Barnevogn-jungelen...

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Blir helt forvirra av alle barnevognene! Håper noen her har erfaring og kan hjelpe? :)

Er på utkikk etter en vogn som lett kan pakkes i bil (helst liten), men som også fungerer bra på grusveier/turvei.
Har to hunder, så blir nok en del "offroad" turer ;)
Tar gjerne i mot tips til barnevogn!

Venter et lite nurk i måndesskifte mars/april :happy093

Hei!

Jeg venter også mitt første barn, og har begynt å lete etter vogn. Vanskelig! Mine kriterier er: Må kunne brukes på vinteren i ulikt føre og være god nok til både bagdel og sportsdel, lett å med i bil, enkel å håndtere, og at jeg kun ønsker en vogn gjennom hele tiden. Jeg har aldri sett eller prøvd denne, men vurderer sterkt "bumbleride indie 4" etter å ha lest om den. Den får mange gode tilbakemeldinger på å tåle tøft terreng og at den er enkel å håndtere! :-) Men de minusene jeg har kommet frem til, er at sportsdelen ikke kan snus mot meg, det er ikke håndbremse, håndtaket er litt buet og kan muligens bli rart/vondt å holde i og litt diverse. Noen andre som har denne vognen? Enten den nyeste modellen med fire hjul eller den gamle med tre hjul som er mer ment til jogging?

Nybegynner90, du kan lese omtale på bloggen til vognverden :-)

Emmaljunga City Cross er finfin på grusveier og lignende, men det er ikke den vogna som tar minst plass :)

Jeg tror jeg går for tfk joggster III som visstnok skal passe bra til terreng da den har litt stiv gaffel og framhjulet er låst, og så kjøper vi i tillegg ekstra framhjul som svinger for bruk på asfalt/bytur... Og investerer samtidig i utstyr slik at den kan brukes som sykkelvogn (kjekt på campingvogn tur med begrenset pakkplass i bil- slipp sykkelvogn med)

Multi x bag på frem til bortimot 18 mnd - da får jeg se baby og slipp å ha den fra meg i vogna :)

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Har hørt en del negative ting om tfk joggster, positive også selvsagt, men inntrykketmitt er at det er mange like vogner som er bedre.. Men slik jeg har forstått det, er det ikke mange av slike type vogner der man kan ha barnet vendt mot seg i sportsdelen. Derfor forstår jeg godt at du bjørnemamma velger den, det er jo absolutt en fordel! Jeg bryr meg ikke om sykling, og har derfor ikke sjekket ut de sidene der, men ser også fordelene med det hvis man har den interessen :) Ellers ville jeg valgt andre vogner fremfor tfk (uten å egentlig ha prøvd noen selv da hehe, men basert på andres erfaringer).

Hvilke vogner har du hatt tidligere, bjørnemamma?
Jeg vurderer også silver cross pioneer, som typisk nok er helt ny og derfor lite å lese om den :P
Men har noe erfaringer med dette merket fra før av?

Håper det er greit jeg spør her inne på tråden din, nybegynner90, siden det virker som om vi leter etter samme type vogn begge to :)

Eg har tfk joggster twist med multi-x bagen til snuppa mi. Har brukt den i 2.5mnd nå og er veldig fornøyd :) Men det er så mange bsrnevogner der ute, så helt klart vanskelig å velge bare en ;) Våre kriterier var: vogn som tar liten plass sammenlagt og er lett å bære (bor i blokk med trapper), enkel å trille og manøvrere (svingbare hjul), gjerne håndbrems, lufthjul, justerbart håndtak, lang bag og full liggestilling i sportsvogn. Eg likte at tfk'en er så lett og trille uansett underlag, noe som er viktig for meg/oss da vi liker å trille tur i by/mark/grusvei osv. Ellers har eg en søster som har hatt denne vognen til begge sine barn, så eg visste at den er god på vinterføre også.

Man finner som regel "feil" ved de fleste vogner, så mitt tips er å velge den man er mest fornøyd med :) Sett opp en liste over behov/krav og dra til en forhandler hvor dere får teste ulike vogner som møter "ønskelisten" din/deres :) Noen liker klassiske vogner med fire hjul, noen liker trehjulinger, noen sverger til faste hjul, mens andre igjen vil ha svingbare hjul... Smaken er som baken - spesielt i bsrnevogner :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Emmaljunga City Cross er finfin på grusveier og lignende, men det er ikke den vogna som tar minst plass :)

Denne har vi og jeg får den inn i min pittelille golf som ikke har bagasjerom fordi bakluka er ødelagt :p syns den er ganske lett å løfte inn og ut av bilen også :) har grusvei og skogsvei med mange tunge bakker vi bruker mye og vogna er stødig samtidig som den er lett, har enda ikke opplevd en neste-velt, selv ikke der skogsveien blir til bare skog ;)

Denne har vi og jeg får den inn i min pittelille golf som ikke har bagasjerom fordi bakluka er ødelagt :p syns den er ganske lett å løfte inn og ut av bilen også :) har grusvei og skogsvei med mange tunge bakker vi bruker mye og vogna er stødig samtidig som den er lett, har enda ikke opplevd en neste-velt, selv ikke der skogsveien blir til bare skog ;)
Høres veldig bra ut :D
Jeg vet ikke heeelt hvordan vi skal løse det, da vi har et dobbelt hundebur som tar hele bagasjerommet i stasjonsvogna vår.. Blir vrient.. Det blir nok bæresele så fort babyen er stor nok for det :)

Jeg vet ikke heeelt hvordan vi skal løse det, da vi har et dobbelt hundebur som tar hele bagasjerommet i stasjonsvogna vår.. Blir vrient.. Det blir nok bæresele så fort babyen er stor nok for det :)

Vi har dobbelt bur også, men snur buret når vogna skal inni, da er det god plass. Men buret deres er nok større enn vårt da, for her tar det ca halvparten bare.

Skiboks

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi har skiboks! :D Går det en barnevogn i de??
Kommer ann på vogna. Den bør jo helst ikke være for tung. Man kan slå sammen de fleste bager, men da må man ta av trekket og det er jo litt jobb. Hjulene kan jo som regel også tas av, det er lettere på noen vogner.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Høres ut som vi har/hadde samme problemet;) vi har to flatter, og et dobbeltbur som tar hele bagasjerommet så å si. Vi lurte på hvordan dette skal gå. Men ble tipset om babyjogger city elite. Så nå har vi kjøpt den. Blir veldig liten sammenlagt, og en kan enkelt ta av hjulene og da tar den enda mindre plass. Baggen vi skal ha (delux) kan gjøres flat, så da får vi plass til den oppå hundeburet. I tillegg har de super solskjerming, er stabil og god og trille. Så anbefaler å sjekke den ut:-)

Høres ut som vi har/hadde samme problemet;) vi har to flatter, og et dobbeltbur som tar hele bagasjerommet så å si. Vi lurte på hvordan dette skal gå. Men ble tipset om babyjogger city elite. Så nå har vi kjøpt den. Blir veldig liten sammenlagt, og en kan enkelt ta av hjulene og da tar den enda mindre plass. Baggen vi skal ha (delux) kan gjøres flat, så da får vi plass til den oppå hundeburet. I tillegg har de super solskjerming, er stabil og god og trille. Så anbefaler å sjekke den ut:)
Takk for kjempe godt tips :D Er ikke bare-bare å få plass til en hel flokk i stasjonsvogna ;)
Har du brukt denne vogna "offroad"? :) Hvordan er den på breie skog/traktorstier og lysløyper?

Takk for kjempe godt tips :D Er ikke bare-bare å få plass til en hel flokk i stasjonsvogna ;)
Har du brukt denne vogna "offroad"? :) Hvordan er den på breie skog/traktorstier og lysløyper?
Beibis er ikke ute enda;) Så jeg har bare fått vogna hjem jeg uten å testa den. Men har selv planer å bruke den på skogsveier her oppi skauen. Vet jeg har lest noen blogger der denne vogna har vært brukt på skogsveier osv. Men har som sagt ikke erfaring selv enda. Men den ser solid og god ut så tror absolutt den skal bli kjekk:) Men den passer ihvertfall inn i bilen på siden av hundeburet;) Å det er jo noe bare det. Såg ikke for meg at vi kom til å finne noen vogn som gjorde det. Og det å ha den i takboks vil ikke være noen god permanent løsning for oss...

Beibis er ikke ute enda;) Så jeg har bare fått vogna hjem jeg uten å testa den. Men har selv planer å bruke den på skogsveier her oppi skauen. Vet jeg har lest noen blogger der denne vogna har vært brukt på skogsveier osv. Men har som sagt ikke erfaring selv enda. Men den ser solid og god ut så tror absolutt den skal bli kjekk:) Men den passer ihvertfall inn i bilen på siden av hundeburet;) Å det er jo noe bare det. Såg ikke for meg at vi kom til å finne noen vogn som gjorde det. Og det å ha den i takboks vil ikke være noen god permanent løsning for oss...
Vet ikke om vi får den i bagasjerommet.. Buret er veldig bredt, og det er ikke plass på siden av buret..
Vi må enten bruke takboks eller baksetet.
Men, har mange måneder å tenke (vri hjernen) på dette enda, for vi venter en aprilsnarr :)

Vet ikke om vi får den i bagasjerommet.. Buret er veldig bredt, og det er ikke plass på siden av buret..
Vi må enten bruke takboks eller baksetet.
Men, har mange måneder å tenke (vri hjernen) på dette enda, for vi venter en aprilsnarr :)
Hehe, skjønner. Vi har ikke plass vi heller nå slik som buret står per idag. Men ved å ta ut den beskyttelsesplaten som er i bilen kan vi få buret enda mer over på en av sidene og dermed få plass til understellet på vognen:-)
Men det er ihvertfall en vogn som ikke tar stor plass, og delux baggen en kan få til tar heller ikke stor plass siden den kan legges flat:-)
Lykke til videre med graviditeten og med valg av vogn.
Hvilke hunder har du forresten;-) (Hilsen ei hundegal ei)

Hehe, skjønner. Vi har ikke plass vi heller nå slik som buret står per idag. Men ved å ta ut den beskyttelsesplaten som er i bilen kan vi få buret enda mer over på en av sidene og dermed få plass til understellet på vognen:)
Men det er ihvertfall en vogn som ikke tar stor plass, og delux baggen en kan få til tar heller ikke stor plass siden den kan legges flat:)
Lykke til videre med graviditeten og med valg av vogn.
Hvilke hunder har du forresten;-) (Hilsen ei hundegal ei)

Tusen takk, og du må ha masse lykke til du også! :)
Vi har en dachs på 2,5år og en finsk lapphund på 10 mnd :)
Blir spennende hvordan de reagerer på en baby i hus!

Back
Topp