter å ser an behovet. Har også et par-tre+ sjal liggende og to på vei i posten - hadde mye mer bruk for sjal en vogn med første.

Ellers ting jeg ikke hadde sist som var savnet som står på innkjøpsliste nå er bilstolpose, babynest og termoscan.


Hvorfor hater du emmaljunga vogna? :) Og hvor har du kjøpt sjal?
 
Synes den er alt for stor og tung. Den tar hele bagasjerommet på bilen, er 12-14kg så tung å løfte inn og ut. Syns heller ikke den er god å trille. Bagen er innmari brei, så følte jeg måtte ha ungen i vognpose uansett vær. Selene i sportsdelen er knotete syns jeg.

Har nettopp bestilt et elastisk fra jollyroom og ei ringslynge fra naturligliv.
 
Jeg kommer til å kjøpe en brukt bugaboo donkey duo, da mine to vil skille ca 17 mnd :) Ellers har vi mye utstyr fra storesøster. Må bare kjøpe inn litt gutteklær til lillebror etterhvert :D
 
Synes den er alt for stor og tung. Den tar hele bagasjerommet på bilen, er 12-14kg så tung å løfte inn og ut. Syns heller ikke den er god å trille. Bagen er innmari brei, så følte jeg måtte ha ungen i vognpose uansett vær. Selene i sportsdelen er knotete syns jeg.

Har nettopp bestilt et elastisk fra jollyroom og ei ringslynge fra naturligliv.

Så tung, ja. Ser den :eek::yuck: Vurderer selv en fra Stokke nå, eller var det EasyGrow? Husker inne helt:hilarious: men ei venninne har én, og den er veldig enkel ut og inn av bil, og er i tillegg med tre hjul, så enkel å håndtere. Hun er i hvertfall veldig fornøyd med den :happy: Skal sjekke litt ang sjaler. Sist jeg hadde en liten var det bæreseler som var tingen, spesielt BabyBjørn, men hørt mye forskjellig ang de nå, selv om vi var fornøyde sist gang.
 
Last edited:
Jeg synes vogner er sååå vanskelig. Det finnes så mye forskjellig på markedet, og hvordan skal vi vite om den tilfredsstiller våre behov når vi ikke har barn fra før?! :confused:

Vi begynner nok ikke å se på vogner før vi har vært på OUL 3. september, men regner med det tar litt tid før vi finner den vi vil ha!

Jeg har også lyst på bæresjal, men synes det er så vanskelig å vite hva som er bra. Spesielt med tanke på hva en del sjal koster :rolleyes:
 
Så tung, ja. Ser den :eek::yuck: Vurderer selv en fra Stokke nå, eller var det EasyGrow? Husker inne helt:hilarious: men ei venninne har én, og den er veldig enkel ut og inn av bil, og er i tillegg med tre hjul, så enkel å håndtere. Hun er i hvertfall veldig fornøyd med den :happy: Skal sjekke litt ang sjaler. Sist jeg hadde en liten var det bæreseler som var tingen, spesielt BabyBjørn, men hørt mye forskjellig ang de nå, selv om vi var fornøyde sist gang.

Mange er fornøyd med babybjørn, hadde en selv de første ukene med første. Etter å ha prøvd forskjellig andre seler kan jeg ikke forstå at disse produseres enda :laughing002 I forhold til for eksempel Tula Free to grow er babybjørn en pine. Hadde alltid vondt i ryggen og hoftene etter å ha brukt den samt spenningshodepine. Mini sovnet aldri i den. Ergobaby 360 ble min favoritt når mini ble stor nok til å slippe nyfødt innlegget. Men et stort minus for vår del var borrelåsbeltet, jeg måtte gå i en annen etasje for å ta det av når han var sovnet for å unngå å vekke han igjen.

Hadde et ErgoBaby elastisk sjal også, det ble brukt mye. Enkelt å lære seg knyting men syntes det var for tykt og varmt. Har derfor kjøpt et aldoria bambu soft nå, er veldig spent på hvordan det føles i forhold:joyful: Har også bestilt meg en ringslynge fra Little Frog, denne er jeg superspent på da jeg aldri har prøvd ringslynge! (Kommer kanskje frem at når det kommer til sjal er jeg rimelig overivrig, men det hjalp meg så innmari mye med en liten med kolikk, refluks og konstant behov for nærhet). Han lå sikkert i vogn 3-4 timer til sammen de første 4 måndene.
 
Vi har kjøpt vogn etter mange timer i butikker. Det var jaggu ikke lett. Men etter mye frem og tilbake så endte vi opp med emmaljunga nxt90. Vi tror den er det beste kompromisset mellom alle de tingene vi ønsker i en vogn. Så får vi se når babyen kommer, om vi hadde rett. Er første barn for oss, så er jaggu ikke lett å vite!
 
Vi har kjøpt vogn etter mange timer i butikker. Det var jaggu ikke lett. Men etter mye frem og tilbake så endte vi opp med emmaljunga nxt90. Vi tror den er det beste kompromisset mellom alle de tingene vi ønsker i en vogn. Så får vi se når babyen kommer, om vi hadde rett. Er første barn for oss, så er jaggu ikke lett å vite!
Den har jeg også sett på på nett, og jeg har ei venninne som er veldig fornøyd med den :happy:
 
Vi har kjøpt vogn etter mange timer i butikker. Det var jaggu ikke lett. Men etter mye frem og tilbake så endte vi opp med emmaljunga nxt90. Vi tror den er det beste kompromisset mellom alle de tingene vi ønsker i en vogn. Så får vi se når babyen kommer, om vi hadde rett. Er første barn for oss, så er jaggu ikke lett å vite!
Den har jeg også sett på på nett, og jeg har ei venninne som er veldig fornøyd med den :happy:
Jeg har vært veldig fornøyd med nxt90 til min første :) Anbefales!
 
Står mellom Emmaljunga nxt90 og Stokke trailz her tror jeg :) kjøper nok brukt, da jeg synes det er alt for dyrt nytt:p

Har ikke handla så mye enda. Litt klær bare, etter at vi fant ut at det var gutt:) Prøver å holde meg unna blått denne gangen:p Har en gutt og en jente fra før, og har blitt allergisk mot blått og rosa:hilarious: Ganske lei ja:p
 
Vi har kjøpt en uro, ullvotter, ullbotees, pluss en del ting fra IKEA, siden vi skulle bestille hjemlevering derfra. Men venter med alt annet til etter OUL. Har solgt nesten alt etter førstemann, men satser på å kjøpe det meste brukt på Finn (unntatt madrass, vogn og bilstol).

Vi hadde Stokke Trailz med førstemann og elsket den! Så vi står nå mellom å kjøpe samme vogna en gang til, eller å prøve noe nytt. Er litt skeptisk til å prøve noe nytt, i tilfelle vi ikke liker den like mye som Trailz-en. Heldigvis lenge igjen til vi trenger å bestemme oss. Har sett på Britax Go Big 2, Emmaljunga NXT og Bugaboo Fox.
 
Her har vi det meste fra før, manglet seng, bilstolpose, bilstol og vogn. Men nå ser det ut til at alt det er på plass :p Vi har valgt å kjøpe brukt, kun madrass som blir kjøpt ny :)

Vi går for emmaljunga mondial de lux denne gangen, den med ekstra stor hjul. Bor i en del av landet med lite tørr vinter, så det blir fint med store hjul som kommer til i mye sørpe :)

Ønsker meg veldig en måneformet krybbe, men om jeg finner noen til å lage den før bolla kommer, er jeg på langt nær sikker på :)
 
Vi får gutt nr 2 og har derfor mye fra før. Men vi har kjøpt brukt søskenvogn, Bugaboo donkey, siden de blir tette. Har også kjøpt en brukt sprinkelseng, bilstolpose og litt ullplagg.

Det som jeg foreløbig har igjen å kjøpe er en bæresele/sjal som kan brukes på nyfødt (og gjerne for under 3 kg da jeg tror babyen blir liten denne gangen også), ny madrass fra IKEA til sprinkelseng, sengetøy og muligens ny ammepute.

Det er veldig mye fint å få kjøpt, ja:) Forrige gang kjøpte vi veldig mye nytt og det ble dyrt. Denne gangen kjøper vi mer brukt. Det er mye fint og lite brukt som selges på Finn.
 
Har kjøpt ei ringslynge, et par klesplagg og to svøpetepper så langt.

Har det meste fra før, men tenker å kjøpe ny vogn. Den med fire hjul bruker kommende storebror som sovevogn, og den er i tillegg loslitt. Skal ha emmaljunga edge duo outdoor timber. Elsker tunge traktorvogner, passer best her vi bor. :hilarious:

Og så må vi ha ei seng da. Ellers har vi bilstol, stellebord, vippestol, bæresele, elastisk bæresjal, babynest, ammepute osv.
 
Vi har heldigvis mye fra storebror, men kommer til å kjøpe bag til babyjogger city eliten, og div andre ting siden dette blir midtvintersbarn. Men har ikke turt å kjøpe noe som helst enda, venter til etter oul :)
 
Vi har heldigvis mye fra storebror, men kommer til å kjøpe bag til babyjogger city eliten, og div andre ting siden dette blir midtvintersbarn. Men har ikke turt å kjøpe noe som helst enda, venter til etter oul :)

Samme her, vi har det meste, men det lille jeg skal kjøpe tør jeg ikke kjøpe før etter neste uke :)
 
Back
Topp