Barnevogn - Hvilken og hvorfor?

Alle forskjellige Selvsagt. Men min 3 åring veier 15kg nå og vi har sluttet med vogn for en stund siden.

Jeg vet at barn er forskjellige, jeg sa bare at det hørtes veldig lite ut for vår del som har vurdert den :) :)
 
Vi bor også på Vestlandet, så det var greit å høre. Og nyttig tips om regntrekket.

Kunne dere bruke vogna lenge, til barna ble lange/ tunge?
Vår første var lang og tung for alderen, 94 cm og 15,5 kg på 2-års kontroll. Då vart han storebror og vi brukte Bugaboo Donkey når han også måtte trillast. Donkey er til info mindre enn Buffalo - han var litt lang for den men det gjekk heilt greit. Bagen til Buffalo låg han i til han var 6-7 mnd, då var han lei og ville opp.
 
Last edited:
Vår første var lang og tung for alderen, 94 cm og 15,5 kg på 2-års kontroll. Då vart han storebror og vi brukte Bugaboo Donkey når han også måtte trillast. Donkey er til info mindre enn Buffalo - så han var litt lang for den men det gjekk heilt greit.
Takk for svar. Da tror jeg vi skal klare oss fint med Buffalo.
 
Hvordan er den på vinterføre? Hvor i landet bor dere?
Bor også på Vestlandet, Bergensområdet. Som sagt tidligere er det greit å kunne låse hjulene. Og henger meg på anbefalingen om tinkafu sitt regntrekk. Siden solskjermen kan trekkes langt frem er det greit at trekket også er like langt.
 
Vi bor også på Vestlandet, så det var greit å høre. Og nyttig tips om regntrekket.

Kunne dere bruke vogna lenge, til barna ble lange/ tunge?
Vi bruker vognen fremdeles, men hun er bare 1.5 år. Men bagen er veldig lang, mener hun lå i den minst til hun var et halvt år, om ikke lenger. Da var det mange med andre vogner som hadde byttet rundt 4 mnd. Er jo også veldig greit at de kan sitte vendt mot deg når de går over til sportsdel
 
Vi har en TFK Joggster Twist fra førstemann og skal bruke den nå også. Er veldig fornøyd med den! Vet mange klager på lite plass i kurven under vogna, og det er det ingen tvil om at det er, men vi hadde heller aldri behov for det.
Enkel å slå sammen, tar relativt liten plass i bilen. Veldig enkel å navigere.
Synes kanskje den er litt ustø, med bare ett hjul foran, men det ble bare en vanesak.
 
Vi har Stokke Trailz på 1 åringen. Blir nok tvillingvogn med 1 bagdel neste gang.
 
Her blir det emmaljunga mondial delux brukt som bagdel etter nr 1, ikke fornøyd med sittedelen på denne - blir brukt som sovevogn nå.

Har babyjogger city mini gt som trillevogn, velger nok samme merket til søskenvogn

Jeg har nettopp fått kjøpt en brukt babyjogger city mini gt double med bag for 2500kr. Syns det var veldig tidlig å kjøpe da jeg bare er 11 uker på vei men når den kom opp i lokal kjøp skal gruppe måtte jeg slå til :p
 
Tror det blir en Emmaljunga NXT90 outdoor på oss. Sliter litt med at jeg synes alle de andre vognene ser så rare ut :joyful: Og bugaboo fox var den opprinnelige planen, men synes liggedelen er så lav, så barnet blir så veldig langt unna liksom :)
 
Blir sannsynligvis emmaljunga duo med duo de luxe understell på meg. Altså ikke vendbare, store gummihjul. Eneste som fungerer «nordpå» på vinteren. :) har fått beskjed fra flere at det e det som fungerer best her :p
 
Elsker babyjogger premier.
 
Back
Topp