barnevogn innkjøp..?

Totette<3

Flørter med forumet
  Jeg har så smått startet letingen etter en barnevogn. Har bestemt meg for at jeg ønsker en såkalt duo-vogn, men aner ikke hvilken type jeg skal gå for. Har funnet en på nettet, som jeg liker ganske godt, men er likevel skeptisk til å handle slike ting over nett. Litt mye penger å bruke hvis man blir skuffet over det som kommer i posten. 

Så derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har erfaringer med duo-vogner og kanskje har en type å anbefale fremfor en annen? Den jeg selv har tenkt på er Copenhagen duo vogn. (Se link) http://www.helti100.no/copenhagen-duovogn-carbon-black.html  

Og hva er forskjellen på 3 vs. 4 hjul på vogna? Sikkert fordeler og ulemper med begge deler, men hva anbefaler dere?

Jeg likertre hjula vogner synes de er lettere å svinge med og komme frem . Fire hjulinger er litt stive å må løftes for å svinge mens tre hjul er det bare å svinge viss det er med svingbart hjul da noe som jeg anbefaler. Har hvert bortpå endel vogner når jeg jobbet i bhg og med min datter . Anbefaler tfk vogn eller moutain buggy det er gode vogner begge to ellers er tautonia s3 og grei men vår datter vokste fort ut av den og vi kjøpte moutain buggy isteden for . lykke til med vogn letingen

Vi skal ha 4 hjul (simo duo)i og med at vi bor ganske landlig til, også synes jeg de virker lettere å komme seg frem med på vinterføre. En stødig og lett vogn som har stor bag!! :-) Den er ikke tung heller, til å ha 4 hjul. Svingingen ser jeg ikke på som et problem. :-)

Vi skal ha easywalker qtro eller june (gleder meg til June kommer!!!) 
Den er veldig lett å manøvrere selv om den har 4 hjul. Eneste er at jeg synes den kan være litt stiv men de sier det går over etter noen få gåturer :S 

Easywalker

Vi skal ha Simo kombi (4 hjul), TFK twinner twist (4hjul) og Quinny Zapp Xtra ( 3 hjul). Etter min erfaring så er trehjulinger helt fantastiske på kjøpesenter og slike innesteder, men ute foretrekker jeg faktisk firehjulinger

Vi har kjøpt Emmaljunga mondial duo, er stor fornøyd ;-) Lønner seg å reise til Sverige eller utlandet å handle vogn. 
I Norge hadde vel vogna vår kosta rundt 10.000, i Sverige kosta den 6000!! ;)

Jeg har bestemt meg for at vi skal ha en ny Easywalker. Men må ha en 2009 eller 2010 mod siden festene til bagen er annerledes til de nye modellene. Elsker vogna mi og skal aldri bytte merke :-) Men skal vente til nov med å shoppe for å se hvor mye penger vi har til overs!

jeg har kjøpt simo duo 2012 mod og tfk joggster twist 2012 mod, med hardbag.
Jeg skal ha simo til gå turer  og tfk til å ha i bilen :)
litt bortskjemt, men jeg selger vogner :)

Har kjøpt helt ny Simo duo. Siden det blir vinterbaby ville jeg ha STOR bag, men jeg hadde ikke lyst på Emmaljunga denne gangen (har hatt 5 Emmaljungavogner tidligere).

Vogn med fire hjul er stødig og GODE på trilleturer, og nå blir det jo trilleturer på snø. Ser for meg at det hadde blitt et mareritt her på landet, hvor det ikke måkes hver time når det laver ned... Trehjulinger er fine på shopping:-)

Her blir det mest sannsynligvis Brio Happy Duo. Er med fire hjul, og tenker som flere andre her at det fungerer best på vintern. I tillegg bor vi landlig til, så da fant vi ut at fire hjul passa best for oss :)

emmaljunga edge duo med 4 hjul. i tillegg har vi kjøpt en quinny zapp xtra som by/shopping/reise/bilstoltrille :)

Back
Topp