Barnevogn i liten bil

Spire21

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Utmarsj 2024
Har tittet på forskjellige, men synes det er vanskelig å beregne plass. Jeg kjører en ny Toyota Yaris- ikke verdens største bagasjerom. Noen mer erfaringer? Har feks Britax Smile 3 oppe til vurdering- får den plass tro?

Har tittet på forskjellige, men synes det er vanskelig å beregne plass. Jeg kjører en ny Toyota Yaris- ikke verdens største bagasjerom. Noen mer erfaringer? Har feks Britax Smile 3 oppe til vurdering- får den plass tro?
Jeg får min i mamma sin yaris, det er en city premier (tror jeg, må dobbeltsjekke navnet når jeg kommer hjem fra jobb :hilarious:
Jeg må riktig nok ta av bakhjulene, men det er super enkelt på den vogna. Bagen vet jeg ikke om får plass uten å slåes i sammen da, for den brukte jeg ikke når mamma fikk bilen sin.

Vi har Leaf (bittelitt større bagasjerom kanskje?) og får fint vår Emmaljunga i bagasjerommet, men må ta av hjulene om vi skal ha mye annen bagasje. Men de har klikk-system så går greit. Tror vi. Bare testet teoretisk ennå da dette blir første barnet.
Hadde vi ikke fått superpris på den vogna (brukt), så hadde jeg nok brukt litt tid på å finne en mindre men stor nok vogn som passer litt bedre. Det får bli til neste barn... Eller ny bil o_O

Går an å kjøre til butikk med ønsket vogn, og høre om du kan få teste om den passer, kanskje...?

Googlet litt å ser at (ny?) leaf har 370 liter bagasjerom, men vi har en eldre modell... Yaris(2017) har 286 liter... Og med det: Lykke til! Jeg synes vi har verdens minste bagasjerom...

Du, ta deg en tur til Gerd T. Martinsen i Solbergelva. De we så dyktige på vogner og bilstoler. Og egentlig alt av utstyr :smug: De er behjelpelig med å teste i bilen også. Må innom der selv I løpet av kort tid og sjekke bilseter i bilen.

Ååå Takk for at du la ut spørsmålet om dette her. Har forsøkt å undersøke i ett par mnd nå da jeg har samme pbm. Kjører en Yaris 2010 (kanskje litt større bagasjerom enn 06/04 modellene men likevel) - liten bil. Jeg holder på å lage en liste over vogner som jeg tror vil passe i bilen ved å sammenligne dimensjoner fra nettet. Har ikke prøvd i butikk ennå da. Men når jeg får tid til det så tenkte jeg å prøve en av vognene, for å se. Legger ved ett bilde av listen, kanskje flere som har noe forslag/anbefalinger?

Vedlegg

• 153506E7-AC88-4AAD-B207-A6B4431E2085.jpeg
    153506E7-AC88-4AAD-B207-A6B4431E2085.jpeg
    24,1 KB · Visninger: 25
Ååå Takk for at du la ut spørsmålet om dette her. Har forsøkt å undersøke i ett par mnd nå da jeg har samme pbm. Kjører en Yaris 2010 (kanskje litt større bagasjerom enn 06/04 modellene men likevel) - liten bil. Jeg holder på å lage en liste over vogner som jeg tror vil passe i bilen ved å sammenligne dimensjoner fra nettet. Har ikke prøvd i butikk ennå da. Men når jeg får tid til det så tenkte jeg å prøve en av vognene, for å se. Legger ved ett bilde av listen, kanskje flere som har noe forslag/anbefalinger?

Supert, takk for tilbakemelding :D virker som det er mange vogner som får plass bak med understell og sportsdel, men bagen får visst sjelden plass og må dermed ligge i baksetet :( Veldig kjedelig!

*sniker*
Vi har Britax Go Big 2, og den får plass i min Opel Corsa (285 l bagasjerom, altså samme som yaris). Enten kan den stå på høykant sånn at forhjulene henger over baksetet, eller så klikker man dem bare av (veldig enkelt, både å få av og på igjen).

Men, det er sant som sies over, at babybagen sjelden får plass. Den får ikke plass i samboerens Ford Focus engang (375 liter). Greit nok å ha den i baksetet da vi hadde ett barn, men nå når nr 2 er på vei har vi kapitulert og kjøpt skikkelig stasjonsvogn :p

Supert, takk for tilbakemelding :D virker som det er mange vogner som får plass bak med understell og sportsdel, men bagen får visst sjelden plass og må dermed ligge i baksetet :( Veldig kjedelig!

Det tror jeg på. Jeg tenkte heller å bruke bilsetet med vognen når jeg skal til butikken eller byen. Vanlige trilleturer tar jeg nok hjemmefra slik at jeg sliper å måtte ta med bagdelen.

Back
Topp