Barnevogn i Nissan Leaf?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Vi har en Nissan Leaf 2011, er det noen som har erfaringer med hvilke barnevogner som går inn i bagasjerommet på den?

Vi har tittet på Emmaljunga Edge og NXT90, men har mest lyst på Edge på grunn av bagstørrelsen. Men tror kanskje ikke den går inn? Vi kan jo alltids kjøre til butikken og spørre om å prøve, kanskje noen allerede har prøvd og kan dele erfaringer?

Vi vil gjerne høre om andre barnevogner som passer også. :)

Sniker litt her - trenger vogn som kan passe i Nissan Leaf og Toyota Yaris, så er også litt begrenset med plass.

Tror at mange kan passe, men da må man kanskje legge ned et baksete, ta av hjul på vogn eller ha bag/sittedel i baksete.

Bugaboo Fox har jeg fått tips om blir liten. Babyjogger-vogner også, men den med fire hjul som kunne vært aktuell for oss (premier) tror jeg blir for brei. Vurderer også Britax Smile.

Vår Emmaljunga Mondial (samme vogn som Edge) fikk vi ikke til å passe inn i bagasjerommet på vår Nissan Leaf 2013-modell. Så vi kjøper en babyjogger city mini GT i tillegg til å ha når vi skal på bilturer. I hverdagen bruker vi Emmaljungaen: vi bor i gangavstand til alt og jeg har ikke lappen. Så det er bare i helgene vi kjører uansett. Og Emmaljunga Mondial (og Edge) er virkelig en fantastisk vogn å trille. Elsker den :) så vi kjøpte den selv om vi visste at den var litt for stor for bilen. Men om man bruker bil hver dag bør man nok velge en mindre vogn...

Men jeg elsker å ha en god vogn med fire faste hjul og demping. (Hadde Simo da storesøstera var baby). Til og med treåringen vår synes Emmaljungaen er kjempelett å trille. «Den triller bare av seg selv!» Edge/Mondial med klassisk/deluxe understell er mye bedre å trille enn NXT90, men sistnevnte blir nok en god del mindre sammenlagt.

jeg har leaf. egde bag city cross resten av vogna. d går akkurst. men den må plasseres rett for at d går. :)

Jeg har en 2012 Leaf og får plass til Edge med duo s understell med sportsdel. Må ta av 3 hjul og sportsdelen så går det akkurat. Vet om flere som legger baggen i baksete når de kjører. Og det er flere med større bil en Leafen ;)
Ellers vet jeg at babyjogger city elite går men vet ikke om det får når det er bagvogn :)

Og hvis man vil får man plass til emmaljunga Edge i så å si hvilken som helst bil. Baggen kan «slås» sammen og hjul tas ha osv. Men veldig få som gidder det hvis de kjører mye :D

Vi titter på NXT90F isteden, med supreme bag. Mye lettere for meg som har vondt i ryggen også. :)

Back
Topp